torsdag 2. februar 2012

Alvegensere.. nå med normale armer.

I dag har jeg lært noe morsomt.... Å lese mønsteret ordentlig..
jeg har alltid synes bruksanvisninger, og håndbøker er for pingler.. og mønstre og oppskifter leses løslig, og heller sees litt nøyere på når det ikke gikk

Enda så mange ganger jeg har begynt på et eller annet... kommet langt ned i mønstret (som det forresten står "Viktig!! les gjennom hele før du begynner", men som sagt det er for pingler .. hihi )Så jeg kommer gjerne langt nedover.. og der står det.....MEN.. aller først gjør du.....
Så er det bare å ta opp igjen
Noen av oss lærer ikke. Men holder oss iallefall i aktivitet

Nå har jeg sydd 3 herlige Alvegensere etter mønster i fra Cinderella

 

Når skal det sies at jeg er kjempefornøyde med de, og synes de ble kjempfine.. MEEEEEEEEEN... armene virket litt lange. Jeg har jo ingen her å prøve de på. men på øyemål, så så det ut som jeg hadde sydd gensere til Julius og hans familie....
Og jeg hadde sett feil i oppskriften.. Jeg hadde laget full lengde... + mansjett.. i stedet for å kort ned armene...
Så etter en rolig dag uten stor planer... så hadde jeg litt å gjøre likevel

Men nå er de etter mønstret igjen.... tror jeg :-)
Her er de to største genserene...i str 122-128
 Den hvite fleecen, med soppene er i fra Kreativ. Et stoff som var på tilbud nå i januar.. Og helt utrolig tykt, bløt og deilig. Men nå tror jeg det var tomt der, så om noen vet hvor jeg kan få tak i mer.. skrik ut...
Det røde stoffet med hjerter, er fleece i fra et teppe, en del tynnere men deilig å bløt. Inne i hette og kanter på lomma er et eplemønstret stoff i fra Stoff og stil.
Jeg klipte til 2 hele gensere, en i hvert stoff, for så å mikse stoffene til dette resultatet.. og i dag ble armene altså kortet ned..
 Og en lilla i fleece i fra Stoff of stil. Kanter og hettefor er jersey. En tilbudsrest i fra samme stedet. Nå også med kortere armer her :-)


Nå er det snart helg i huset.
Heidimannen er snart ferdig med ettermiddagsskiftet sitt, og da er det helg.. Han har fri på fredager på ettermiddagsuken...
Og jeg tenkte jeg skulle se om jeg fikk ladet til en liten tur ut til Stoff og stil på dagen i morgen... Sp nå skal jeg la symaskin og alt annet ta fri, og ligge her og lade..
Og smugkikke på om jeg skulle ha begynt på litt til meg selv i fra denne

Ha en flott fredag alle og enhver..
Klem i fra

post signature

7 kommentarer:

Anonym sa...

Flink du er Heidi ♥
Lena Lykkeliten

Unknown sa...

Tusen takk Lena <3 Koselig å høre :-)

Winkel's Crazy Ideas sa...

Så herlige gensere, heldige små jenter :)! God helg Klem Pamela

LaLa`s Loft sa...

Så fine de var :) Hærlig det mønstret der <3 Ha en fin helg :)

Jeanette sa...

Kjempeflotte gensere. Jeg har også sydd av Anastasia-mønsteret og synes det er helt supert mønster!
Ha en flott helg,
klem Jeanette

Villblomsten sa...

Så flotte de var !! :-)

ha en god helg :-)
( og god lading )
:-)

Mormor sa...

Så mye fint du lager !!
Ingen sak å være barnebarn hos deg ser jeg :)

God helg.....