mandag 28. mars 2011

Lappesjal


Mandag igjen :-)
Denne helgen har vært stille og rolig.
Vaffeldag med unge og litt eldre på lørdag, i stedet for på fredag. Og i går hadde jeg minste barnebarnet på besøk noen timer.
En herlig liten jente på 14 mnd



Hun har ligget med skinner, for medfødt hofteskade, fram til hun var 7-8 mnd, så hun har litt muskler og balanse å ta igjen før hun begynner og gå. I stede krabber og åler hun seg rundt i en imponerende fart. Men hun er , som storesøstern sin,utrolig blid jente. Sjelden gråt og trass med disse to jentene. I allefall når de er hos mormor og bestefar.

Jeg fikk prøvd på henne litt av klærne jeg har sydd i går, og det er godt, så en vet hva en har ¨gå etter- Og siden hun krabber, og åler seg i en salig blanding, på gulvet. så er selebukser tingen om dagen.. Da kommer det nok fler av det :-)








I dag her jeg puslet med ett sjal, etter beste Nameste stil, og med stor takk til henne for mange gode tips,
Jeg hadde vel ikke våget meg ut på dette uten hennes lære-bort-blogging.


Jeg klarer å sette det meste av huset på hode mens jeg holder på også



Jeg kan ikke skjønne hvorfor jeg MÅ rote sånn mens jeg syr. Det bare blir sånn liksom....





Da jeg flyttet sist, plantet jeg to kaktuser i samme potten, for letthets skyld, men jeg fikk ikke skilt røttene igjen, så nå står de nå slik. Jeg er er ikke sikker på om det er jul, påske eller novemberkaktus, eller hva det er. Men den kommer nå med to ulike farger på blomstene. Den blomstret sist da jeg lå på sykehuset i oktober. Da hadde den stått ute i hele sommer. Og var veldig flott, stor og spenstig, nå ramlet den i gulvet for meg, for en stund tlbake, så det er bare litt igjen av den. Men jeg er sikkert tilgitt siden den blomstrer igjen

Nå skal jeg ha meg en kopp kakao, og krype ned med nyhetene, og en god bok... ( Knausgårds Min Kamp.)
Ha en fin kveld

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så vakkert sjal! Nydelige farger.
Klem fra Igi

Spirello sa...

For ei nydelig lita jente:) Og så flotte klær du syr til henne!
Lappesjalet blir utrolig fint. Vakre fargesammensetninger!

Tusen takk for kjempehyggelig kommentar hos meg:) Ble veldig glad for det, altså!