onsdag 26. januar 2011

Dagene flyr................







Jeg skulle visst skrive ett mandagsinnlegg her i dag.. ja jeg henger en dag etter, trodde jeg.
Men jammen var det visst onsdag i dag.. Og da er jeg TO dager etter

Har visst ikke kommet helt til meg selv etter en flott, men litt vel aktiv helg.

I går, som nesten var mandag, men egentlig tirsdag... (hvor ble det av mandagen forresten??) Fikk jeg tatt meg en liten kjøretur i mini crosseren min, de 200 meterne til butikken. Det ble en bitteliten tur, men min første bittelille tur ut på egenhånd ute siden oktober. Ikke verst :-)

Mini crosser høres tøffere ut enn det det er.. men jeg er forferdelig glad i den, og det samme er barnebarnet, som har fått være med på småturer på gårdsplassen med den ( ikke alene, her er den uten nøkkelen i )



Selv om jeg føler meg litt som de andre, med gjennomsnittsalder på 95, som kjører rundt her, så er den helt uvurderlig.. Og det synes vel de andre med slik også

"Hun" heter "Blåsa".. pga av fargen. og fordi vi blåser forbi gående, når vi først kommer oss ut på tur. Også er det en "hun", med alle nykker som en kan tenke seg.
Liker ikke ut på dager som er litt for kalde for henne..
Blir stiv og kantete, og sukker, og beklager seg, når jeg kjører, etter at hun har stått lenge stille.. osv osv..


Jeg tok jo selvfølgelig ikke med kameraet ut i det flotte solskinnet i går, for det skulle jeg gjøre i dag- Det var da meldt fint vær, må vite...

Men med 15 kalde grader, og dårlig form, så vant sofaen ropekonkurransen, når jeg endelig klarte å få kroppen ut av senga.








Men vi hadde ett par "brukte" bilder, fra en like fin dag, på lager for uværs dager
Snakk om uvær

I går var det (tirsdag.. hehe) den 25 januar Og etter primstaven

PÅLSMESSE eller "Pål skytter" til minne om Apostelen Paulus, som den dag ble omvendt til kristendommen. Pålsmesse ga bud om vær og år. Merket er en bue, et sverd eller en fisk

"I folketrua heitte det at arbeid som vart byrja denne dagen ville mislukkast. Viste sola seg denne dagen, vart det ein god sommar. Uvér på pålsmesse spådde krig, pest og alle slags ulukker. Midtvinteren var no forbi."
Så det ligger an til en fin sommer etter gamle tegn, vi får krysse det vi har :-), men jeg skjønner jo hvorfor jeg måtte rekke opp, nesten en halv genser arm, på genseren til heidimannen.
Og det var det jeg visste, det var ikke min skyld at det ble feil i strikkingen... det var Pålsmesssen's feil....
men det er jeg som må ta jobben, og strikke den på nytt.



Ha en fin dag videre alle sammen, nå skal jeg sette meg til videre lading, for å gjøre et forsøk på å komme meg på en forsinket fødselsdagsvisitt, som jeg forøvrig også skulle gjort, på den bortkomne mandagen.

Og i morgen skal jeg forsøke en liten tur med svigerdatteren til Stoff og Stil, for å kjøpe stoff til bla og sy KKK hetter til spisestuestolene mine, og for å forsøke meg på ei Tildabok....



Kos dere videre, det skal jeg.. Også skal jeg se om jeg finner en bortkommen mandag


PS
Gammel og glemsk som jeg er, så glemte jeg dagens kaffekopp. Men her er den

 

1 kommentar:

Elis lille rede sa...

Haha, jeg må le av deg:) Du skriver så morsomt! Crosser'n var jo kjempetøff, da! Skal du sy Ku Klux Klan-hetter til stolene? Hehe. Blir morsomt å se. Skal nok ta en tur på Stoff og Stil etterhvert jeg også, det er jo såååå mye billig og fint stoff der. Trenger fuskepels til støvelforlengerne jeg strikket, og kanskje til en pute....og en vest...og...puh! Åkke som, ha en fin-fin dag. Klem:)