mandag 17. desember 2012

Julekjole nr 2



Da er jeg nesten ferdig med julekjole nr 2. (Her er nr 1) Optimistisk som jeg er, så håper jeg at jeg får bruke de litt i jula. Selv om det er lenge mellom hver gang jeg kan pynte meg og komme ut av døren.

Mønsteret er hentet i fra symagasinet.
Den er sydd i velour.
Fargen var ikke helt lett å få fram i mørket i kveld.. Men den er julerød :-) Med ikke helt hvite  blonder..




Og de er prøve-sovet og godkjent av Idèfix... Som seg hør og bør...




Deilig er det å føle at man får til litt, selv om man nå i en periode, mer eller mindre ligger over 20 timer i døgnet


 

 Endelig har jeg fått trykket ut, og stekt noen sandkaker.... Da ble det iallefall hjemmebakt til jul i år også, selv om det har tatt sin tid


Og kransekakedeigen, venter på den siste eggehviten, for så å komme i kjøttkvernen, og videre i formene

Det samme gjør nougat, marsipan,  osv, som skal bli sara bernard, og mozartkuler..... En eller annen dag.
Forhåpentlig før jul :-)
Ha en fin førjulstid videre
 
Klem Heidi

Ingen kommentarer: