lørdag 4. februar 2012

Litt babytøy



Kalde dager ute, og deilig å varme dager inne.
Men det gjør at jeg pga av, bla hjertet, ikke skal oppholde meg noe særlig utendørs.
Og da er det ikke annet å gjøre, enn å finne på noe å kose seg med inne.

I går ,fredag, hadde heidimannen fri. Ukene med ettermiddagsskift, har fri på fredager.
Deilige med jobben hans, at det alltid er langhelger.. enten er han tidlig ferdig (kl halv 2) , og begynner sent på mandager, ellers har han fri på fredager. Deilig når campingsesongen starter om knappe 3mnd, :-)

I går var vi ute og handlet en liten tur på ettermiddagen,  Deilig å komme seg ut en tur, det er ikke så ofte.
Ikke at butikksenterturer er noe å trakte etter.
Men noen ganger er det ok, når det er noe spesielt man skal ha.

I går gikk turen til Stoff og stil, og en liten tur til matbutikken, og handlet alt vi trenger til helgen, så vi slipper flere turer ut i løpet av helgen, kanskje :-) (Jeg skulle egentlig ha vært et sted hvor de selger symagasinet da, men....)

Som vanlig når en er på Stoff og Stil så blir det litt med hjem igjen.. Og nå er alt vasket, og henger klar til å bli klippet i biter...

En snartur innom på Europris rakk vi også, og kjøpte med en tallerken hylle..
199 kroner er ikke mye for en slik..
Og i dag har Heidimannen hengt opp den, og den gammle kaffekverna


Pynten kommer nok til å skiftes ut, og varieres, men den er iallefall oppe. Og jeg var overrasket over hvor stor den er.
Det er ikke så lett å se på bildet, men det er ikke en tallerken, men et serveringsbrett som står på øverste hylle...

Ellers så holder jeg på med et sett med babytøy.
Det meste her er i str 3 mnd.
Lue og siklesmekke.... stilig til en liten frøken


 En forklekjole i Hello Kitty-stoff... og med en pus på forsiden....

 Den er vendbar, og på andre siden er det et støvblått pusekatt-stoff i fra Stoff of Stil (Hello Kitty er i fra Jysk)
Her er det bare knappene som mangler, så er den ferdig..



Bodyen og buksa har jeg vist fram før.Velourbikse, og body  jersey i fra textart... Jeg har kjøpt med litt tynnere ribb, til kanting nå, da jeg synes det som jeg satt på her var litt tykk, og ble litt klumpete.Godt en lærer

Og nå har jeg fått kjøpt med trykknapper, og skal få hjelp av Heidimannen til å slå de i. Så kan bodyen også bli ferdig...



Og her er forklekjolen utenpå, settet..

Nå har jeg liggende ferdig klippet en body til, og en annen type bukse.. som jeg skal se om jeg orker å begynne på i dag. Det dukker opp noe babyer i løpet av vinteren/våren, så jeg kan pusle på. Og det er moro med disse små plaggene
Begge delene spennende, fordi det er mønster jeg ikke har prøvd før...

Ha en flott lørdagsettermiddag alle sammen..
Så skal jeg se om jeg kan fylle helgen med mer å skrive hjem om :-)
Egentlig er en skitur det jeg virkelig har lyst på, men den er en drøm i det fjerne enda, 
Men dagen kommer :-) I mellomtiden skal jeg sette på litt Melissa Horn, og kose meg.

Kjøkkenkroken min med ny hylle.....

klem i fra

post signature

2 kommentarer:

Elis lille rede sa...

Du er så utrolig flink til å sy klær, Heidi! Jeg gir meg over. Så koselig det var på den hvite sjenken din. Koselig og vårlig i slagbenken også;) Har blitt så innmari forkjøla, så ting går sakte i helga. Ha en fin lørdag.

Klem fra Eli:)

Marita sa...

Så masse lekkert du syr♥. Og den herlige kjøkkenkroken din bare "elsker" jeg♥.

Ønsker deg en fin helg.

Klem Marita