torsdag 28. august 2014

Sensommer-tilbakeblikk....

Nå er det jammen lenge siden jeg har vært her inne og skrevet.
Men jeg har vært igjennom en vår og sommer hvor ordene liksom har vært borte. Med en helse som gjør at en ikke kan gjøre all verden, og en verden som ikke alltid føles like rosenrød, Så hender det at man ikke får til å sitte her å skrive.

Men vi har vært igjennom en herlig sommer, værmessig.- Jeg tåler dessverre ikke varmen så godt, men likevel er det ingen grunn til å sitte å henge med hode.
Heller finne det som faktisk fungerer.
Vi hadde planer for sommeren, men den endte med å nyte campinglivet stille og rolig i stedet.
Og det er absolutt ikke å forakte, på herlige sommerdager, 24/25 grader i vannet. Og familie som stadig er innom en tur.
Herlige små barnebarn, som har vært på besøk
Og håndarbeider.....
  En "ny" gammel båt, har det blitt i sommer. Og denne har vi hatt mye glede av.


God plass, og alt vi trenger i telt og vogn...



Og masse besøk.....

En fjord som har kokt med fisk det meste av sommeren, Og god tid til hverandre, jeg og Leif 
Masse lading av batteriene til en ny lang vinter.

Nå er hverdagene tilbake 
Og jeg kan kose meg med tankene på en herlig sommer.
Jeg har vært litt aktiv med å treffe venninner, og et møte om et kommende slektstreff på samme dag, tidligere i uka, og det betaler jeg litt for nå. Så jeg får heller bruke tiden på å oppsummere sommeren, og håndarbeids-sommeren. I stedet for det som sikkert skulle ha vært gjort.



 Tunikaen til høyre er det laget 2 av. Begge barnebarna ville ha like :-)


Et par babynest til små nye verdensborgere, med bleieposer til 


 Disse kortbuksene var jeg bare nødt til å prøve meg på. Og det blir sikkert fler


Kjolen til venstre var til eldste banebarnet, og den til høyre til yngste. I tillegg har jeg laget en til, til ei nydelig jente som ønsket seg maken


En tunika, med tanke på kjøligere dager, til ei lita jente


Et par bomullstopper til småjentene.. 



Et dynetrekk som ble strimlet opp, og ble ny baderomsmatte....


Enda en dress/romper... som bare Måtte prøves 


 En dukke-dåpskjole, til ei lita frøken, som skulle ha dåp for sin lillesøster... og selvfølgelig måtte ha en kjole til sin egen dukke også


En kjole med strikket overdel, og blonde, Og et sydd skjørt. Som bare måtte testes 


 En genser til meg selv, Som skal bli god utover høsten og vinteren

 Og traktorer i alle størrelser og former



Et lite sett til en liten gutt, med langlue, sokker votter, og hjelmlue......

puhhhh..... det har visst blitt litt....
Men det er deilig å føle at man er tess til noe.

Nå skal alt som ikke allerede er i bruk, pakkes i noen fine Norgespakke esker, og sendes som overraskelse til noen som forhåpentligvis  får glede av tykkere genser utover høst og vinter...
Og neste genser er i gang... selv om jeg gjerne skulle ha forsatt med sommerklær litt til, så er det ullgensere som står på programmet... Aller først en hestegenser til eldste barnebarnet. Så få vi se hva som kommer.
Jeg drømmer om at formen, og tiltakslysten til å sette meg ved symaskinen også kommer snikenede på mørke kvelder, og fine høstdager utover. For planene er m ange, bare kreftene strekker til....

Dett ble mye skryt av sommerens håndarbeide. Men jeg tenkte det kanskje var lettest å komme i gang med en blogg med en del bilder, og mindre ord.. Så er man i gang iallfall...
Så skal vi se om det ikke kommer mer, veldig snart... Kanskje allerede i morgen

Ha en fin kveld.
klem Heidi


1 kommentar:

Unknown sa...

I realize this is off topic but while your blog looks nice, it could be far better if you'll be able to use lighter colors too in the design. This will encourage a lot more scanners come to check it out more often!....Best Cccam Server