lørdag 6. august 2011

Tilbake til ferie.....

Er det noen som ser meg nå tro??
 Der da??
 Da sniker jeg meg til......
  En liten middagshvil i teppet her......


Tilbake på camping, fredag i plaskende regn, men det sluttet heldigvis ganske fort. Og i dag, lørdag, våknet vi til sol, blå himmel, og en blikkstille sjø.

Deilig med kaffe og morgenstund ute, med utsikt til sjøen.

Spennende også, siden det er sett knølhval utenfor her, mens vi var hjemme en tur. Og det er ikke noe vanlig syn her, på denne kanten av landet
Bildet er lånt i fra dt.no
For uansett hvor mye jeg stirrer, så er den ikke her lenger.. Det kan kanskje være greit, siden denne kan bli 19 meter, og båten vi fisker i fra ikke er 5 meter lang en gang...

Kan hende jeg kom fort til land, om jeg møtte den. Om ingen har gått på vannet de siste 2000 årene, så kan det hende det hadde skjedd da....

Formen har tilsagt noen rolige dager. Så vi holder oss rundt teltene. lager litt god mat, og pusler, mor med hekling og sying, og far litt fisking, trappesnekring, og leser ett manifest....
Nye burdabladet, som jeg egentlig synes er litt vriene mønster, og spesielle klær, hadde noen fine barnemønster som jeg bare MÅTTE prøve...
Synes denne var søt... Nå prøver jeg litt endringer på de, og lage en kjole ut av det... morsomt...

Heidimannen ha fått seg ett nytt leketøy, en pumpe til å tømme båten med :-)))
 Og Idefix stjele sko, som egentlig er alt for store til han.....
Og sånn fortsetter dagene på campingen, sin skjeve gang


Håper dere har en fin helg der ute
Og at dere får en fin søndag, selv om den er meldt veldig våt...
Klem
post signature

2 kommentarer:

Lindas hobbyhjørne sa...

Vi har ikke kommet oss på campingen igjen, for kroppen min har ikke villet samarbeide med meg... men sånn er det jo bare iblant!
Ser ut som dere har noen fine dager der, lengter ut igjen jeg nå :)
Så nydelige kjole du har syt !
Ha en god natt, klem.

Elis lille rede sa...

Takk for koselig kommentar hos meg! Som alltid! Det setter jeg veldig pris på:) Jeg må le, for du skriver så morsomt og levende. Jeg ser liksom for meg knølhvalen og deg i båten som plutselig spinner over ripa og får "donald-bein" innover til land, hehe. Godt at du koser deg og får slappet av. Nyt dagene til fulle, for snart er sesongen over, og vi blir mest innendørs. Ha en fortsatt fin helg. Klem fra Eli:)