søndag 9. januar 2011

Snø og blånisser


I dag har det vært en rolig, eller kanskje rettere sagt, en slapp dag.
Vi passet på å reise å kjøpe bursdagsgaver, til barnebarnet på 4 igår , Vi skal i bursdagsselskap til i morgen, Og i går, fredag, hadde Heidimannen fri, og det er litt roligere i butikkene, også kunne dagen i dag brukes til lading, Før morgendagens bursdag, og kjøring, fram og tilbake, Vi bruker ca 2 timer hver vei..

Det er ikke noe spesiell dag på primstaven i dag den 8. januar-, det er bare den 8 dagen i året, og 357 dager igjen... 358 hvis det er skuddår
Det er navnedagen til Torfinn og Turid.
Heidipappan og Elvis Presley ble født på denne dagen i 1935



Dagens kaffekopp

Sent oppe og en god kopp kaffe. Lørdag er en deilig dag
Jeg er en av de som står og må velge kaffekopp, fundere på hvem som passer denne dagen... Man får seg noen rare vaner..

Siste dagene av julen nå, så må passe på  å bruke julekrusene
Siste krampetrekning liksom.



Ellers fikk jeg gjort ferdig strikkingen av blånisseluer, og tilhørende votter, til det ene barnebarnet, og en niese.. Og puttet de i maskinen til toving.

Jeg brukte litt for lett plagg ved siden av i maskinen, så jeg måtte tove de to ganger, men nå tror jeg de er bra. Nå er det bare spennende om de passer



For 7 år siden mistet jeg pappan min, og i dag hadde han hatt bursdag, om han hadde fått leve.
Det er en av de dagene som jeg synes er grei å ta en tur til mamma, Både fordi det er en av dagene i året, hun skal få slippe å sitte alene med alle tanker, om hun ikke absolutt vil, og jeg synes det er godt å være med henne denne dagen
Og vi har vært der hvert eneste år på denne dagen, og tatt en kaffekopp, og skravlet.
Jeg synes det er veldig koselig å kunne dele denne dagen med henne, det er ett par sånne dager i året, Og de blir litt spesielle familiedager, synes jeg. Dager da en kan ta vare på hverandre, og seg selv, og prioritere å kunne være sammen..

Juletreet forsvant ut i dag, sammen med noen av nissene og litt annen julepynt, men det er en del julepynt igjen, men jeg tar litt etter litt.. Tok med en stor kasse med pynt, og plasserte i kjelleren hos mamma i dag. Det var mest derfor jeg kom i gang. jeg vil gjerne vaske litt, samtidig med at jeg tar ut pynten, og da vil jeg gjerne gjøre det, etter at jeg har vrt i bursdagen til Christine, så jeg ikke risikerer å måtte kaste inn håndkle til den

Jeg er ikke for nyttårsforsetter, og har egentlig aldri hatt noe srlig av dem,
men i år har jeg bestemt meg for at mitt nyttårsforsett, er at jeg skal finne minst en ting som jeg gleder meg over hver dag.
Og i dag vaar det en telefonsamtale:

Hadde lille Christine på telefonen, takk... ehh.. en eller annen (Bell??) for oppfinnelsen av  telefonen.
Når små jentene bor ett stykke unna, og formen min gjør at vi ikke sees så ofte,så kan vi snakkes på telefonen.
I dag kom alt som har skjedd de siste dagene. Og jeg spurte om mormor fikk komme på besøk med gave i morgen. Og det var helt greit, men hun hadde ikke bursdag lenger altså.. for det hadde hun i barnehagen en dag, og da hadde hun fått krone, men den hadde hun fått knekt nå, men mamma måtte reparere den... puh....

Så var det bestefar sin tur, og det var litt lenger siden hun hadde pratet med han. Og der kom  det en laaang tirade, om alt og ingenting, . helt uten komma og punktum. Helt til hun kom til "når har jeg pratet om alt bestefar. hade"... også gikk hun.. Bare helt herlig denne lille skravla...
Gleder meg til å besøke dem i morgen

Det har snødd masse i hel dag, og her er ettlite bilde tatt nå sent i kveld, mens jeg egentlig laget ostekake, som skal være med i bursdagen i morgen
Lurer litt på hva naboene tror, når blitzen blinker ute her kl 12 om natta, Jeg så det var noen i vinduer rundt plasen her, da jeg var ute og tok bilder, men de blir vel vant med mine rariteter etterhvert :-)

2 kommentarer:

Elis lille rede sa...

Hei, Heidi! Koselig at du ville følge meg. Følger deg jeg også, så nå har vi like mange følgere;) Leste forsiden din, og jeg må si du skriver fint! Vurdert å skrive bok? Du skildrer din sykdom og hverdagen må en levende måte. Koselig blogg du har, mange fine bilder. Blomsterbildene dine fikk meg til å lengte til sommeren! Jeg sliter med leddgikt, så jeg vet hvordan det er når sykdommen ikke synes utenpå. Har også fått de sikkert velmenende ordene "Prøv å trene litt"....Grrrrr! Hehe, ha en fin-fin søndag. Klem fra Eli.

Unknown sa...

Tippa det e nåken små som blir glade for dei flotte blånissetingene du har laga!

Sant det e kjekt å bli inspirert ja. Va kjekt å kunna gjørr at du blei inspirert og :o)

Hærlig innlegg her, både med pappens bursdag og telefonsamtale :o)

Så godt å kunne dela den dagen med mammen da.
Det satt hu nok stor pris på vil eg tru ja :o)