tirsdag 30. august 2011

Besøksdag


Her fortsetter dagene i rolig tempo... Mor i horisontalen og heidimannen på kveldsskift, med overtid.. Han er innom, og spiser, dusjer, lader litt, og hjelper meg med litt bandasjeskift...
Og så tilbake på jobb.. men fredag stikker vi  en tur på campingen igjen, om været holder sånn omtrent opphold.. Mor har lyst til å prøve litt på om høstmakrellen og seien er i fjorden..

Kvelden i går, gikk til å tilbringe ett par timer i selskap med naboer på en veranda i nabolaget, med kaffe, kaker, og koseprat.. Deilig med litt hverdager, og herlige naboer :-))

Mellom horisontal-øktene mine, lister jeg meg bort til symaskinen iblandt.. og litt på strikketøyet..
Denne overdelen til Christine, kom til, av et stoff i fra Stoff & Stil som jeg har hatt liggende en stund, og ikke visst helt hva jeg ville bruke til. Jeg synes det er så fint., og det gule lillemartine stoffet, er i fra bruktbutikken.. Spennene, ble egetlig kjøpt inn til smokkeholdere, men siden ingen har behov for det, så prøvde jeg dem på overdelen. Når neste grand-tantebarn kommer på nyåret, får jeg heller kjøpe nye, om det trengs smokkeholdere da :-)) Det drysser på med små i familien. Kjempekos,... Og jeg gleder meg like mye til hvert nye, lille menneske, jeg skal få bli kjent med :-)


I dag har jeg passet jentene, mens mammaen skulle ri montèløp på Drammen  travbane
Vi fant noen muffins i fryseren, og jentene fikk pynte... eller ei pyntet, og ei spiste...

 Her går vi konsentrert inn for oppgaven
 Litt smaking må også til... Den er tross alt rosa, den melisen... Mormor tryllet nesten, melisen var hvit, så tok vi opp i lilla dråper.. og plutselig var den rosa...
 Det var ikke 23 muffins pyntet på samme tid.. men vi fikk iallefall prøvd stativet. Og Christine var veldig fornøyd... Og alt klart og servert, så bestefar fikk, før han reiste på jobb, og oldemor kunne få, når hun kom, rett før bestefar reiste...
 Andrea var egentlig mest opptatt av leker, og ikke minst en stoffrest hun fikk, som lå ved symaskinen..

 Christine ville gjerne ha den nye toppen på med en gang.. og der ble den til de reiste hjem. her også med den ny barbiedukken i fra mormor.. som "egentlig var helt fantastisk nydelig.."
Og som hun kunne få ta med heim....
Hun er utrolig herlig med telemarksdialekten sin,
Nå har mormor inntatt horisontalen, og kikker på en bunke stoffer, som jeg gjerne skulle begynne på, men jeg tror jeg venter litt til.....


Tusen takk til dere som legger inn koselige kommentarer, det er ikke altid jeg har fått svart, men prøver å henge med. Og hjertelig velkommen til nye følgere. Kjempekoselig å ha dere med :-)))
Stor klem i fra
post signature

2 kommentarer:

Siri sa...

For en søt kjole. Har akkurat skaffet meg mønster og stoffer til lignende. Så er det bare å vente på at tiden er inne.. Hilsen Siri:-)

Lindas hobbyhjørne sa...

Så herlige barnebarn du har... de er lives dessert de :)
Den kjolen ble jo bare helt fantastisk flott, kan godt forstå at hun ville ha den på med en gang :)
Ha en god natt, min kjære venn :)