mandag 5. september 2011

Høst eller sensommer mandag....

I går  pakket vi  sammen på campingen, og tok med det meste hjem.
Det er bare teltet som står igjen, og skal tas ned neste helg.. Om det kan holde opp og regne en liten stund. men det er heldigvis ikke kaldt..
Det er ikke helt godt å vite om det er sensommer eller høst..

Og innimellom pakkingen, så klarer jeg å distrahere meg selv, og jogge rundt med fotoapparat i stedet..
Men pakket fikk vi,

Vi fikk fylt opp bil og tilhenger, og tatt med hjem det som skulle hjem, og pakket og stablet, det meste av det vi skal ha stående der ute.
Det var også nesten opphold mens vi holdt på, etter forferdelige regnskurer på lørdagsnatta, og søndagsmorgen-men det er bare kos, jeg sover så utrolig godt i vogna. og koseligere enn å ligge å høre regnet trommer på taket der, er neste ikke mulig å finne,

Vi fikk tid til å rusle en liten tur,
Selv om det er vått, så er det ikke kaldt, i natt har det vært opp i mot 20 grader ute, og nå er det tungt, grått og 22 grader
 Idèfix er veldig glad for alle turer, uansett vær

Det er godt jeg har fått kjøpt lekebukse, til heidimannen :-) han mangler jo egentlig bare bøtte og spade :-)))


Imellom regnskurene, rusler fremdeles linnerla rundt,Kanskje hun fremdeles går å venter på sommeren hun også.









På turen hjem kom det store regnværet-- Det fosset vann i fra himmelen, og veien var mer som en elv, enn en E18., Vi kom oss heldigvis hele hjem, ..

Hjemme fortsatte det våte været.. Fra fredag til i dag, har regnmåleren min blitt helt full, det vil si at det har kommet godt ov 40 mm.. Ingen fare for at blomstene tørker. men de holder ut.. Flinke er de, synes jeg..
Disse er tatt nå på formiddagen i dag
 De under her, har fått kommet under tak, for å få en
pause i fra vannet




Jeg synes de holder seg veldig godt. Nå er de fleste av diss Pelargonia/geranium, /muskat.. eller hva du kaller den. Kjært barn har mange navn. :-) Og de er veldig lettstelte, og hardføre..
 Noen roser, og ett par slag til, som også klarer seg mye alene...
Til og med stue-begoniaen min, fra i vår, står i blomterbedet og blomstrer

Noen av de har fått plass under tak i noen dager nå, for å komme bort i fra regnet... De begynner å bli veldig gjennomvåte... Så får jeg bytte på litt..
Dette er min rekreasjon.. i fra 10 min..  og opptil en halvtime om dagen, med å klippe visne bomster, stygge blader, og stelle med de.. Det er virkelig rekreasjon.. Da tømmer jeg hodet.. eller om nødvendig, løser verdensproblemer.. eller lager et nytt plagg i hodet.. strikket, heklet eller sydd....

Jeg er så glad i pelargoniaene, at jeg har kjøpt frø i fra raraväxter, for å prøve å få flere sorter, og farger, av dem, Som om jeg ikke har nok....
Frø i fra de plantene jeg har, skal jeg også forsøke nå.. Det skal bli spennenede

Inne er det også pelargonia, og litt annet...
. Og jeg har høstet inn tomater, i fra plantene ute. det er ikke så store de tomatene som er modne enda, men de er veldig gode.
I stuevinduet (utvendig), har det flyttet inn en ny beboer... En gul korsedderkopp, 2 cm lang.. og stygt temperament.... jeg grøsser, og liker den ikke, men noen i huset synes den er fasinerende, og jeg er nok litt enig.. Så den får få bo der en stund. Bildet er lånt i fa sønnen som tok bildet i går...
Nå har jeg funnet fram et fleeceteppe, og litt fleecestoff, i tilfelle teppet ikke er stort nok, så skal jeg prøve å sy morgen/bade-kåper til småjentene
Jeg har fosrøkt meg på nattdresser, men er ikke helt ferdig enda..
Jeg tenkte at litt hverdagsklær, kan være godt å få. ikke bare pynteklær,,,.Natttøy er alltids godt å ha litt av utover nå
Også skal jeg varme av fiskekakene, som ble laget av den selvfiskede fisken, i går kveld..
Grove fiskekaker, med raspede gulrøtter, og poteter.. Om det kommer noen hjem, til vanlig tid i dag da.. Jeg hørte rykter om overtid utover kvelden.....
Kose meg med kaffekoppen skal jeg iallefall
ha en fin ettermiddag
Klem i fra
post signature
Disse er

