fredag 30. mars 2012

En liten titt, og et livstegn

Det har vært stille noen dager, herifra. Men det er liv her inne. Det går bare på lavgir noen dager. Men håper jeg snart er oppe og går igjen..
Litt oppegående har jeg vært. Jeg har funnet fram litt påskepynt. Jeg har ikke så mye påskepynt, det er så kort tid å ha framme synes jeg, , men synes det er koselig med litt gult, og lysegrønt, og vårlig. Og noen påskeduker.
 
Påske 024
Kjøkkenbordet har fått en dekorasjon. Jeg koser meg med å gå  og sette opp den og et par små i stua


Av og til er det utrolig godt å være i stand til å glede seg over de små ting i livet
Det å kunne lage i Påske 028stand litt god mat, pynte litt eksta… Det er noe jeg har lært i min tid som kronisk syk.

Våknet til VÅR!!  sol, og litt kald vind i dag, og det er siste arbeidsdagen for Heidimannen før det er en og en halv uke med påskeferie, det kunne ikke vært bedre.
Han jobbet ettermiddagen denne uken, og vi hadde en lang og koselig formiddag sammen før jobben... og han har fri i morgen, fredag

Jeg var ute en bitteliten tur og luftet Idefix i ren og klar luft,solen som varmet mellom vindkulene, og  inn igjen i et godt og varmt hus, tente lys, pledd i sofaen.og deilig musikk (Melissa Horn.. blir liksom aldri lei henne)

 Jeg gleder meg til  Leif kommer hjem, og til å ha mange lange late feriedager sammen med han.
Lage oss noen gode måltider.
Vi skal prøve å komme oss av gårde på besøk til et par vennepar vi skulle vært hos lenge, til familie, få tatt en skautur, og noen middager med ungene, og barnebarna…og tid for oss to, alene sammen


Jeg og vi sammen,  har gode venner, vi bryr oss om hverandre og tar vare på hverandre. Jeg gleder meg over mine gode dager, hvor jeg er i stand til å ta en tur på ut,   kikke i butikker, gå en liten tur, delta sammen med familie og venner. Jeg er heldig.

Jeg har fått med meg en lærdom i bagasjen, god helse er ingen selvfølge, jeg har fått en større forståelse for hva som er viktig i livet.
Mye har skjedd de siste par årene i forhold til forståelsen av min sykdom, og jeg gleder meg stort over det.
Vinden blåser liksom riktig vei. Og jeg har bestemt meg for at jeg ikke vil la negativitet og uforstand fra enkelte ødelegge for meg.
Jeg snur ryggen til folk som ikke vil andre vel, som lever bare for materielle verdier, uærlighet, falskhet og andre negative elementer.

Jeg er syk, kanskje blir jeg aldri frisk igjen. Jeg ligger i perioder under dyna, og tåler ingenting. Jeg  jeg blir isolert hjemme, er ikke i stand til å bevege meg ute blant andre.
Jeg har mistet det sosiale fellesskapet det gir å ha en jobb.

I mine dårlige perioder gråter jeg over alt mars 2011 309jeg har mistet. Så tørker jeg tårene, og ser en annen vei.

Og så kommer gode dager, som jeg nyter for fullt.
Ingenting er en selvfølge…

Etter alle disse årene med sykdom har jeg lært mye. Noe er bitter lærdom, men det skal ikke få lov å farge tilværelsen min!
 Andre erfaringer ville jeg ikke vært foruten for alt i verden. Jeg har blitt kjent med fantastiske nye mennesker og noen !gamle" venner, som er uendelig mye verd for meg.

De som forvant ut av livet mitt når jeg ikke lenger svarte til deres forventninger vil jeg verken tenke på eller snakke om. Jeg har lært å glede meg over ting jeg tidligere tok som en selvfølge.
 
Hadde jeg levd et liv i A4 format er det ikke sikkert jeg ville vært et bedre menneske, det er ikke sikkert jeg ville hatt større glede av livet enn jeg har nå.
Livskvalitet handler ikke å være vellykket, men å ta vare på det man har, og gjøre det beste ut av det.... Jeg velger iallfall å tro at det er slik

I helgen som var, hadde vi barnebarna her. Kjempekoselig med jentene som begynner å bli så store.
Og på søndag var den store vaffeldagen. Noe iallfall jentene synete var veldig stas

mars 2011 1416mars 2011 289

I det fine været vi har hatt, hadde jentene det så travelt at det nesten ikke var råd å få tatt bilder av de. Hun største fant en venninne i nabohuset, og var nesten ikke inne hele helgen.
Vi andre koste oss og lekte ute. utrolig deilig med slike varme dager nå på våren. Og deilig å kunne være ute med småjentene hele helgen- Klokken halv ti på lørdag morgen hadde vi verandadøren vidt åpen, og lukket den ikke før på kvelden.. Og det samme var det på søndagen-..

syprosjelter mars 2011 005
mars 2011 222mars 2011 186

Etter den koselige helga, har jeg måttet ta det litt rolig. Men det er deilig å ligge her og tenke, minnes, le litt, og kose meg med tankene.

Denne uka har vesle Andra, den minste, på 2 år, vært på kontroll av hoftene, - Nå er alt i orden etter å brukt skinne til hun var 8 – 9 mnd, Så dette var heldigvis siste kontrollen med dette.


Litt håndarbeid har jeg fått sneket inn. Jeg har strikket litt, Det gå ikke så fort, men det kan man faktisk klare mens man ligger..



En strikke kjole/tunika i str 3-4 år, og litt fler muffins/cupcake-luer…
Kjolen er i fra gratisoppskriftene til Drops, og finnes HER

syprosjelter mars 2011 003

Dene ene luen er en gave, sammen med strikkekjolen, har jeg tenkt.. Og den andre luen har jeg laget , for ei som skal gi den bort i gave

Jeg har ett håp om å prøve meg på symaskinen i morgen, eller iallfall i løpet av helgen. Jeg har mange planer og ideer som skal prøves ut

mars 2011 327mars 2011 326mars 2011 311mars 2011 300mars 2011 305mars 2011 304

Ute og inne, vokser, spirer og blomstrer det…Her er noen bilder, Øverst til venstre, en pelargonia som er sådd i våres. neste er en engelsk pelargonia, så en stemor, før vi ser.. rosebladene som springer ut  De to nederste er pelargonier som blomstrer.. Jeg elsker den lakserøde... og Dronning Ingrid.. den lys...
Deilig med vår i luften, og i blomsterbedene.
Ha en flott påske alle sammen, og en fin helg.
Klem i fra
post signature

3 kommentarer:

~Laila~ sa...

Hei
Så flott blogg du har og mye fornuftig skrevet :)Håper du og din kjære får ei flott Påske og at formen din holder seg oppe :)
Laila

Mormorfarmor Inger sa...

Nydelige bilder og fine ord :)
Ha en god og frisk påske!

Anonym sa...

Fint skrevet, og fine bider, av jenter, blomster og påskepynt
God helg
Klem Helene