torsdag 6. desember 2012

Handcross-dress




Titter innom en tur igjen. Det har ikke vært så mye å skrive om de siste dagene, og ikke så mye energi til å skrive.

Men nå har jeg fått gjort litt på symaskinen igjen

Og jeg regner med at noen lurer på hva en Handcrossdress er ..
Det kommer jeg snart tilbake til

Jeg har fått sydd meg en kjole..
Etter å ha vært en tur på Stoff og Stil, for en stund siden, For å kjøpe blå Marius-fleece, til å sy kosedresser til barnebarna..Og litt velour til å sy en julekjole til meg selv...
 
Men den blå Marius-fleecen var de utsolgt for, men jeg måtte bare ha med et par meter av den hvite.
Men den var ikke videre praktisk å sy kosedresser til ei på snart 3,  og ei på snart 6..
 
 
Så jeg endte med å sy en kjole til meg selv..
Jeg kjøpte med kjolemønster, men endte med å lage dette selv, ut i fra en genser jeg har sydd til meg selv tidligere..
Man blir nok ikke seende slank ut i en fleecekjole, spesielt ikke når en har noen kilo for mye i fra før.
 
Men varm blir jeg nok. Og det trengs nå, med 19 kalde grader på morgenen, og nesten det samme nå...
 


Og som vanlig, må Sjefen inn for godkjenning.... det luktes,og snuses


Og det endte med godkjent,og middagslur, av en liten herremann som skulle vært i badet. Men jeg tør ikke før det blir litt mildere:-)
Det var søle helt fram til kulda plutselig kom, så han er ikke mye ren,...  det smitter ikke av, men ser ikke bra ut
Til Handcrossdressen.....
Da jeg ikke fikk tak i fleecen jeg skulle ha,til kosedressene, Fant jeg ut at jeg skulle prøve meg fram med en rimeligere fleece først.
Jeg ,glidelåser,og symaskin, er en dårlig kombinasjon. Så jeg må bare øve..
Derfor brukte jeg heller et par fleecepledd til 20 kr stk. Til dresser....
 
Og det gikk greit... trodde jeg....
Helt til jeg studerte den ene dressen
 
Og oppdaget at jeg hadde satt på lommene feil
Da var det ei som kom opp med navnet, Handcrossdress... For her må armene krysses for å bruke lommene
 
 
Så den ble bare slik... Fleecen, iallefall denne som ikke er så tykk, blir så stygg om jeg hadde tatt de av igjen.. For selvfølgelig, hadde jeg brukt ordentlig dekor-søm på den
 
 
Nå var den ferdig...
Fargene lyver litt i det mørke rommet Det er ikke så store forsjellen på dress og vrangborder. Den er rosa..
Mønsteret hadde jeg planlagt å bruke ett i fra Stoff og stil, men det endte med at det er en kombinasjon av flere,  Blandt annet i fra Symagasinet, og Ottobre...
I hetta satt jeg en strikk,som er strammet til litt, og sydd fast i begge ender,
 i stedet for snorer, som kan være skummel på en aktiv 3 åring..

Og lommeneer feil vei.....:-)
Men kjenner jeg den lille nudisten rett, så er det ikke sikkert hun vil ha den på seg, inne foran tv'en.. Hun går helst uten en tråd

 
Og det har blitt dress til storesøster også.. Den har hvit hette, da det var litt lite stoff.. Den er sydd i rester etter Mariuskjolen min..Også med strikk i stedet for snor.
Men med lommene rett vei....
Og glidelåsene, symaskinen og jeg...
 
Vi er fremdeles en dårlig kombinasjon....

Selv om Sjefen har godkjent begge to.....
 
 

 
 
 
Nå har Idefix og jeg vært en liten runde i alle de 19 kalde gradene ute... Pakket inn etter alle kunstens regler, For egentlig skal jeg visst ikke ut i denne kulda.
Men heldigvis har jeg bare en liten hund,   som ikke trenger times lange turer, og som ikke er mye mer glad i å være ute i  kulda enn meg....
Så det ble bare en runde rundt de nærmeste husene

Så nå skal jeg gjøre som fix....


Bare at jeg skal ta denne i sofaen.....
Og vente på heidimannen som øyeblikkelig er ferdig på  jobb.... Og da er det helg.....

Juhuuuuuuu

God helg, og hus å roe ned i blandt, i julemaset., og stresset.
Jul blir den åkke som

Ha en god natt
Klem Heidi

Ingen kommentarer: