torsdag 4. august 2011

Hjemme en tur.......

I dag er vi hjemme en tur, og slapper av, steller litt i hagen vasker tøy, og vanner blomstene til heidimammaen, som er på tur i Hellas...
Litt kjedelig å pakke sakene, og reisehjem, når solen skinner, og vannet er blikkstille.. og livet bare er herlig på campingen. Der Idefix, tror han er fuglehund, og fanger store, skumle, fjær...


Der hvor mor har fått laget sin egen lille sykrok i forteltet, hvor jeg koser meg, med nedbrettede teltvegger, med utsikt over sjøen, på varme dager... og med lys, og heidimannen som ser på tv i nærheten, på kvelden

Stedet hvor vi koser oss, med deilig mat, veldig mye laget på grillen....

Hvor jeg kan ta med kaffekoppen på stranden, en stille morgenstund, eller en kveld, hvor folk samler seg på benkene, rundt et bål, med godt i koppen,,,,

Stedet hvor store og små, er opptatt med å fange det som lever i sjøen. Enten det er krabber, eller fisk..... Og gjerne sammen.....
Stedet, hvor jeg føler meg som en fri som fuglen, ...

Hjem til en hage jeg var spent på hvordan så ut ettet 1 ,5 ukes ferie fravær, av mor...






Men den hadde klart seg fint, og så ut som den trivdes, helt uten mor til stedet...
Så etter å ha puslet, og stelt,, klippet plen, og visne blomster, Hatt kjempekoselig besøk, med deilig mat... så skal jeg heller sette meg ved symaskinen, og la verden seile sin egen  sjø en liten stund...

Håper dere føler, at hverdagene kommer deilig, og etterlengtet krypende tilbake, selv om siste ukers hendelser, ikke forsvinner i fra tanker og følelser.
klem og en rose i fra min hage....

Til hver og en av dere  der ute....

post signature

4 kommentarer:

Elis lille rede sa...

At det går an å ha så frodig have så seint på sommeren, da;) Flere av mine blomster har visnet. Har passet på at de ikke har fått hverken for mye eller for lite vann. Har vel valgt feil blomster, antagelig. Pelargoniene og margerittene trives, da. Så i blomsterbutikken i dag at det er kommet mye høstblomster og lyng allerede. Jeg trives ikke i varmen, og det gjør ikke leddene mine heller. Skal på sykehuset en tur neste fredag igjen. Har ventet siden mai på røntgen, men der har jeg enda ikke hørt noe. Makan! Det ser så deilig ut på campingen din, at jeg kunne tenkt meg campingvogn og satt den der fast med en gang! Enda jeg ikke er noe camping-menneske. Jeg elsker vann, og spesielt saltvann, men orker ikke masse folk og bråk hele tiden. Du får kose deg videre med ferie og grilling(deilig grillspyd!!!) Klem fra Eli:)

Lindas hobbyhjørne sa...

Ja, vi er virkelig heldig som har et sånt sted å reise til :) Men det er deilig å komme hjem en tur også, skulle vært utover igår... men formen er ikke helt topp!
Ha en riktig fin dag,klem.

Hjertedamas blogg sa...

Har også med symaskin på campingen:DDD Og to bokser med maling og malepensler:DDDDDD Og i morgen er ferien over, og da drar vi hjem....15 KILOMETER!!!!!!! Vi skal bytte forteltet til våren, så jeg holder på med å forberede neste sommersesong:DDDDDD Spørsmålet blir vell om vi skal et stort fortelet, for at jeg skal kunne sitte ute i forteltet og evt sy, eller om vi skal ha et litt mindre, og da kan jeg heller sitte inne i campingvogna:DDDDD Klemz grethe

Unknown sa...

Krysser fingrene for deg Eli, og takk fo koselig ord. Nå er det aller meste av det jeg har, ulike typer pelargoniaer, ett par roser, ett løytnantshjerte, og tomatplanter. Så det meste tåler både litt tørke, og overlever litt mye vann. Det er morsomt å prøve å spare på ett slag,med så mange ulike typer, som pelargoniaene. Og forsøke å få noen til å overleve vinteren

Ja vi er kjempeheldige Linda. Vi skulle ut igjen idag, men tror jeg drøye litt, og se om vi kanskje utsetter til i morgen.

Deilig å ha med litt hobbysaker, Hjeterdama.. det e jo det ferien er til, å gjøre det en har lyst til.. Og jeg synes det er helt herlig å sette meg med håndarbeider, og akkurat nå er det symaskinen. De kikker litt rart på meg, for ingen har hatt det der ute før... Spesielt slik som de siste par ukene har vært, så synes jeg at jeg går litt inn i min egen verden med håndarbeid, stenger utøta, Breivik, og bomber ute, for en stund
Vi kjøpte større telt i år, og det er helt utolig godt. Vi har ikke så stor vogn, så det var deilig å få litt mer plass i teltet.
Jeg trodde jeg hadde kommentert inne på bloggen din, men jeg ble visst helt målløs over hvor flott du har det. Jeg er inne å leser, men har ramlet helt ut av kommenteringen... Det er bare nydelig hos deg
Klem til dere alle tre