søndag 2. desember 2012

Jubileum og advent...

Denne helga har vi feiret Heidimammaen, Hele helgen

Gratulerer  så masse til en utrolig sprek, hjertegod, og  hjepsom 75 åring


Det var selskap tidligere i høst, sammen med min bror og svigerinnes 50 års dager. Men denne gangen fikk hun ha oppmersomheten helt alene.
I går kveld var vi 4 søskene med partnere, en svigerinne, og en venninne på hjemmelaget gryterett og kaker,, kjempekoselig.
 
Og i dag var heidimannen og jeg på "restemiddag" og mer kake. Den store dagen er egentlig i dag. Og da er det kjempekoselig å være en tur innom i dag også :-)
Det er sikkert koselig at det kommer noen innom på selve dagen også.
Og jeg er nå den som ikke klarer å si nei til spørsmål om ferdig laget mat......
 
Mellom slagene har jeg hvilt....
Jeg hadde en følelse om at disse dagene tok en del krefter,så adventspynten kom fram på fredag..
 
Alle 4 adventsstakene!!!!.....
 
jeg har noen liggende på lur.  I tilfelle..... ehh... at det skulle  bli for få..
Noen som heidimannen har laget i smijern,
Og to gikk opp til heididatteren..
 
Noen som mener jeg har mye julepynt??
 
Så tenner vi et lys i kveld
vi tenner det for glede.
Det står og skinner for seg selv
og oss som er tilstede.
Så tenner vi et lys i kveld,
vi tenner det for glede.
 
 
Nå har jeg funnet fram godteskåla mi..
 
Med sviser, aprikoser og  daddler....
Denne får jeg ha helt for meg selv. :-)
Så skal jeg få med meg "Der ingen skulle tru" i fra Numedal,
 
Og ikke minst serien "Hjem"
 
Som er tatt opp i bygda her.....
 
 
I morgen begynner en ny uke,og nye muligheter for forberedelser til jul..
Jeg får ta det litt etterhvert, hva som blir gjort til jul..
I kulda som er nå, får jeg ikke lov av herr Doktor å være noe særlig ute.Så det blir no rolige inneting..
Kanskje få sydd litt til jul Siden hendene ikke er brukenes til strikking om dagen..
Og et par kakeslag, MÅ jeg få til :-)
 
Håper alle der ute koser seg på denne første søndagen i advent.
 
Klem i fra Heidi

 
 
 
 

1 kommentar:

Elis lille rede sa...

At moren din er 75 skulle man ikke tro! Hun ser myyye yngre ut, altså!
Ja, nå er jeg på jobb her i Hønefoss, og det var deilig å sette seg i bilen, og være hjemme på to minutter! Jeg er heldig som har blitt bedre. Begynte med nypepulver i sommer, og har gradvis blitt bedre i leddene. Tar litt leddgiktsmedisin fortsatt, men ikke hver dag, lenger. Hviler meg godt i helgene, da ;)
Jeg følger også med på "Hjem". Liker godt den serien, og har jo vært i Vestfossen såpass mange ganger at jeg kjenner meg godt igjen. Nå er det middagslaging, så er det sofaen og Farmen seinere. Ha en fin-fin kveld, også håper jeg kroppen din vil bli litt snillere med deg snart!

Klem fra Eli:)