søndag 23. januar 2011

Søndag, og 1 årsdag



Min søndag...
Egentlig var det så raskt å summere opp søndagen.
En søndag, hvor en betaler for siste dagers bruk av all den energien en ikke har.
men det har vært kos, så jeg får ligge her med ett smil om munnen, og huske de ulike kommentarene fra en herlig 4 åring, som sier dete meste av det hun mener...




 Dagens kaffekopp, med frokostbrett i fra kremmeriet.... Selv om det er en liten farge "krasj" så smakte det godt
Og dagens middag, ble dagens høydepunkt.


En rosa himmel pyntet opp utenfor her i dag også. Nydelig rett og slett


Ellers har jeg fortsatt å klistre engelske og latinske ordtak rundt i huset. Moro...
Små gleder, som gjør en stor forskjell på en grå og en fin dag, når formen ikke er helt god
Det samme er med det å pusle, og endre litt på dekorasjoner, og heidimannen og mine små planer om vedlikehold, som skal skje utover, og litt ommøblering
Jeg blir så inspirert til å gjøre litt nytt inne og ute her, av å lese og kikke rundt på bloggene her inne i blogglandia. Jeg får prøve å fortsette å holde fokus på det å pusse opp, dekorere,  lage ting,  tillegg til å formidle gleder og sorger i hverdagen i heidiheimen, og familie, og ikke falle for fristelsen med å handle, og bruke penger for å ha noe å oppdatere bloggen med.



Hestekakene til små estejentene. Glemte å ta bilde av de når de var helt ferdige, og på et pyntet fat. Men 4 åringen var kjempefornøyd med at moromor hadde laget kake til henne...
Minstefrøkna, og bursdagsbarnet var mest opptatt av ostekaken...


Jeg samlet sammen litt dekorasjon, og laget ett lys fat til heididatteren. moro ¨gjøre litt slikt. Og med to småtasser, er ikke alltid slike ting en prioriterer når en løper rundt i butikken....




Turen over Meheia, Hjuksebø og Akkerhaugen, var flott, det var mildt i høyden, varmegrader. På det varmeste var det 4 pluss grader, og på det kaldeste 4 kuldegrader. I lavere strøk, var trærne enten helt hvitrimet, eller, når vi passerte Bø, så var det snø på trærne. Det er ett nydelig land vi lever i












Kose på fanget til bestefar
Stolt storesøster, som synes det er stas at også lillesøster harbursdag ( bare 3 uker siden storesøster sin)
Pappa og oldemor ( hvem skulle tro hun var det??)
Lille godjenta






Kjempegodt med ostekake--...........

To herlige jenter....





 Bestefar hjelper til å sette sammen dukkehuset. Det var visst moro
Og fint ble det :-)


Da er helgen over, og det samme er dagen. I morgen er det ny uke, og nye muligheter
Ha en god natt, og sov godt alle sammen

2 kommentarer:

Elis lille rede sa...

Så fint det ble med skrifter rundt omkring. Det er en Panduro butikk her i byen også, men jeg har ikke sett sånne skrifter der....hvis de ikke har fått inn nå i det siste da. Må vel ta en tur;) Jeg kjenner meg igjen da du sier at du blir inspirert av å lese blogger. Jeg får daglig nye ideer. Samler du på kaffekopper? Du har jo såååå mange lekre:)

Unknown sa...

ja, det ble veldig fint med skrifter rundt om... :-) jeg bestilte først i på nett i fra Panduro, men de klarte å rote vekk pakka på Rimi, hvor den skulle hentes, så jeg gav opp og reiste til butikken i stedet. De hadde ikke inne, men var så hyggelige, bestilte for meg, og ringte etter ett par dager, da det var kommet inn i butikken. ¨
Så nå ser jeg skriften på veggen.. hehe

Jeg sparer egentlig ikke på kopper, men finner stadig en jeg synes er fin, enten i en brukt butikk, eller på Nille, eller andre butikker, som nå sist på Kremmeriet. Velger kopper litt ett humør om morgenen, erlitt rar sånn, hehe
Men felles for alle, er at de er rimelige...