onsdag 22. februar 2012

mer alvegensere

Det har vært stille dager i heidiheimen,
men litt har jeg fått puslet med, helgen gikk med til et besøk av en influensa som kommer og går på 3. uken i huset.
Heldigvis ser ikke jeg så mye til den, men jeg prøver ut noen ny medisiner, og det tar litt tid før kroppen normaliserer seg, men det betyr også at jeg må bevege meg litt, for å riste av de verste smertene....
Og da er det godt med masse stoffer på lager, og planer i hodet...
Så går jeg litt i bane mellom hvile sying og så litt hvile igjen.


2 nye alvegensere har sett dagens lys
Her har en liten/stor dukke fått prøve Alvegenseren i str 2-3 år. Den ble litt stor. Med halen til hetta i gulvet, og ellers ble den visst fortsi. Men jeg kan tenke den passer fint til Andrea ;.)

 To slike gensere har det blitt. Alle stoffene er i fra Stoff og stil
Lakserød velour med cup.caces.. et nydelig stoff, dom jeg ikke får fargen helt fram på bildene, Jeg må nok ut, for å få riktig lys, Armene er i velour i samme farge, men uten kaker. Foret i hetta, og på innsiden av masjettene er det jersey med kortfargene på. Kanskje ikke den som passet aller best, men når jeg glemte det jeg skulle ha, så tar man det man har,,


 Litt blonder rundt lommene, og litt pyntesømmer, lager prikken over i'en...

Tights i kortdtokk-stoffet. Nå blir nok jentene fornøyde. Jeg er ikke ferdig med tightsen til den eldste, og jeg skal sy litt mer, for å lage et ordentlig vårsett, med flere muligheter.

Jeg ble fornøyd med settet, til tross for at jeg var skeptisk til jerseyen...

I går var jeg en liten tur på frokosten til frivilligsentralen, og etter å ha viltresten av dagen, og deler av dagen i dag. Så har jeg prøvd meg på en liten kjøretur med rullestolbilen  i dag. Et forferdelig føre, men deilig å komme seg ut.
jeg var og hentet meg en ny telefon på posten.. Nå har også jeg en smart telefon, så gjenstår det bare om jeg er smart nok til å bruke den :-)
Stilig.. Jeg med mine hender er ikke noe god på touch-skjerm, så her har jeg både det, og et tastatur i tillegg
Et par vinterbilder

 Her er verden i speilen.....


Det smelter ned, til en ny vår.


ha en god natt, og en fin torsdag , alle sammen
Så lover jeg å komme tilbake, med mer spennende blogging, og kommentering, snart


post signature

4 kommentarer:

Maria Isabel sa...

Alvegenserene er kjempeflotte!! Jeg hadde elsket de selv på den alderen.. jeg er jo litt rosafreak enda og jeg, hihi :)

Flotte vinterbilder, er ikke bare kjedelig med snø ;)

Klem :)

Elis lille rede sa...

Så søte alvegensere! Hva du får til;) Joda, vinterbilder er vakre, men som min mann sier: Snø er penest på postkort;) Jeg lengter etter sol og sommer, og ser etter vårtegn hver dag. Det tok på å bli 50, jeg har ikke kommet meg enda, har ikke gjort så mye disse dagene enn å flytte på og etterfylle vann på alle blomstene. Jeg syntes det vær fælt å bli 40, men å bli 50 var helt greit. Har vel forsonet meg med alderen;) Ha en toppers dag, Heidi!

Klem fra Eli:)

LaLa`s Loft sa...

å så fine alvegensre. Hærlig stoff og fargevalg.
klem Christel

Jorun sa...

Den alvegenseren var virkelig fin!