tirsdag 20. september 2011

Nesten ny uke


Det eneste som trives ute, etter 50 mm vann på litt over ett døgn, er badeendene,
Og kanskje noen risplanter
Da er vi på en ny uke, en ny VÅT uke... eller ikke helt ny da, for det er tirsdag allerede.

Helga gikk ikke helt som planlagt. Det var flere loppemarked i distriktet, noe som ikke er så ofte. Men jeg måtte kaste inn håndkle, og det ble ingen av dem på meg.
Men jeg fikk med meg en liten familiesamling, sammen med min lille grandniese, som jeg hadde sydd klærne til, Og som det er lenge siden jeg har sett
 Det var kjempekoselig å se henne, og mammaen hennes, igjen,
Hun er 9 mnd, og en liten herlig og blid jente, som man bare MÅ bli glad i. Min niese på 7år, var der også. Henne har jeg heldigvis i nærheten :-)
Vi var samlet hos heidimammaen, med to av heidibrødrene, med familie. Kjempekos, med kaker og skravling, og masse latter.

Nå i den nye uken er dagene, litt horisontale. Vet ikke helt hva som gjør det , men sikkert en blanding av høst, litt overaktiv, og litt mye som jeg engasjerer meg følelese messig i, og da er det ikke alltid jeg henger helt med på alle dagene :-)


Ikke helt ryddig, men når jeg har flyttet inn pelargoniaene/geraniumene. så ble det litt rosa spisekrok på kjøkkenet, , de blomstrer så fint enda, så det er moro å la de stå framme en stund til. Jeg har ikke tatt alle inn, men de jeg er mest glad, om jeg klarer å beholde vinteren over,
Jeg skal vaske og male plantebordet jeg har ute, og sette inn under et vindu, for å pusle med de i vinter..
 Ole Brumm-lampa har kommet hjem i fra campingen, og da lbe det en blå-dekorert skjenk.

Peisen er klar for vinterbruk.. Men med helt ny og godt isolert leilighet, og en stoooor tv midt i stua, i tillegg til mange telys, så har det ligget på 24-27 grader i stua om kveldene, så jeg har ikke fått i gang peiskosen enda...

Jeg kjøpte et par rammer på Europris, til kun noen få kroner. og har fått inn bilder av prinsesene
Nå har jeg fått kjøpt blekk til skriveren, og skal få skrevet ut flere bilder av godjentene

Hun minste har vært til kontoller på sykehus to ganger på en uke nå. Og det er noe mormor IKKE liker. En gang for hjertet og en gang til hørsel- og øre undersøkelser. Heldigvis er alt mye bedre enn det vi var redd for, Og hørselen er blitt bedre og bedre. Så vi har masssssse å glede oss over.


Mens jeg ligger her, så jobber det også litt planlegging for neste syprosjekt. Jeg ha funnet fra stoffer, og mønsterblader, og bøker.. litt inspirasjonsbilder, og ei skissebok,

Det går litt sakte men, kommer nok... Lilla er iallefall neste plan...


I tillegg ligger jeg og forsker på utfordringsoppgaven, med dynetrekk/påslaken, og har planer om å bruke en av disse, Jeg har plan på en del av tingene som skal syes, men ikke helt hvem av dem som skal brukes
Ha en fin dag, Og tusen takk for koselig kommentarer. jeg skal prioritere å komme inn til de av dere som har blogg, og kommetere tilbake.
Det har vært litt annerledes prioritering ett par uker, men jeg er tilbake
Klem i fra
post signature

5 kommentarer:

Tins roser sa...

Så kjempekoselig kjøkken du har...Og det er veldig koselig med barn i familien. Samlingene blir ikke de samme uten...det er liv og blir aldri kjedelig!

Klem Unn :)

Maria Isabel sa...

Hei på deg!
Tusen hjertelig takk for utrolig koselig melding, det er så oppløftend å få sånne meldinger når ting ikke er så greit. Har vært helt sengeliggende i noen måneder nå, og frem og tilbake hos legen, så da har desverre bloggingen kommet litt i 10-ende rekke kan man si :)

Du er jo like kreativ og flink ser jeg, det blir jo så utrolig fint alt du bestemmer deg for å gjøre :) Bare sånn at det er sagt så er LILLA en av mine favoritt farger, så dette må jeg få med meg :)))

Håper du har det bra ellers, sånn jeg skjønner det går det litt opp og ned med deg og, så da må du følge rådet du ga meg om å lytte til hva kroppen din, fysisk og psykisk trenger :)

Kjempefine bilder av barna, det er alltid koselig med små familiemedlemmer :) Selv har jeg blitt tante til ei bittelita jente på kjæresten min sin side. Så utrolig herlig :)

Ha en kjempefin dag
klem fra mæi :O)

Grete sa...

Så flotte barneklær du har sydd! Heldige barn som får dem! Og så mange flotte blomsterbilder, synd det snart er slutt på blomsterfloret for i år!

Bondekona sa...

Et koselig hjem du har.
:)
Og søt familie.

Lindas hobbyhjørne sa...

Hei :)
Tusen takk for koslig kommentar!
Ja, det er ikke lett å ha kroniske sykdommer når høsten setter inn!
Fint at du fikk så koslig besøk, så du kunne tenke på noe andet! Jeg er også veldig følelse menneske! Uff, ikke lett når lille prinsessen ikke er helt i form da :( Føler virkelig med deg der...
Blir spennende hva du lager av de stoffene... det er fint at vi har de hobbyene våres... så vi har noe andet å tenke på!
Ha en god natt, klem.