mandag 17. januar 2011

Strikkeboken Norsk strikk



I dag kom mamma innom med boka vi har ventet på, som hun hadde bestilt for meg, og som brukte litt tid på å komme.
Og den skuffet ikke i det heletatt
Boka var ny i 2010, og mamma hadde sett reklame for den i bokklubben.


Dagen kaffekopp
Jeg er ikke så ofte rundt og kikker i butikker, og enda sjeldnere i bokhandlere, dessverre. Så denne har jeg ikke sett før. Det er sikkert flere av dere andre som har den, eller har sett den. Og har dere ikke, så er den absolutt å anbefale.
Her kommer noen bilder i fra den: Klikk på bildene for å få større bilde











 Til og med VM-genseren 2011, er med i boka. Har vurdert å kanskje begynne på denne, når armene mine bare er brukbare igjen... og jeg er ferdig med genseren til Leif
 Men siden jeg ikke får strikket riktig enda, selv om det absolutt går rett vei, og jeg nok snart er i full gang igjen, ( strikker en omgang nå og da). Så fant jeg fram symaskinen, under alle hybelkaninene, og satt meg til å sy ett par puter til benken i gangen. Det er så mørkt der utem så nå vil jeg ha inn noen gladfarger., mens jeg vurderer videre om benken skal males lysere


Sånn var de gamle putene



Nå er det en kopp kakao, og ett par knekkebrød med ost, som står på tapetet....
Ha en fin kveld

4 kommentarer:

Stubbetufsa sa...

Takk for hyggelig hilsen!
Putene dine ble fine!
Og den boka, da, den hadde mange fine oppskrifter med mønstre man sikkert kan overføre til andre ting!
Håper det blir lettere for deg med armene snart!

Lotta sa...

Heia:)Tusen takk for koselig hilsen
:) Herlig blogg du har:)
Klemmer

Tino sa...

Det boken ser fin ut, synes det er så flott med tradisjonsstrikk. Takk for tips!
Flotte puter du har sydd også!
Ha en fin dag!
Klem T

Kathrine sa...

Hei!

Tusen takk for den fine kommentaren på bloggen min! :-) Du har et flott sted du også...og jeg beundrer dere som er så flink med håndarbeid, og – ikke minst – tålmodig!!