fredag 23. november 2012

Endelig....


Endelig helg...

Og endelig ser det ut til at jeg skal få ha heidimannen hjemme et  par hele dager..
Ingen jobbing i helgen.
Jeg gleder meg til det er hverdager på jobben hans igjen.. endelig...

Når alle omorganiseringer, innskrenkinger og alt ekstra er ferdig....

Og endelig lettet formen litt nå på ettermiddagen...

Det er ikke alle som avbestiller legetimen, fordi en er for syk,,til å orke å reise til legen,,,

Men jeg er heldig å tilhøre et legesenter utenom det vanlige. Med verdens flotteste, og mest forståelsesfulle ansatte..

Jeg klarte å få blitt med en tur, med heididatteren til et møte, og hilse på gulljentene til mormor, samtidig.

Og jeg har i dag  fått overlevert strømpene jeg har strikket til svigerdatteren, så nå kan jeg vise de fram... Endelig


Hun spurte i fjor høst/vinter... så ting tar tid..

Men de er ferdige..., og overlevert..

Endelig

Nå har jeg en periode, endelig  fått strikket litt,
Både den tunikaen som jeg har hatt lyst på lenge... pulsvarmere.. votter,sokker, .

men nå er det stopp om dagen, med strikkepinnene


Det hjelper bare å vite at jeg kan innimellom, så gjør det ikke noe om jeg må la det være, i andre perioder...
Nå var det pga psoriasis inne i hånden, og noen betente knoker og ledd...



Så istedet for å irritere meg, over at det er stopp.. så gleder jeg meg over det som er ferdig..
Og litt stolt.
Og jeg vet at det kommer tid for strikkingen igjen...
 
JUL...... Dette er en deilig juletradisjon her i huset.. Like gode som hjemmelagede
Så vi har tjuvstartet litt
Endelig
 
 
I flere år har jeg hatt planer om å lage hjemmelaget julekalendere til jentene.. Ja egentlig siden hun eldste på 6 var bitteliten...
 
 
Nå ser det ut til at jeg får gjort det... endelig
 
Endelig kom jeg meg en liten tur innom stoff og stil, for egentlig å kjøpe mønsterpapir. når vi først var ute og kjørte..

Men man kommer aldri ut der i fra med bare det en skulle ha...
 
Jeg fant noe så genialt som kalenderstoff..
Det var hun foran meg i klippekøen som hadde funnet det, egentlig.....
Så jeg kikket ikke så nøye på det, men sa, da det var min tur.. at jeg skulle, som hun foran, ha nok til 2 kalendere....
Men da jeg kom hjem, og kikket på det.... var det nok til 6!!! kalendere.......

Jeg er ikke sikker på om jeg syr så mange nå, men da har jeg til senere..

Og kanskje jeg må lage en til heidimannen også
 



Jeg tror disse an bli veldig fine....
 
 
Jeg har funnet litt stoff, og prøvd meg fram med poser, som skal bli i litt ulike stoffer.... Nå må jeg bare finne noen ringer å feste på, som posene skal henge i.. Litt kanting, og et oppheng...
 
Planene er iallefall der...
Og kanskje det kan bli hjemmelagede kalendere, før neste helg
 
Endelig
 
 

Ha en flott fredagskveld...
Og en fin helg
 
Endelig




Klem i fra
Heidi

post signature

Ingen kommentarer: