mandag 22. august 2011

Hverdager

Sommer "hjemmet" vårt---

Nå er jeg igjen hjemme, og hverdagene er i gang igjen
Egentlig litt deilig, selv om jeg skulle vært flere uker på campingen. Denne sommerferien har vært en av de beste jeg har hatt. Selv om været sikkert kunne ha vært bedre, men jeg er ikke noe syden-varme-menneske. Og jeg har ruslet inn og sydd når det har regnet, og vært ute når det har vært fint. Vi har sittet ute, til alle døgnet tider, og i "alle temperaturer", nesten,

Men nå er det over, for i år. Selv om det nok, kanskje blir ett par helger til, før sesongen er over den 15. september.

Det er litt godt å komme hjem til hverdagene, og alt det "vanlige" også. Hverdagene e da trivelige de også.
Deilig å komme hjem, pusle i hagen, med å klippe, og stelle med uteblomstene, som trengte litt stell, selv om de blomster utrolig villig enda.

Noen blomster er kanskje glad for at mor kommer hjem

Praktspraglenede, så sørgelige ut.. De klipte jeg ned, sist jeg var hjemme, men nå var de veldig tørste. Litt gjødsel nå, så kommer de igjen. heldigvis veldig villige planter

Andre har trivdes, helt uten meg
Dette er en hengepelargonia, som jeg er veldig stolt av :-))


Pelargoniaer, knollbegoniaer, og margeitter, blomstrer masse enda
Ingen ting i veien, med lysten til å blomstre

Tomatene er underveis, noen få røde har det blitt
Og jordbæra bærer, som den har gjort siden begynnelsen av juni, og de smaker som markjordbær
Litt sying, ble det siste helga på campingen. Etter å fått med meg ett par stoffer i fra Tretten, og kombinert med noe jeg har hatt liggende...


En forkle-smekke-overdel, Til å bruke på begge sider.
Bamsestoffet ble kjøpt på Tretten i Tønsberg på fredag
Oppskrift fra boks ZikkZakk.Som er ei bok om redesign, og omsying av klær..
Litt pyntesømmer, er lagt på, Morsomt å bruke de som er på maskinen

Kåpen har jeg fått tatt noen flere bilder av.et var noen som gjerne ville se litt flee detaljer...
. Nå som jeg har fått ladet kameraet kan jeg få til det

Den er sydd litt på den gamle maskinen,, som jeg måtte sloss, med iblandt, og resten på nye maskinen, som gjorde det myyyye morsommere...



Denne er fra ett ottobreblad i fa 2003, som jeg har bestilt gjennom Sydilla



Det er en liten strikk foran på hetta, for at den skal sitte litt bedre på. Rynker under bærestykket, både foran, og bak. (det samme inne i det røde epleforet.. så den kan nesten brukes på begge sider), Hjertelommer (som jeg ikke er helt fornøyd med, etter å ha sloss de på med den gamle maskinen. )

Jeg måtte bare bruke litt mønstersømmer, med kontrastfarger, på forkantene, og nederst på armene, siden jeg har fått så mange fine sømmer.
På forkle/smekken, har jeg også brukt ulike sømmer...
Det skulle vært et rynket bånd, nederst på kåpen, men jeg brukt siksak-bånd i stedet.

Ottobre,  har masse fine oppskrifte for barn, og kan bestilles hos Sydilla, som har masssssse morsome stoffer, og annet til sying, itillegg til dottobrebladene, de har flere årganger bakover

De kan bestilles rett i fra Ottobre også, jeg tro jeg fikk det i løpet av 2-3 dager, og det ble ikke dyrere enn å reise rundt, for å finne de

Nå skal jeg legge meg ned, og lese igjennom noen oppskrifter, og se hva jeg skal ha som posjekter med alle de fine stoffene jeg har

Og kanskje lage noen muffins, til det nye muffins/cupcake-stativet

Ha en fin mandags-ettemiddag. Og en fin ny uke, alle sammen
Klem





6 kommentarer:

Hjertedamas blogg sa...

Mye fint du syr. Jeg er nok ikke så tålmodig av meg, så her skal det meste være ferdig helst før jeg har begynt. Jeg har også hatt med symaskin på campingen i år, + maling og malekoster:DDDDD Derfor har jeg i grunnen også hatt en flott sommer!!!! Og når jeg i tillegg fant et bitte lite punkt i forteltet, som laptoppen min tar i mot nettet på, så var jeg i grunnen fornøyd. Mitt sosiale liv er på blogg og FB, og derfor er jeg avhengig av nettforbindelse. Men jeg merket i helgen at det begynner å bli høst, for kroppen gikk i stå. Så jeg tror ikke at det blir så mye camping utover. Satser på å flytte inn i ei campinghytte for vinteren, for da kan Gubben få ordnet med plætting, så det er klart for at helårsteltet kommer opp til påske:DDDD Klemz Grethe

Elis lille rede sa...

Det er ingen tvil, du HAR grønne fingre;) Mine blomster har tatt kvelden for lenge siden, har bare en pelargonia og en villa de paris igjen. Ja, det er litt godt at hverdagen med sine rutiner er her igjen. Må opp tidlig om morgenen men setter desto mer pris på helgene! Nå har mannen kommet hjem, og er igang med gressklipping. Jeg lager middag og sitter ved pc'en på en gang. Multitasking, hehe. Ha en fin mandagskveld. Klem fra Eli:)

♥ Helen sa...

For et stort og flott fortelt dere har til campingogna :) Hagen din er utrolig fin selv om du ikke har vært hjemme.

Lindas hobbyhjørne sa...

Ja, det er alltid trist når det er slutt på campingen! Så nå er det bare til å glede seg til neste sommer :)
Så utrolig mye fint du lager :) Så nydelig det blomster hos deg også!
Ha en fin kveld, klem.

Unknown sa...

Tusen takk, alle sammen.. Jeg er avhengig av net, har jeg funnet ut jeg også Grethe.. Mye av det sosiale er igjennom det. Det blir slik når en er kronisk syk, og ikke så mobil, aav uliek grunner... Og det skamer jeg meg ikke over :-) Det viktigste er at man ikke føler seg ensom, til stadighet... Blie spennende å se hvordan dere får det :-)

Grønne finger har jeg aldri hatt tidligere, men kan jo hende det kommer etterhvert Eli. I år, har iallefall blomstene trivdes..Det er deilig med hverdager, og når man har noen å stå opp med, så holder en iallefall døgnrytmen, jeg er en mester i å snu døgnet, om jeg ikke har noe som holder meg i nakken...
Kos å få mannen hjem:-))
Tusen takk Helen. Vi fikk kjøpt oss et rimelig , nytt fortelt i år, og har eilig stor plass, selv om vogna ikke er så stor. Deilig, når det blir en del inne dager i løpet av sommeren. Og plass til å få barn, og barnebarn på besøk.
Ja, Linda, det er trist, men nå begynner skrotten å kjenne at det er høsten, så en får vel kaste inn håndkle. Men har masse gode minner i fra sommeren, å leve på i vinter. Har barnebarnet ditt kommet?? jeg henger ikke helt med akkurat om dagen, men skal prøve å oppdatere meg.
Ha en fin kveld,
Klem alle sammen

Winkel's Crazy Ideas sa...

Atter en gang så insprirert av det du har sydd, for et herlig for på den lille blå kåpen :) Ha en fin uke :)