torsdag 22. september 2011

Høst

september 2011 009
Det er høst, og stille og rolige  dager i heidiheimen.

I dag er det levende lys, og en tekopp-dag.

I går startet dagen med at det ringte en i fra e-verket, (det heter kanskje ikke det lenger nå, men kom ikke på noe annet Smilefjes)  Han skulle skifte strømmåleren, Sånn helt plutselig...
Og enden på det hele, etter feil måler, så han måtte reise å hente en ny, mens jeg var strømløs. og han ham endelig var ferdig, Hadde han fått ødelagt tv/internett tilkoblinge, som ligger med fiberoptikk, inne i sikringsskapet.

Så nå er jeg uten tv og internett, fram til i morgen.
Ja ikke helt uten, tydeligvis,
Jeg har en liten router i fra netcom, som vi brukte på campingen, og som det kan kobles opp til 5 maskiner på, men forholdene imellom husene her, er dårligere enn på campingen, så det er litt forskjell på den fiberoptiske, og denne.. hihi Man lærer å ha god tid.....
men det er stille i fra tven, og det er jo egentlig bare litt deilig.


Dagen i går kjørte jeg meg en tur i rullestol/bilen min.
263062_203109359740341_177744745610136_609307_3556188_nseptember 2011 011
Mor var ute på tur og kikke på høsten, som nok ikke blir av de mest fargerike. For bladene forsvinner før frosten, ser det ut til.
men lønnetrærne svikter aldri….
september 2011 022
september 2011 014
september 2011 043

Mye vann. og fine farger fant jeg iallefall
I tillegg til morsomme skilt…
september 2011 047
Og litt brukt….september 2011 063
september 2011 054september 2011 055september 2011 059
Og litt stoffer, som ligger i vaskemaskin..
I dag er jeg mest opptatt med å gjøre ingenting, og det skal jeg fortsette med  å gjøre nå
Nå har jeg gjort forsøk på å lage et innlegg i fra Windows Live Writer, og vet ikke helt hvodan det fungerer, så jeg får heller redigere om det ikke blir bra


Ha en flott dag videre alle sammen
Klem i fra Heidi

7 kommentarer:

Lindas hobbyhjørne sa...

Ja, det fagmennene er ikke alltid gode å ha!!! Godt at du har trådløst nettverk da... har det også vi, men det er telenor.
Ser ut som du hadde en koslig tur i går, høsten er en vakker tid og for noen fine ting du fikk deg!
Jeg gjør også ingenting idag! Var hos tannlegen igår og jeg måtte gape så høyt... så det føles som alle muskler i hode verker idag :(
Ha en fin dag, klem

Elis lille rede sa...

Er det mulig? Han kan vel ikke ha vært helt edru han som var hos deg, eller? Jaja, du få jo til nød kommet deg på nett, og ikke er det vel noe spesielt på tv i dag heller. Jeg har vært på kontroll med pusejenta mi i dag, og alt så bra ut. 7 dager til med body, så er hun klar for lek igjen med en snurt pusegutt som kjeder seg;) Ja, nå er det virkelig høsten. Ser ikke noe til farvene her jeg bor, men det er som du sier, bladene blåser vel av før de får skiftet farve. Ganske surt om kveldene nå, men desto koseligere inne. Nå gjelder det å hamstre lys i alle varianter. Ha en fin torsdagskveld, det skal jeg.....koker fårikål...mmmm;) Klem fra Eli:)

Bondekona sa...

Nydelige bilder,-igjen!
:)
Terningskilt?!?
Javel..?

Unknown sa...

Tusen takk for koselige kommentarer.
Ja her i Øvre Eiker har vi noen rare skilter.. hehe Vet ikke helt hva den terningen på skiltet betyr, men kanskje noe som se opp for leker.. eller spillavhengige.. eller noe sånt,,
Da er jeg på nett igjen, etter 2 døgn med riv-og-slit-i-håret, og en netcom router som kan brukes som test på hvor lang tid det tar før en tørner,,, Ja jeg vet , hjeg er litt avhengig.. nettoholiker???
HAn som byttet måleren kan nok ikke ha vært helt edru, han hadde klart å ødlegge strømtilførselen til fiberoptikken.. men nå er det i orden

polkadotpeticoat sa...

This s my first visit I was intrigued because my name is Heidi also.
you have a wonderful bog and i'm your newest follower!

SyLykke.com sa...

Hei. Takk for hyggelig hilsen selv :0) Når det gjelder hundetøy så tegner jeg av mønsteret til deg så har du et som er ditt :0) ha en fin lørdag. Idag skal jeg bruke hele dagen ti å sy, men først en kaffekopp. Inger Johanne

Rebekka sa...

Heisann :o)
Så flotte høstbilder du har tatt, og de fatene var nydelige :o)
Ønsker deg en fin lørdag :o)