tirsdag 27. november 2012

Liten begynnelse på juleforberedelser


Da var det ferdig 3 julekalendere..
En til hver av barnebarna. og en til min niese, Julie..
Det var moro å sy de, men de tre siste får vente, kanskje til neste jul.
Jeg gav opp prosjektet med å sy tøyposer til de, og gikk for nille sine papirposer..


Dagen i dag har heidimammaen vært snill å kjøre meg til legetimen, som jeg måtte avlyse på fredagen,
Den endte med å få plusset på en diagnose eller to på rekka som er der i fra før.
men det er greit,(eller, greit og greit, det er det  ikke,men når plagene først er der, så er det greit å få navn), om jeg kan få noe for å lindre,,

En liten skjennepreken for at jeg ikke tar godt nok vare på meg selv,og en liten leksjon om hvordan mine juleforberedelser, og julefeiring bør se ut.... Og en ny time i romjula, for å sjekke hvordan jeg er etter forberedelser og feiring..
Der er det ikke noe kjære mor,, Men det er godt å ha en lege som tar vare på en, og gir en ett tupp i leggen i blandt,

På turen hjem skulle jeg innom posten etter en pakke med to førjulsgaver.. til min datter og svigerdatter,,,

På veien dit, passerte vi.... eller passerte ble vel feil.

Var jeg innom bruktbutikken en tur...
Og der lå det to oppheng til kalenderene, bare og ventet på meg....



De ble kjempefine, selv om de er litt bredere enn kalenderene..


En liten sak, av en julepynt fant jeg også
 


Jeg har hatt en slik, siden eldste barnebarnet var bitte liten.. men fikk ødelagt den i fjor. Nå håper jeg bare jeg har tatt vare på skøyteløperene...

Det skal være to små snømenn på skøyter oppe på speilen. Når jeg trekker den opp,  spiller den julemusikk, også går to magneter rundt under speilen, og da danser skøyteløperene rundt på speilen..
 
 
 
 
 
 
Jeg fant en stor, gammel matboks, Med tre etasjer inne i
En liten skatt i mine øyne,,,
 
 
Og jeg fant en nydelig jule-synge-jente
 
Som har fått plass blandt de andre englene mine.
Disse har jeg fått i gaver av ungene mine for mange år siden,
De er jeg veldig glad i,,,

 Heidimammaen kom også med en nyyyydelig rød glassengel i fra raumatikerforeningens basar
Den skal få komme inn i samlingen med søte glassengler, når resten av julepynten skal fram



 Og så har jeg fått en englelykt,  av heidimannen.... Den har fått hedersplass på kista, sammen med de andre englene , som fikk komme fram i dagslys,og strekke på beina i dag..


Kista ble veldig så koselig...

Jeg fikk hengt opp julegardinene i stua i dag. Måtte passe på å tørke litt av stuevinduene før kulda kommer mot helga

Og før jeg reiste til legen, og fikk forbud mot det meste :-)

 
Jeg synes disse gardinene er så fine:-)
 
de røde er litt stive, så de må henge seg til litt, før jeg blir fornøyd


 Og slik ser det ut i kveld,med lysene tent

På kjøkkenet blir jeg ikke helt enig med meg selv, om jeg skal ha opp røde julegardiner, eller om trådgardinene som slipper inn det lille lyset som er,skal få henge,
Men en adventstake og litt rosa blomster, pyntet iallefall opp

Og nå har jeg klart å fylle opp og lage kaos på kjøkkenbordet ....igjen..
Men jeg har iallefall kommet i gang, med å klippe, noe som forøvrig er tungt nok, til en lengre pause, når jeg er ferdig,....
Og jeg har så vidt begynt å sy....
Onepiece til barnebarna....
 
Men aller først, skal jeg krabbe en tur i sengen...
Og håpe at jeg får gjort de ferdige i morgen
 
 
Ha en god natt der ute i spacen
 
Klem Heidi

Ingen kommentarer: