fredag 16. september 2011

med små steg....

Jeg er så heldig at jeg hver dag kan rusle ut, og plukke meg ferske tomater..
Krysser bare fingrene for at det ikke blir nattefrost i natt..

Først.. Tusen takk for alle koselige kommentarer. Jeg hadde skrevet ett laaangt svar her en kveld, men har visst klart å trylle det vekk.
Formen er så som så, om dagen, så jeg har og har hatt rolige dager.Selv om hodet stadig planlegger, og jobber :-) Men jeg har sneket meg litt til symaskinen i blandt.  :-)

Det har vært sånn at jeg stort sett har måttet velge husarbeid, blogging, eller håndarbeid.. Og da ble det det siste, men i litt mindre doser.
Og det har blitt lite av alt annet..


Jeg har i allefall fått scanneren til å virke. Slik at jeg har  kunnet scanne inn noen mønstre.
For en stund tilbake, fikk jeg en del oppskrifter av en tante. Blandt annet ett Alle kvinner i fra juni 1973, der la jeg ut bilde av noen dukkeklær, som noen ønsket å få.
Klikk på bildet, så kan du gå inn og laste ned, og evnt. skrive ut oppskriftene..

Her ute har jeg lagt alle oppskriftene, så de kan lastes ned. jeg regner med at det ikke gjør noe nå, med snart 40 år ganle oppskrifter

Jeg kikket litt igjennom hva jeg egentlig hadde av UFO(uferdige objekter) her en dag, og det var visst ikke lite...

Men likevel, starter jeg stadig på nye,.. jeg skal bare.........!!!

Jeg har meldt meg på et Amandaprosjekt gjennom en håndarbeids butikk, som heter nøstefruene..
Her tenkte jeg at jeg kunne slå sammen to fluer i en smekk.. eller hva det var.. Få brukt litt av restegarnet, og gjøre en god gjerning
Bildet er lånt i fra nøstefruenes FB-sider

Også har jeg meldt meg på en utfordring, gjennom bloggen Klockarbarn, Hvor utfordringen er, hvor mye man kan få ut av et dynetrekk, eller som på svensk påslaken....
Den skal være ferdig i løpet av oktober, så jeg burde vel starte snart.. :-)


Bildet er lånt i fra pt design...
Ellers strikker jeg litt sokker om dagen. Jeg har lovet noen til min svigerdatter, også strikker jeg på noe som skal bli, et par tovede tøfler til en kamerat... Og jeg fant en fin oppskrift på det, i PT design
Også måtte jeg bare...! Igjen-






I helgen kommer barnebarnet til min bror på besøk, og jeg fikk så lyst til å sette meg ned å lage litt, til den herlige lille frøkna, Så jeg er i gange med prosjekt. Høstsett..--

En bukse i babycord, farge er litt vanskelig å få fram på bildet, men den er bare nyyyyyydelig..Rådyret er klippet ut etter mønster i fra S&S,, ellers er buksemønsteret i fra Ottobre

Det ble en liten lue, i samme som vrangbordene på buksebena..
Og i dag her jeg laget jakke. Det er samme mønstret i fra Ottobre, som jeg har sydd av tidligere, og kan sees HER






 Denne har jeg foret, så den skal være litt varm, utover høsten, Håper jeg.

I morgen skal jeg se om jeg får til ett plagg eller to til, som skal være med i settet. Så kan jeg glede meg til lille snuppa kommer :-)

 Faren til ungene mine fyller 50 i helgen, så datter,svigersønnen og barnebarna, skal hitover denne helgen. Så jeg håper det blir noen timer sammen med dem også.. Så å får jeg fortsette på ladingen, og legge meg, og glede meg til helgen. (det er loppis i bygda, som jeg håper å kunne snike meg en tur på også...)
Også skal jeg komme meg inn og lese gjennom alle bloggene jeg har gått glipp av :-))

Ønsker alle en god natt, og en fin helg
Klem i fra


post signature

3 kommentarer:

gult hus i svingen sa...

Wow, som du styrer på, ikke glem å roe ned innimellom:) Det nydelige settet blir hun sikkert kjempeglad for:) Kjempefint altså:)

God helg og god bedring til deg fra Trine:)

Tins roser sa...

Du er jammen kreativ, og så fint det blir. Heldige barn som får det...

Håper du får en god helg!

Lindas hobbyhjørne sa...

Hehe... blir helt sliten her :)) Du er så flink og lager så mye lekkert... jeg er så imponert!
Husk å ta en pust i bakken også da :)
Ha en riktig fin helg, klem.