lørdag 10. september 2011

Høstfølelse og ny morgenkåpe



I dag har det egentlig vært opphold og bra vær. Likevel har jeg fått høstfølelsen ordentlig i kroppen.

Og i hodet , så synes jeg det er helt ok. Jeg synes høsten er den flotteste av årstidene-
Men dessverre er visst ikke kroppen enig med meg lenger. den er ikke fullt så glad i høsten.
Vi får bare gjøre det beste ut av det, og ta det i det tempoet som passer for hele meg


På dagen i dag, fikk vi med unge og sterke armer, til å hjelpe oss å pakke ned, resten på campingen. Det meste var ryddet, og kjørt hjem, eller stablet i vognen. men det er tungt å ta ned teltet alene, så guttene hjalp til.
Inne i teltet var det bare å skru i fra hverandre salongen...

Godt med spreke armer, så er det gjort på  en liten stund



Sopp var det nok av. Ialle former og farger. men jeg kan ingen ting om dem, Så de får stå i fred..


Mens jeg distraherte meg selv, med å tusle rundt med fotoapparatet, i steden for å gjøre så mye fornuftig

Årets siste blåklokke??
Ellers, etter noen timer med studie av baksiden på øyelokkene, når vi kom hjem. Så la jeg på den siste kanten på et morgenkåpeprosjekt, til eldste barnebarnet..
Et tynt fleeceteppe
I mønstret er den sydd med dobbelt bomullstoff, men med fleece, så holdt det med ett lag, tenkte jeg. Det rakner heller ikke, men blir penere med en kant. Så jeg har lagt på hvitt skråbånd, med pyntesøm
(må jo prøve de ut,  når de først er der)
Lommer

Jeg regner med at det er ei som blir  fornøyd med og kunne ta på seg denne, og krype i sofaen, foran barne-tv utover høst og vinter. Må bare får ordnet så lillesøster kan få en også.. Så nå får jeg jakte på billige fleecetepper..

Jeg har forresten vært røykfri i ett år i dag. jeg er egentlig litt stolt av det. Over 20 år siden jeg har holdt opp så lenge. :-)) Så nå kan jeg vel snart kalle meg røykfri
Nå skal jeg som Ole brumm, finne pute, og krype under dyna, og lade til i morgen, Da er det får-i-kål koking, om middag med heidimammaen, og en niese som står på planen.
Jeg har forhåndstemt, og skal derfor bare følge med opptellingen
Husk å bruke stemmeretten alle sammen

klem i fra

post signature

8 kommentarer:

Lindas hobbyhjørne sa...

Det er sånn et trist syn å se campingen blir pakket ned, men det kommer jo en ny vår :) Så flott morgenkåpe du har laget!
Gratulerer med 1 år som røykfri :)
Ha en fin søndag, klem.

Elis lille rede sa...

Hei, Heidi! Skal du male stua, gå til en Kulør-butikk. Når jeg skal ha maling ser jeg bare på farveprøvene, men vet jo ikke ut fra prøven hvordan den blir på veggen. De som jobber på Kulør har virkelig peiling! Den beige farven jeg har malt i gangen heter Hvit Te, men det finnes enda lysere beige også, så lykke til. Jeg tok meg mange pauser, så kroppen merket det nesten ikke, hehe. Jeg har ikke vært på sopptur på mange år, men når jeg pleide det før, plukket jeg som regel steinsopp. Det er vel den du har på det øverste bildet ditt. Bare den som har så tykk stilk. Kantareller fant jeg aldri. Derimot har jeg funnet dem på Meny;) Morgenkåpa du har sydd var jo kjempefin! Jeg synes det er morsomt å se at du blir flinkere for hver gang du syr på noe, og hiver deg stadig ut på nye utfordringer. Sånt inspirerer oss andre, vettu;) Har du vært røykfri i et år? Gratulerer, så flink! Jeg holdt opp i halvannet, men så begynte jeg igjen. Jeg røyker bare halvparten at det jeg røyka før, og skal trappe ned enda litt, noe som kommer naturlig til vinteren da kulda setter inn. Røyke inne har jeg ikke gjort på mange, mange år, så jeg må ut og fryse...Jeg har nå gått ned de 10 kg som kom på da jeg sluttet. I morgen bærer det til stemmelokalene! Var en tur på torvet i byen her i går, og hilste på kjente på stand. Det var veldig rart å ha fri da. Har jo stått på stand siden 1997 ved hvert valg. Jaja, mamma og jeg satte oss ned med noe kaldt å drikke å så utover folkemengden. Koselig det også. Det viktigste er ikke hva man stemmer, men at man stemmer! Godt valg, Heidi! Klem fra Eli:)

Unknown sa...

Heia vennen!
Det var hærligt med jentetur ja, trengte den :o)

Eg hadde faktisk tenkt å skriva te deg på torsdag. Eg hadde nemlig ein veldig ubehagelig opplevelse og lurte på om du hadde opplevd nåke lignande. Eg tenkte si du sa tidligere at du hadde vore på sjukehus...
Då eg var i dusjen begynte eg plutselig å spytte blod. Eg blei skikkelig dårlig og nær besvimelse, eller besvimte, eg e ikkje sikker. Eg var hos legen og blei innlagt et par timer på sjukehus, men de meinte at eg sikkert hadde blødd naseblod om natta og at det kom ned då eg var i dusjen. Eg hadde vore oppe i ein time da og det var ikkje nåke blod i nasen. Har du opplevd nåke lignande?

Tins roser sa...

Du er så flink, har tatt fram symaskinen igjen ser jeg. Og så heldige de er som får morgenkåpe av deg, den er det ingen andre som har maken til!

Klem Unn :)

Klockarbarn sa...

Välkommen till utmaningen.
Ska bli kul att följa vad du hittar på av ditt påslakan.

Skravlehue sa...

Litt trist når sommeren er over, og å pakke ned campingen er jo et typisk tegn. ;-D

Ta turen innom bloggen min, og delta i blogglotteriet mitt ;-)

Anonym sa...

Det er sikkert vemodig å "pakke bort" sommeren, men deilig når det er gjort. Godt dere har hjelp :)
Og så fin den morgenkåpa var. Du er så flink !
Ha en fin dag.
Klem fra Ingunn:)

Winkel's Crazy Ideas sa...

hei Heidi :), tusen takk for hyggelige ord hos meg, såå koselig. For en deilig morgenkåpe, så deilig å krype inn i når høstststormene raser utenfor. Jeg har begynt på stoffhaugen min, men med stadige avbrytelser går det ikke fort :P...en liten genser er likevel snart klar :)Ønsker deg en flott uke og håper helsa lar deg gjøre mye av det du har lyst til. klem fra meg :)