torsdag 1. september 2011

August er ferdig.. og inn kommer september.

August var for det meste ferie--- Iallefall 3 uker av den.
Vi har vært for det meste på campingen, og slappet av

Idèfix, var egentlig kjempeglad for et nytt teppe med bestemorruter, til å ha i forteltet, på kjølige kvelder
Jeg har sydd, på både campingen og hjemme...


 Og ikke minst... tatttatttaaa... jeg fikk ny symaskin


Og ut i fra den, så har det kommet litt nye plagg..

Vi har kost oss på campingen, Alene, og med besøk, og sammen med gode naboer, barn, og barnebarn..i det nye, og for oss, store teltet, med masse plass

Vi har fine, stille dager, hvor vi har kost oss ute, ved, og på vannet

Og fisk har det blitt. Om ikke de kjempestore fangstene, så har vi enda ikke kommet tomhendt i land...
Dette har vært en ferie, som har satt spor..
Jeg har blomstret
Vært på farten

Slappet av
Bakt, og laget god mat...
Hatt besøk av verdens herligste banebarn
 Hatt en hand, og holde i, og kose meg sammen med
 Jeg har puslet med hage, og blomster, og fått nye møbler på verandaen....
10 - 15 minutter hver dag i hagen, med en saks, vannkanne og en liten søppelbøtte. Gjør underverker, for både hage og psyke...
 Jeg og gubben, har kost oss alene...
 Og med gjester...
 jeg har iallfall hatt muligheter nok til å teste ut de nye gummistøvlene....



Og jeg har klart å bruke noen kroner, på ting jeg ikke visste at jeg trengte.

Nå kommer september flyvende...
Så nå går det mot høst og vinter... 2 uker, 2 helge igjen på campingen.
Men jeg kjenner det på kroppen, at det er greit, å ha rolige dager hjemme, i tørrere miljø, og i varmen.
Så får jeg heller kose meg med hagen, til frosten kommer
Nå skal jeg ta kaffekoppen, og symaskinen, og fortsette på pysjamasene, til jentene, mens jeg venter på at heidimannen, skal bli ferdig med ukens siste skift..

 I morgen er det en tur innom legemannen, så få vi høre når han har kikket på sår, og blodprøver., om det er greit at jeg reiser ut, for å prøve å få disket litt. Og begynne å rydde sammen litt, der ute


Ha en god natt, og en fin helg
 Klem
i fra
post signature

11 kommentarer:

gult hus i svingen sa...

For noen herlige bilder av en deilig sommer:) Det er godt å være alene når barna er store, vi har vært på hytta i to uker alene i sommer:)
Høsten er den fineste årstida:)

klem Trine:)

Winkel's Crazy Ideas sa...

Heisann Heidi :)tusen takk for koselig kommentar hos meg. For en herlig oppsummering av sommeren! Synes også at det er helt greit med høsten. Jeg elsker høsten med sine farger, pledd og stearinlys. Iår skal endelig den vedfyrte trestampen på plass også, så nå skal dette vraket av en kropp oppi den og få det litt bedre på kalde høst- og vinterdager ;) Ønsker deg lykke til hos legemannen og en riktig flott helg! Klem fra Sørlandet

Lindas hobbyhjørne sa...

For et koslig innlegg :) Ser ut som du har hatt en topp sommer! Skal ut å pakke sammen på campingen idag, men har ikke lyst! Men gubben syntes det er for kaldt der nå, er ikke så glad i camping som meg!!
Ha en riktig fin helg, klem.

Elis lille rede sa...

Fine sommerminner! Ny symaskin var vel et av høydepunktene;) Den får du nok glede av utover høstmørket og vinteren, tenker jeg! Jeg har fått prøvd de nye gummistøvlene mine jeg også....om igjen og om igjen, hehe. Jeg liker høsten best, jeg. Bare den værste varmen og myggen gir seg. Prøver å lade opp til helgerengjøring i dag, men det tar tid......såååå kjedelig og slitsomt, men utrolig deilig når man blir ferdig, da. Tenkte å bake litt også;) Nei, nå får jeg få røven i gir her. Ha en toppers høstdag! Klem fra Eli:)

pepperkverna sa...

Morsom ferielesing....
Hege

emblas-kanel sa...

Det var ei flott oppsummering. Måtte scrolle opp og ned flere ganger :-)så det ikke var noen godbiter jeg hadde gått glipp av. Ha en fin fredag. Klem fra Eva :-)

2ne sa...

Gratulerer med ny symaskin :-)
Mange flotte minner du har fra sommeren. Ønsker deg en riktig god helg.

Bondekona sa...

Deilige august!
Og ganske så innholdsrik også..?
;)
Digger campinglivet deres!
Når ungene mine blir store skal jeg også ha campingvogn og dra med meg symaskinen.
Hvis jeg får ny symaskin, da..

God fredag!

Hjertedamas blogg sa...

Ser da ut som du har fått litt ut av sommeren!!!! Sommertelet vårt er alt for stort, og vinterteletet alt for litet. Så jeg gleder meg til å få et telt som kan stå oppe hele året, og som er sånn midt i mellom størrelse!!!! Dersom dere har utsikt til det vakre vannet, så er dere heldig!!! Hvor har dere plassen dere henne? Og gummistøvlene og ponchoen din roper på meg!!!!!!! Sånne vil jeg og ha!!!!! klemz grethe, som sitter inne i vogna, med varmen på og med selskap av to hunder som ligger på ryggputene foran vinduene og kuler`n....... til det kommer en bikkje forbi.......da blir det leven, he-he

Unknown sa...

Tusen takk for kjempekoselige kommentarer, også fra nye, lesere. Det er alltid moro med kommentarer, og det varmer masse med slike koselige kommentarer

Sommeren har vært utrolig innholdsrik, og koselig, selv om vi ikke har gjort så mye, og ikke reist. Egentlig ikke mye av det vi har planlagt, som vi har fått gjort. men likevel, eller kanskje derfor har det blitt en av mine flotteste somre. Det kommer nok i frler innlegg, med minner i fra sommeren,. Jeg er ikke helt ferdig med den :-))Og jeg tar det som at jeg har klart å forandre meg, til å glede meg over helt andre, og litt mindre ting.. Og takk for det. Jeg er glad for litt andre verdier..
Gummistøvlene er i fra Europris grethe, og ponshoen er i fra markens bod.. men jeg bor i det, og elsker det.. Det var visst helt meg, uten at jeg viste det.. hehe.
Vi ser vannet ja grethe, Dette er en bitteliten plass rett ved Holmestrand, Den er ikke på noen lister, men er stadig ledige plasser, så er noen interresert så skal jeg gi veibeskrivelse :-))
Og bondekona, vi får ta en kronerulling til ny symaskin til campingen din , nå det kommer så langt.
Ha en flott helg alle sammen, så komer det et innlegg senere i dag, tenker jeg.. Nå skal jeg se om jeg finner fisk.....

Tins roser sa...

Sååå koselig dere har hatt det! Og den nydelige vofsen og barnebarna... Koselig! Du er tilogmed så kreativ at du har med symaskin...Ikke dårlig!