torsdag 10. mars 2011

Kvikk lunsj








Først vil jeg takke for koselige tilbakemeldinger på monster innlegget mitt :-)
Det hender visst at verden ikke kjennes rosenrød... eller kanskje det ikke er så ofte den er det. Det er ikke ofte jeg lar meg blir oppgitt, og lei, men noen gange må det visst blåses ut....


Jeg har strikket meg Kvikk Lunsj lue. Og når jeg begynte å søke rundt på nettet var jeg ikke helt alene om dette.
Grunnen var i begynnelsen at jeg så bilde av en, og synes den var så fin, og kunne tenke meg og strikke en slik til Heidimannen. men Freia eller kraftfoods, som de så fint heter, har ikke noen strikkeoppskrifter, og Kvikk lunsj er et varemerke som Freia har enerett på.
Så da jeg var ferdig med noen luer, så tikket det in spørsmål om jeg ville selge. men heidien er så redd for å gjøre noe galt, så jeg skrev en mail til Kraftfoods, for å spørre om jeg hadde lov til det, eller om de hadde noen oppskrift jeg kunne bruke til det.
Jeg fikk ett kjempehyggelig svar i fra en koselig dame . Om at det hadde jeg ikke lov til (noe jeg egentlig visste) men at jeg kunne lage til eget , familie og venners bruk så lenge jeg ikke solgte. De har visst noe rettsak-greier gående på noe slikt. Så en kan like gjerne holde seg unna :-)

Det er egentlig litt godt å få svaret svart på hvitt, for da trenger jeg ikke komme med en masse utflukter nå noen spør, og jeg har egentlig ikke energi og krefter til å lage for andre om dagen.
i samme slengen sendte den kjempekoselige damen en haug med sjokolader og ett teppe...
Så nå koser jeg Idefix, og pus oss i sofaen med KvikkLunsj teppe om dagen

Ellers har det vært en fin dag, og uken, tiltross for at mor føler seg som et monster iblandt om dagen, har vært veldig bra for familien.
Det begynte med at svigerdatteren klarte teorien til førerkortet på første forsøk. gratulerer massssse Karoline.
Det er hun som har fått meg i gang med symaskinen også forresten, og det er jeg kjempeglad for. Hun er en herlig jente

Minsteheidisønnen fikk på fredag ny jobb, etter å ha slitt litt med å få ny jobb, etter at han tok fagprøven, og så reiste i militære... men nå er det heldigvis i boks. Selv om det ikke var helt det han hadde øverst på ønskelisten, så er det en helt ok jobb
Datteren min fikk ny jobb i dag. I en kjempestor lekebutikk. Gjett om det kommer til å bli stas med småjentene hennes på 1 og 4 år. Hun er nettopp fedig med barselperm, og ville gjerne ha en jobb litt nærmere enn den hun hadde før fødselen, Og selv om dette ikke heller var hennnes førstvalg, så er det en kjempefin jobb, så kan hun fortsette utdannelse ved siden av, i den retningen hun ønsker.
og det er det jeg er stolt av med de, at de tar jobbene de får, om det kanskje ikke er helt førstevalg.
Det viktigste er å komme i jobb, og ikke ha for store huller i cv'en, også heller jobbe derifra...
Stolt av dere alle sammen, både barn, og svigerbarn... og glad i dere i massevis
 I morge skal heidimannen på sykehuset, og få fylt opp kneet med ny væske... spennende. Det er visst noe de prøver ut, Og jeg håper det virker som det skal og kan dempe på heidimannens plager.. han selv synes nesten det er verst å må ta seg fri fra jobben for å gjøre det :-))


Og jeg som lette etter våren her om dagen. Den er og blir borte, og herr vinter viste ansikt igjen i dag



Og da er det godt å ha vunnet ett teppe til å ta det med ro under , sammen med en god kaffe og levende lys.


jeg hamstret kubbelys hos Nille.-- 7 stk for 15 kr


Også kan jeg fremdeles beundre de nydelige blomstene som Pelargoniaen min har kommet md.
i morgen er det fredag, og da får vi se om det kanskje kommer litt mer blomster i stua, til helgen
Fikk sydd meg en helt enkel hvit duk til denne her om dagen også.
Hvite løpere hadde jeg viit ikke for mye av

Og se om jeg kanskje finner igjen litt god form, slik at jeg kan få brukt litt av stoffene til å sy litt mer sommergarderobe til barnebarna.
Jeg gleder meg vilt og h\uhemmet på boken med 60 og 70 talls-mønstre som jeg har bestilt, og ett par eldre utgaver av det finske bladet (med svensk tekst) Ottobre..
Her dkal det bli sommerklær etterhvert...
ha en fin kveld,
Klem


3 kommentarer:

Randi sa...

Takk for koselig kommentar!
Så stilig den Kvikk lunch lua var!

Elis lille rede sa...

Oj, så heldig du var som fikk sjokolade:) Prosjektet mitt om å sy ser ut til å ta litt tid. Jeg hadde to hvite spisebrikker som jeg skulle sy sammen til pute. Har til og med kjøpt strykemerke, men hvor er brikkene? Vi har leita huset rundt, men neida! Jeg mangler hudfarvet stoff til Tilda også. Fikk sydd om et par klesplagg, da;) Ja, nå som vinteren gjør sine siste krampetrekninger er ikke kroppen så veldig medgjørlig, så etter å ha vasket huset i dag er jeg helt ferdig. Blir sofaen og tv'n resten av kvelden. Kjempelekker speil...piketitter, er det ikke det det heter, og madonnafigur du har! Kos deg og nyt kvelden. Klem fra Eli.

Unknown sa...

Tusen takk Randi

Ingen ting som haster med slike prosjekter Eli, det er det som er så koselig. Selv om jeg oftest skulle vært ferdig før jeg begynte, så er det ikke noe krise om det plutselig tok ett par dager lenger enn det en skulle ønske-. Når jeg holder på med alle prosjektene mine, så prøver jeg og lære og trene meg selv til at det er veien, som er målet. Det er jo ikke noe av det jeg lager nå, som jeg må. det er liksom annerledes når en lager en bursdagsgave eller slikt, som må være ferdig til en dato, eller sokker som strikkes fordi det er tomt for ullsokker.... Men det er vanskelig å lære seg.....
Vinterens krampetrekning er nok ikke noe god nei. jeg har egentlig hatt mer enn nok med å stå opp, og komme meg til sofae ett par dager. 'Men da kan det bare gå en vei... og nå går det fort mot sommer

Kos dere og ha en fin kveld begge to