torsdag 25. august 2011

Gjenbruk

Det tar litt tid mellom innleggene her iblandt, Men nå har det ikke vært så mye å skrive om. Jeg gikk på en liten, overraskenede smell med formen min, nå når ferien var over.
Overraskende, fordi jeg synes at formen har vært så fin, og holdt så godt, store deler av ferien og den har vært brukt til å gjøre minst mulig. Men det får være nok sykdom...

Når jeg ligger her, så foregår det noe i den kreative delen av hjernen, det meste av tiden, likevel. Jeg var i klesskapet mitt og skulle finne noe, da jeg dukket over en gammel... eller gammel og gammel... en ullgenser som var vasket litt hardt....og var blitt litt liten.


Dette bildet er funnet på nett, fordi jeg fikk jo selvfølgelig ikke tatt bilde av genseren FØR.. Men nesten slik var den, bare i mørk grå, og altså litt endret fasong og størrelse, av vaskemaskinen..

Da er det store spørsmålet: Hvor mange nye plagg kan jeg få ut av den genseren.
Nå måtte jeg klippe vekk litt, fordi det var litt tynnslitt...
 Men her er listen ..


Jeg fikk meg et bare lange, gode, og varme  pulsvanter
Og en varm, god lue....

 Og en lue til.... Så kan heidimannen få en også..

Og jammen fikk jeg en deilig og varm hals, som skal bli god utover høst og vinter
Og tilslutt, ett barne tøfler, i ca 9-12 mnd størrelse
Nå skal jeg bla litt rundt, og se om jeg får heklet noen blomster, eller annet å pynte opp den mørke fargen med

Jeg tror også, at det kanskje er igjen nok, til et par litt mindre tøfler, Men noe er tynnslitt, så det kan hende resten må kastes, 

Jeg tenkte først å lage votter, av restene, før jeg sydde barnetøflene, men det var litt tynt, så jeg får se om jeg snart vasker flere ullgensere..

Det ble i allefall en fin utnyttelse av en genser, som ikke lenger var passe, men samtidig ikke var blitt så hard i vasken, at den ikke var god å ha mot huden
Ønsker dere alle en fin dag, uansett vær, og føre, med noen roser, i fra klatrerosen min, som blomstrer, vokser og trives... Nå kan snart naboen i 2.etasje plukke utenfor vinduet sitt :-))
Her blir det nok en rolig dag, med mønster og ideer,  og se om jeg får planlagt noen nye prosjekter på den fine symaskinen min, bare formen blir litt bedre.
Men planleggingen er halve arbeidet, og egentlig morsom, med skisseblokk, og fargeblyanter..


Jeg lever en dag av gangen.
Hver dag leter jeg etter et frø av glede.
Om morgenen sier jeg:
Hva er min glede i dag?
Så lever jeg dagen.
Spør meg ikke om morgendagen..♥
"ukjent"

Klem i fra
post signature

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hei :)
Det var god utnyttelse. Måtte trekke på smilebåndet over hvor kreativ du har vært! kjempelurt :).
Nydelig rose og fint dikt. Ser for meg de i overetasjen plukker seg litt rose til pynt :).

Takk for koselig kommentar hos meg. Har ikke tenkt over det med torv, men det høres litt søkt ut. Skal gjøre som du, pakke de i avispapir :).

Håper formen bedrer seg. Klem :)

Elis lille rede sa...

Yeah! Du har klart det igjen! Så fort jeg så den gamle genseren din og hva du har fått ut av den, begynte hjernen og ransake klesskapet. Jeg har sikkert en del der. Kjempelurt! Kjenner jeg blir glad når jeg får nye ideer å pusle med. Mannen er hjemme nå, så det er ikke så stille og kjedelig i huset, men formen er ikke helt på topp, men ikke helt på bånn heller, hehe. Takk for koselige ord hos meg. Ja, de gardinene SKAL jeg ha! Det hadde blitt vintergardiner, for jeg har bare blonder og hvit lift fra før. Hadde hvite gardiner i alle rom i hele vinter, men det ble litt kaldt. Har lyst på noe lunere når kulda setter inn og det blir hvitt ute. Nå skal jeg ta en titt i klesskapet mitt;) Ha en fin dag, og håper formen bedrer seg for! Klem fra Eli:)

Siri sa...

Jammen var det god utnyttelse av en hardt prøvet/vasket genser! Godt jobba! Klem Siri:-)

Winkel's Crazy Ideas sa...

Kjempekreativt genserprosjekt, så lurt :). Kjenner meg igjen angående formen, tenker kanskje hodet har vært overaktivt i sommer...selv om kroppen ikke har vært det. Men så er det det da, at det slett ikke er mulig å få stoppet alle tankene, planene og ideene fra å strømme på...selv om jeg ligger og er dårlig :). Kan ligge og stirre på symaskinen eller strikketøyet eller et spindelsvev i taket mens jeg ligger i sengen og tenker at...snart snart skal jeg "sprette opp" og ta tak i det...må bare hvile littt til :)