onsdag 15. februar 2012

Stedet

"Bilen" min, har ikke vært brukt så mye i vinter, men i dag var det solskinn, og varmegrader, og den skulle få lufte seg en liten tur-

det har jo ikke vært en så veldig kaldt,

Så det er ikke derfor det ikke har vært kjøring, men dårlig form, og dårlig framkomlighet er grunner til at det ikke har blitt så mye.
Stedvis er det vanskelig å komme fram med rullestol i Øvre Eiker, Men dette gjelder jo også uten snø, så bedre blir det ikke når snøen kommer ...
Men med godt humør, pågangsmot, og når man tar tiden til hjelp, så går det meste.

Og da gikk turen en tur bort til "brukten". Det er greit å ha som et mål for en kjøretur.
 Kjempekoselig er det der borte, med masse morsomt til en brukbar pris, Og pengene går til en god sak....

I tillegg blir det i blandt en kaffekopp, og litt skravling..

I dag var formen slik at det bare ble en liten kjøretur, og så hjem igjen, kaffen får jeg ta igjen senere, Håper det kommer mange gode dager når vi nå går mot våren .


Men litt fikk jeg med meg hjem i dag også.. og litt fikk jeg skravlet :-)

Et par barnesengesett fikk jeg med meg, Så får vi se om de fortsetter å være sengesett eller blir symatriale :-)

En stor dukke, som jentene sikkert vil leke med, men som også er fin til å prøve barneklærne jeg syr, på.
Hun er ca 85 cm lang,
I løpet av dagen har hun fått nye klær, av noe restestoff, kanskje ikke akkurat det vakreste, men en grei måte å bruke opp rester
Kjolen er mønster i fra boka Barn igjen, i fra bloggen ved samme navn (klikk på Barn igjen, så kommer du inn på bloggen), jeg bare minsket mønstret litt. i fra 2 årsstørrelse som var der. Buksen er en babybukse som jeg har sydd tidligere i fra ottobre 5/2006
en  søtkurv ble  også med.. og det har jeg nesten ikke i fra før.... Eller kanskje jeg har???!!!
Men uansett var enne såt til dekorasjoner..

Og akkurat i dag, synes jeg den var fin til å ha blomster i

det milde været og det herlige været, vi har om dagen, gjør at det er moro å komme i gang med litt vår, også-
Så na har jeg  sådd kirsebærtomater, i busk, og som ampel- modell.

.. Og noen forskjellige pelargonier, Spennende å se om jeg får de til

Ting går ikke så fort, Jeg har noen flere frø som skal såes, og tar litt hver dag
Jeg er helt avhengig av å lage meg små mål, Og få gjort litt hver dag jeg klarer,

 I går fikk jeg laget et par restestoff luer.Veldig enkelt å pusle med. og en grei måte å bruke rester av jerseystoff på. Jeg har lånt mønster i fra bloggen Blomma åker vagn..

Jeg bare tilpasser litt til størrelser, og etter hvor stor rest jeg har..

Nå skal jeg se Lillyhammer, og lese litt blogger, men før jeg gir meg helt.. Vil jeg legg ved et dikt, og et par steminigsbilder i fra stuen
Heldigvis er jeg veldig hjemmekjær, og da blir det at man går å pusler i heimen, når formen ikke er helt som den skulle ha vært.
Noen ganger føler jeg at i noen innlegg som i dag, kommer ordene litt hulter tilbulter, og uten spesiell sammenheng, og andre ganger, kommer de bare rennende ut..... Det har med sykdommen å gjøre. Ikke at jeg er deprimert, lei, eller gretten. De kommer bare ikke fram...I dag har alle ordene forsvunnet, men jeg kommer sterkere tilbake :-))

Ha en flott kveld, alle sammen. Klem i fra
post signature
Dette diktet er en av de jeg synes passer på litt tankefulle dager....

Stedet

Før lengtet jeg alltid etter noe annet
det var alltid ting jeg ville eie,
steder jeg ville reise til,
liv jeg ville leve.

Nå gripes jeg stadig oftere av lengsel
Etter det livet jeg har levet,
Gjennomlyst av vemod for alt jeg har elsket og tapt.

Jeg kan våkne om natten
Alene, åpen, full av savn
Fordi jeg lengter så usigelig
Etter stedet hvor jeg er, her"

Av Stein Mehren



1 kommentar:

Maria Isabel sa...

du har jo fått med deg en del fine ting fra brukten denne gangen også.. skulle ønske jeg hadde en "brukten" i nærheten, hehe :) Du er veldig flink til å gjenbruke, veldig god egenskap :) Og du lager som vanlig masse flott :)

Diktet var rørende, fint og litt trist..

Ha en flott dag i dag :)

Klem :O)