lørdag 3. september 2011

Høst, og fremdeles campingkos

 Jeg er glad jeg ikke er avhengig av hverken varme, solskinn, eller at det er andre mennesker på plassen, for at jeg skal ha en fin helg
Som regel hjelper det til, alt sammen, for å ha en kjempekoselig helg
men akkurat nå, er hverken naboene, sola eller varmen her. men vi har en kjempefin helg, likevel
Jeg er bare glad legen gav klarsignal til å reise ut hit, og at alt holder seg stabilt. Så håper vi det er første skritt i retning av bedring...

Planen var å komme ut her og begynne litt forsiktig med pakkingen, men også å kose seg med det som nok er årets siste helg her i campingvogna.. Da er det 7 1/2 mnd som kan vies til å samle krefter, feire heidimannens halvthundre-årsdag. Og ikke minst jul
Jeg har nok ikke skrott til slik feriering på helårsbasis, Fordelen med å pakke sammen nå da, er at jeg ikke trenger å ha dårlig samvittighet, over at jeg har det stående uten å bruke det i månedvis, av gangen.


En ny gassovn er kjøpt inn, så en kan bruke litt mindre strøm., og få mer varme
Og siden den gir 4 kw, så varmer den veldig godt
Skal nok ha den med hjem som en sikkerhets, bakhånds varme, til vinteren.



Kvelden i går gikk til å ta med kaffekopp, fiskestang, og fotoapparat ned til vannet, mens heidimannen så fotball.
En nydelig kveld, som ikke var kald, og fisken var snill. Den bet ikke i det heletatt,
Deilig , bare med en stille rolig kveld, ved vannet, som i seg selv virker beroligende,Og tenke.
Sistemann av ungene holder i disse dager på å fly ut av redet, og da er det bare heidimannen og meg igjen.
Det er godt når ungene er så store, og kommer seg ut, og lever sitt eget liv. men man er så vant til å ha dem der, Vant til å ha masse mennesker rundt seg, som en pusler for,Både egne unger, andres unger, slektninger, og eldre familiemedlemmer... så det blir nok stille og rart. Og på en måte godt..

Slike tanker, og tanker om barnebarn, de andre ungene, og andre mennesker inne i livet , er godt å sitte å tenke på en stille kveld, alene med idefix, ved vannet..
På tur ut hit i går, traff jeg på en ungenes onkler, som jeg ikke har snakket med på mange år, og som det var godt å snakke med igjen, og gi en klem.. Og en nevø, som skal bli pappa om noen mnd, Som gjør at jeg igjen, kan få tittelen grandtante...Det høres nesten ut som hårnett, og topp, og forklekjole.. hehe men det er masse kos ;.)) nest etter det å bli besteforeldre....


Heidimannen opptatt med landskamp på pc....


I dag har vi hatt en rolig dag. jeg sover som en liten unge her i vogna, og hadde en laaaaang morgen i dag. og en lang frokost, med nystekte rundstykker-

Senere hadde vi en kjempefin tur på fjorden, som endte med masse fisk.. Både kolje, makrell, torsk og hvitting.


I morgen når jeg får ryddet sammen litt, og tatt turen hjem, så skal de omsettes til grove fiskekaker. Det skal bli godt til middag noen dager.

Nå skal jeg krabbe under teppet mitt, med kaffekopp, en vinglass, og strikketøyet mitt,
jeg savner nok symaskinen litt, jeg holder på med nattøy til jentene Men det er godt å få gjort litt på et par strikkesokker. det går ikke så fort framover med  disse armene mine, men det tusler mot et par ullsokker iallefall..
Ha en flott lørdagsnatt alle sammen

Klem i fra
post signature

5 kommentarer:

Hjertedamas blogg sa...

Heisan!!! Jeg har nok sittet inne i campingvogna i hele dag, for det har vært rått og guffent ute, og det takler den gamle skrotten veldig dårlig. Det er mye folk på døgneplassene denne helgen, for det er en eller annen caravanklubb, som har leid seg inn. så stille er det ikke. Tv`en står på, et lite punkt inne i vogna gir meg nett-signaler, så jeg kan sosialisere på blogg og FB, mens Gubben er ute på campen og fikser og ordner. Ellers har jeg sett på GP Junior, mens jeg hekler meg rundt kantene på Hurtigrute-pleddet mitt. Ja, og så så jeg på et par episoder av Rebus( krim) på dvs på latoppen i stad. Kjekt å få litt dose av det også. Klemz grethe

♥ Helen sa...

jeg håper du nyter siste del av campinghelga like mye som det høres ut som du har gjort til nå. Det er alltid så koselig når våren og varmen kommer igjen og man kjenner at nå er man klar for litt campingliv igjen.
Ha en fin høst.

Elis lille rede sa...

Det er deilig med noen stille dager, ja. Jeg bryr meg egentlig ikke så mye om at det regner, men kroppen min er visst ikke helt enig. Jeg er værre i ryggen/nakken enn på lenge....også må jeg kjøre 10 mil i dag for å hente mannen på som er ferdig på jobb. Det må jo bare gå, det. Ellers har jeg koset meg i helgen med god mat og masse filmer. Har stort sett vært alene, men jeg har jo to puser som sloss om oppmerksomheten;) Ja, det blir stille i huset når unga flytter. Har fått meg skype jeg nå, så da kan jeg snakke med de der. Nå skal jeg drikke opp kaffen min, så skal jeg prøve å røre på meg. Varme opp, hehe. Ha en fin dag, Heidi(raggsokker er tingen nå utover!) Klem fra Eli:)

Bondekona sa...

God du er!
Raggsokker er jeg dårlig på, men jeg er så heldig at her kommer både svigerinne og nabo med småting jeg skal sy og flikke på for dem.
Det er godt å ha om kveldene, utenom strikketøyet.
:)

God bedring.
(kjekt å se deg på FB)

Lindas hobbyhjørne sa...

Helt enig med deg... trist å pakke ned, men godt å være hjemme med god samvittighet også ! Vi for nyte høsten og vinteren med hobbyene våres ... og ikke minst bloggen våres! Og så FB også nå vi to :)
Jeg holder på med litt strikketøy også... og så har jeg syt litt broderrusk til et barnehage nett :)
Ha en fin dag, klem.