lørdag 1. desember 2012

Klar til advent....


Da har vi vært og levert adventskalenderene til småjentene

23 små og litt større pakker på hver av dem...
Adventsgaven til julaften kommer senere,
Det var litt av en jobb å pakke ned 46 pakker, og knyte de fast i ringene. Jeg prøvde å fordele gavene litt, så det ikke ble for likt etter hverandre,

 og noen som kunne bli bruk for på enkelte dager ( som feks santa Lucia), kom til riktig tid...

og så passet jeg på at det var mest mulig likt i begge kalenderene på de samme dagene... puhhh

Da jeg var ferdig. hadde jeg en pakke mentos igjen, som skulle ha vært i den ene kalenderen.

... men i hvem, og på hvem dato ligger den i den andre... sukk...

DET gav jeg opp og finne ut, så får mammaen få den, og gjøre som hun vil med den.. spare den til dagen det ikke er likt... Eller spise den opp selv..

I dag har jeg hengt opp julegardiner på kjøkkenet , vasket litt duker, og puslet i langsomt tempo..
Så det er klart til advent starter...





Også har jeg fått saueskinn, til å varme stumpen på,når jeg sitter ved symaskinen. Her skal jeg nok kose meg ved symaskinen fram mot jul....

I går satte jeg meg her, og sydde en Pippi-Kjole på morgenen.


Jeg sendte den sammen med litt annet som førjulsgave, til en liten prinsesse,
Nå er jeg bare spent om det faller i smak,og at det passer :-)


Ellers hardet vært mest hvile, og litt juleforberedelser,

Utebusken har fått på lys..



 
Egentlig er det en puslete tuia buske,men den ble veldig fin med lys...
 
Med meg hadde jeg to gode hjelpere....
 
....som har fått nye refleksvester av bestefar,,, for det må alle ha ute i mørket...
Her er det mating av fisk som står på programmet....


Etter at de hadde dekorert kjøleskapet  med alle magnetene... Julemagneter, og bokstavmagneter, som er fine til å lære å stave, litt etter litt......

Og som lønn vare det pølser og pommesfrites til middag, og bokstavkjeks til dessert,,
Flinke jentene

I dag har jeg ruslet på alene,
Adventstaker har kommet på plass, og det er det visst ikke noe jeg har mangel på


I å har jeg prøvd meg med kubbelys ,for første gang... I fra nille.. Og heidimammaen var snill og fikk tak i fatet, som var langt nok til 4 kubbelys, med luft i mellom, for meg....
Litt kunstsnø, litt dekorasjon, ,,,


 
Og en til,,, med hjemmelaget dekorasjon....


Og enda en, en bitteliten, gammel en...

I tillegg har jeg gitt bort et par...og har visst et par til på  lager....


 Litt lilla og hvitt på salongbordet... og mors adventskalender,,, et lys...

 
Noen julekrus måtte jo fram.....




Nissen skulle egentlig ikke fram riktig enda, men måtte jo bare prøve med ett par...

også med  Snipp, og Snapp, på peishyllen.....

og  litt til...  og og og enda litt til... selv om det er litt tidlig...
Men det er mye igjen i kassene med pynt......


 
Nå skal jeg ned til lading, I morgen er det 75 år lag, for Heidimammaen, og jeg har tenkt jeg skal klare å henge medder et par timer :-)
 
Ha en god natt,og en flotters helg..
Klem i fra
Heidi




post signature

1 kommentar:

Elis lille rede sa...

For noen flotte kalendere du har laget. De er jo dekorative selv når pakkene er åpnet. Du er en snill mormor du, Heidi:))
Her i huset er det ingenting som minner om jul enda. Nå har jeg vært på jobb/opplæring i Oslo i 6 uker, og til mandagen skal jeg starte her i Hønefoss, bare 2 min unna her jeg bor. DET skal bli deilig. Jeg er jo ikke frisk, så jobben har tatt all min energi. Nå skal jeg til byen å kjøpe inn de første julegavene og stæsj til å lage gaver av. Så blir det hjem og finne frem adventsstake og stjerne. Like spennende hvert år....for hvor ble de av??? Hehe. Ha en toppers helg, og kos deg så godt du kan!

Klem fra Eli:)