mandag 8. august 2011

Etter regn.....












Så glade blir vi her på campingen når regnet stopper, etter å ha silt ned i time etter time, en søndags formiddag.

Vi brukte dagen til besøk, og middag med en kamerat i Tønsberg. En kjempekoselig ettermiddag, som ikke ble så alt for lang, pga av formen.

Men det var  deilig å ha et avbrekk og gjøre litt annet, når det fosset ned med vann i fra himmelen

Litt sying har det blitt også, men jeg får vente til dagslys med å ta noen bilder av det. Og alt er ikke helt ferdig enda.
Bare en liten snik-titt på sybordet

Når vi kom hjem, hadde vi plutselig hele campingplassen for oss selv, Alle har reist hjem, til jobb, eller gitt opp været. Så her var det helt stille, og så kom sola, og det klarnet opp. jeg måtte bare finne fram kameraet for det finnes ikke noe som er så flott, som det er når regnet stopper. og solen kommer fram igjen:

Slike øyeblikk er jeg dypt takknemlig for at jeg kan få nyte. Kjenner det varmer i magen :-). Det er ikke så lett å formidle det i bilder, men det ble så spesielt lys, som jeg kun ha sett noen morgener, Se og nyt, og klikk gjerne på bildene for å få de større:

Land på andre siden, er Sandobrygga og Sando/Bekkestranda

i bakgrunn ser vi Kommersøya, og ved å forstørre bildet, kan vi se master i fra Fantebukta, som er ett samlingssted for båter

I bakgrunn ser vi Kommersøya


Sando, og kommersøya i bakgrunn


Lngt i bakgrunn(ved forstørret bilde) ligger langøya, med sine depoter...

Til venstre er nye byggene ved gamle Sande fabrikker, og eller, er det Bekkestranda, som er land på andre siden av vannet
Kattholmene,, to holmer, som er fredet som hekkeplass for  fugler, og mellom de to holmene går grensen mellom Sande og Holmestrand, Det ligger en holme i hver kommune


 Men nå har mørket senket seg, og jeg har krøpet under teppet av Bestemor-ruter, som jeg endelig har fått meg, og som jeg har klart å lure til meg i fra Idefix, som helst vil ligge i det, og sove....
Her hekler jeg stang-beskytter til teltstangen.. Og snart skal jeg krype under dyna. I morgen er det meldt fint vær, og det har jeg tenkt å prøve å få med meg
2 uker igjen av ferien, og masse kosedager framfor oss...
Ha en god natt, og en fin ny uke, alle sammen
 Klem



post signature

2 kommentarer:

Elis lille rede sa...

Flotte stemningsbilder, Heidi! Ja, Tønsberg er en fin by om sommeren. Der har jeg vært mye. Bodde 16 år i Sandefjord, så jeg er godt kjent i Vestfold. Jeg synes det var litt godt med regn i dag, jeg. Men aller best var det at det har blitt litt friskere i lufta, ikke så varmt og klamt lenger. Du, hvis du har lyst til å forandre på bakgrunnsfarven på sidene dine her, er det bare å gå inn på: 1. Utforming, 2. Malutforming, 3. Avansert, 4. Bakgrunnsfarge for side, 5. Klikk på pilen inni den lille svarte boksen, og velg farve. Husk å klikke på "Bruk i blogg" øvers i høyre hjørne, så du lagrer. Sånn kan du bytte bakgrunnsfarve etter hvilken farve du har på bloggen din;) Ha en fin mandag! Klem fra Eli:)

Lindas hobbyhjørne sa...

Vi syntes også det er deilig når vi kan ha campingplassen litt for oss selv :) Flotte bilder du har tatt :)
Ha en riktig fin dag på campingen, klem.