4 kommentarer:

Tins roser sa...

Her var det frodig. Så nyyydelig du har det, Heidi! Og mannen din ser riktig trivelig ut også:) Og så er du flink, skikkelig husmor, skjønner jeg. Det er deilig med litt kreativt, det vil si, jeg greier meg ikke uten :))Jeg kjenner noen andre også som har plukket ned campingen for i år ;)

KLEM til DEG

Mormor sa...

Hei ! så flotte blomster du har overalt, jeg har ikke rådd med mine i år, de har drukna :(
De som står under tak har overlevd, men de har fått forlite sol - men - men vi får sette vår lit til værgudene at de gir oss en strålende høst T
Ha det godt :)

Anonym sa...

Her var det mye artig og koselig lesing!! ...mangler bare bøtte og spade :). Men huff for vær! Godt dere kom velberget hjem. Blomstene er jo helt fantastiske. Frodige som en midtsommerdag! Mange hærlige pelargonier du har.

Måtte også kikke i innlegget fra campingen. Skikkelig koselig. Skjønner at dere avslutter for i år. Har dere vogna annet sted da, eller er det bare sommercamp?

Vi har også vogn, men den står året rundt. Desember og januar er vi ikke så ofte, men det hender. Er så enig i det du sier om regn på taket ! Veldig kos og avslappende :).

Takk for dine fine ord hos meg tidligere i dag. Er ganske ny og uerfaren på hage/blomster, men interessen er der. Kosen, så blir det læring etterhvert. Setter også pris på å lese fra mere erfarne :)

Ha en riktig fin kveld. Klem :)

Unknown sa...

Tusen takk for koselige kommentarer...
Mannen min er kjempekoselig, Og det burde jeg sikkert synes, siden jeg bor med han.. hehe... kreativiteten er herlig, og gjør dagene verd å våkne opp til TinTin... Selv om hodet nok kunne roet ned litt, så resten hang med i blandt. Jeg synes det er moro å lage mat i fra bunnen av, og veldig moro når det er egenfisket fisk. jeg har bakgrunn som bondkjerring i litt over 20 år, så jeg har nok lært meg litt husmor greier.. Og synes det er litt moro.
Jeg har vært heldig med blomstene i år mormor. Jeg kan nok ikke skylde på så mye dyktighet, for jeg er litt lærling med dette enda, som jeg skrev over, Har jeg vært melkebonde, med litt småjobber ved siden av, i vel 20 år, Så blomster var ikke det jeg hadde mest tid til. Men jeg lærer og prøver å holde meg til få slag. Og peargonia/muskat/geranum, eller hva man velger å kalle den, tåler heldigvis det meste..
Tusen takk for koselige ord Anki.. Vi pakker sammen alt på campingen nå, men vogna står der til vi pakker ut igjen 1 mai. Det er ikke vintercamp der vi ligger, og jeg tror ikke min skrott hadde vært så glad i vinteren ved sjøen, lenger.
Takk for skryt av blomstene, men jeg er nok nybgynner jeg også, derfor har jeg få. og villige sorter, som er lette å få til. Har planer om å samle mer på pelargoniaer, og prøve å få de til å overleve vinteren inne. Jeg fikk det til med en del av de i vinter. Jeg sitter også å lærer, og suger til meg kunnskal her i bloggverden. Moro at vi kan lære av hverandre
Klem til dere alle tre