mandag 19. november 2012

Litt om alt


Nydelige blomster fra en "gammel" venninne som har vært på besøk...


Her er og blir det visst stille.
Dagene går i sin vante tralt.

Det eneste som ikke er ved det vante... er at jeg har vunnet, i en konkurranse på facebook

Jeg som aldri pleier å vinne......juhuuu..

Jeg pleier å trøste meg med ordtaket, hell i kjærlighet, er uhell i spill :-)
Nå er jeg ikke så veldig aktiv i hverken spill eller konkurranser.

Men denne gevinsten gleder jeg meg til kommer.. :-)


En barnelue i fra damen bak bloggen Adellaga

Damen syr på bestilling,og lager nydelige barneklær. jeg anbefaler å kikke inn på bloggen hennes, eller hennes facebookside HER

Jeg har fått bilde av den ferdige luen, men den skal være en gave, så bildet får vente til den heldige har fått den på



Jeg strikker litt om dagen,
Noe er jeg ferdig med, men det skal være gave, så der kommer ikke bilder før de er overrakt

Ellers har jeg begynt på vanter i fra Drops(garnstudio)



Disse har jeg strikket en del av tidligere , litt tidkrevende, men blir nydelige som ferdige :-)

Og sokker til småjentene

Planene om å komme igang på symaskinen, ligger litt i brakk... men det gjør ikke ønsket om å komme i gang.
Men kreftene er dessverre ikke helt tilstedet

Hver annen uke,har jeg barnebarna litt, i påvente av en barnehageplass, som dessverre ikke er så lett å oppdrive, selv om mammaen er i full jobb, og mormor er syk.
men nå kan det hende den saken løser seg til uken som kommer, Vi krysser fingrene for det-

Dette i tillegg til en del andre ting, på personlig plan, tar det lille jeg har av krefter.

Det å bruke de kreftene jeg har,  på barnebarna , er aldri feil, og jeg bruker de gjerne på de,i stedet for på mye annet.
men jeg gleder meg til ting roer seg, og jeg kan få være kose.-mormor igjen
Men vi har bygget opp et forhold,og en kontakt disse månedene, som jeg ikke ville vært foruten.

herlige små jentene til mormor og bestefar

Og nå starter snart forberedelsene til jul..
DET gleder jeg meg til,

Koselige forberedelser, gavehandlig, pynting, baking, og juleverksted.
Og spesielt etter at jeg har innsett at juleforberedelsene handler om det jeg får gjort, uten stress og mas....
At julen kommer,uansett hva jeg rekker og ikke rekker....
Og at julen blir bedre om jeg ikke er totalt utslitt før den starter


Julen i år, skal nytes, og vi skal kose oss sammen med nærmeste familie, og venner.....


Middagene har vi startet på å smake til allerede...



I helga var det pinnkjøtt...med rødvin, bestilt og kjøpt  til oss av våre italienske campingnaboer








Den rødvinen er virkelig å anbefale, Den er bare nydelig.
Jeg har ikke veldig god greie på vi, derfor er det moro å ha naboer, som finner gode viner for meg
 




 
Dette ble ikke helt som jeg hadde tenkt...
jeg hadde morsomme historier, og uttalelser ifra småjentene jeg skulle skrive, og fortelle dere...
 
jeg hadde planer for julen....
 
Jeg hadde håndarbeider,og hverdagssaker jeg skulle fortelle..
 
..............Men........
 
 jeg har ikke ordene til å fortelle akkurat nå..
 
Ordene har forsvunnet
 
Jeg avslutter derfor  med et dikt jeg skrev for en stund siden,
 
Det har kanskje blitt lagt ut her før..
Men det er like aktuelt, når dagene ikke er helt lette å takle...
 
Ha en god natt, og en ny flott uke, alle sammen
 
 
Klem Heidi
 
 
 
 
 
 
 
Hvem er jeg når jeg lukker øynene

Enkelte ganger i livet

Kommer man til et punkt
                                                            Der man plutselig ikke
 
Kan se i speilet
hvem man er…


Tidligere var bildet i speilet
så klart.

Nå er det som etter en dusj

Dugget og uklart
Bare noen omriss

Tidligere så jeg:

Kona til….
Og senere
Samboeren til…
 
Jeg så mammaen til..

Jeg så hun som sto på døgnet rundt
Og var

Ei duganes jente
Den som fikk til det mest

Hun som ”ikke var redd
For å
Ta i et tak”…

Jeg så en jente som ikke
Alltid
Følte det slik

Som mange ganger
Var usikker og
Redd
Men ville ikke vise det

Jeg så hun som tross
Sykdom

Tok utdannelse
Og begynte på
Ny runde

Med å klare ”alt”

Den på jobben som var med på …
….Det sosiale..
…..reiser, kurser
og seminarer
……Når det trengtes en ekstra hand
enten i ferier
eller
overtid

som hadde opp til 3 jobber samtidig…

og storkoste
og danset meg gjennom dagene

jeg tok meg tid til…
å hjelpe
der ungene trengte
litt
ekstra
 
…når naboene og familie
trengte
noen..

hjelpe barn i gjennom
barnevernet

lese ett eventyr på sengen

ha sosiale lag
,med både
venner
og familie


Strikke sokker
ha åpent hus
for venner, familie
og kjente

både voksne og barn

ha et soverrom ledig
når noen trengt en seng……

I tillegg til å trene
4 dager
i uken

Nå klarer jeg å dusje

Om jeg er heldig…….

på en god dag...
Livet gjør noen bråstopp


Og plutselig dugger speilen..

Jeg må lukke øynene..
Kikke innover
Og
Se hvem
Som skjuler seg der
Ikke bare den som engang vistes i speilet…

Det er vanskelig å se hvem jeg er…
 
 
post signature

1 kommentar:

Unknown sa...

Heisann!
Nå var det visst ei stund si eg har kikka innom deg :o)
Det flotte diktet dit traff meg rett i hjerta...
Det e ikkje alltid så lett nei.
Itte å ha prøvd å jobbe i nåken mnd nå så måtte eg gi tapt og slutte å jobbe igjen.
Nå prøve eg å kose meg, og tillate å kose meg-ikkje minst.
E i skikkelig kreativ modus for tida og dagene tusle avgårde i rolig tempo. Eg tillate meg å nyte det :o)

Nyt tida med de søte små, så håpe eg kreftene komme litt tebake te deg og.

Gooooood klem herfra