tirsdag 15. mars 2011

Museum, hjemme i stua

Håndarbeids interresert liten hund
To store farlige tigre,,, synes de selv iallefall
Disse er voksne, nå, men synes bilde er så morsomt
I dag har jeg vært på museum.
Kjempeartig

Da jeg var yngre, var jeg endel på museer, både med skole, besteforeldre og en tante av moren min. Og jeg elsket det. Det har ikke blitt så mye i voksen aldre, og nå er jeg snart klar til å stilles ut der selv


Men i dag har jeg vært på museum igjen, og det et veldig stort et.
Der har jeg ruslet, i stillhete, helt alene, og kikket på alt i fra strikketøy, kaffekanner, gamle annonser i fra Bonytt, tilbake til 60/70 tallet....


Jeg har vært på



Nå skulle jeg ha lagt inn masse flott bilder osv, men det gikk dessverre ikke å kopiere der i fra. Det kan vel hende om jeg kikket litt grundigere, men jeg regner med at de ikke vil ha kopiering, av en grunn

Så her er heller litt gamlefunn hos meg.... Gammelt arvegods--

Men jeg anbefaler alle å ta en tur inn der og kikke, søke, og lete.
Jeg skulle nok ønske meg en tur ut i verden på utsiden av veggene her, og vært en tur på museum, men for å kikke gjennom gjenstander, og historie, så er dette helt genialt
Her er vel de fleste store museer samlet, og her er det meste å finne...
Så klikk på koblingen, til det Digitalt Museum og nyt
God fornøyelse

her i Heidiheimen har det ellers vært en rolig dag, med trivelig besøk av en svigerinne, som kom innom med masse restegarn, strikkepinner og annet hobbyrekvisitter....

Også har jeg bestilt pakke med retrostoffer.. så nå skal jeg bare sette meg ed på en pinnestol og vente

Takk for mange hyggelige kommentarer om bokstavene.

Dekorasjon som barnebarna kan dekorere
bla dørene til rommene sine med
 Der er funnet inne på siden til Ottobre, , der ligger det noen grstis mønstre.
Ett trehvitt bokskap,
Malt og dekorert
og er nå hånkleskap
De var litt pirkete å lage, men fin fin sytrening for en fersking. Jeg klippet ut mønstrene, sydde rundt, og klippet de ut i stoffet til slutt, også vrengte, og fylte dem....



Ha en flott natt...Nå skal jeg se om jeg får en date med Ole Lukkøye eller Jon Blund





Dette skaper, kjøpt på mobelpartier i Andebu,
er  jeg utrolig glad i,
Det rommer "alt", unntatt samboer, unger og dyr da...

Og dekorasjon, inne i et skap
er kjekt....
mindre støv.....!!!

2 kommentarer:

Hage foto og natur sa...

Hei!
Koselig bilder av glade dyr i lek!
Så fin ny header du har laget!
Liker så godt dine hvitmalte skap.
Takk for link til digitalt museum!:)
Legger det i favoritter , for å kose meg med det senere.
Ha en fin dag!
klem fra Jorunn

Unknown sa...

Tusen takk Jorunn.. Å kikke på lekende dyr, eller dyrs opptreden er alltid moro, synes jeg :-) Og de to kattungene, er voksne nå, men synes bildet er så artig.
Jeg er glad i de hvite skapene, Som sagt er det ene, som nå står på badet som håndkleskap,
Det andre, er i samme serie som skjenken som headeren er tatt på(den er akkurat maken til underskapet på skapet, jeg har bare satt en piketitter i fra Europris oppå) Disse kjøpte jeg i Andebu i Vestfold, på en låvebutikk der, som er rimelig. eller var iallefall. Møbelpartier tror jeg de heter.

ha en flott dag
Klem