onsdag 14. mars 2012

det var en gang.....

Det var en gang en deilig solskinnsdag-
Det var ikke mer enn i midten av mars, men det var et herlig vårvær- Denne dagen var det ikke fullt så varmt som det hadde vært de siste dagene, og med  minusgrader i natt..

men til årstiden, var det langt bedre enn "normalen"



Denne deilige onsdagen i midten av mars, våknet  forfatteren av bloggen, med  skinnende øyne..blafrene gardiner og smil om munn....

Ja nesten iallefall. jeg hadde nå morgensveis, dårlig ånde, og campingfjes.. som de fleste andre når de våkner
Siden heidimannen jobber kvelden denne uka, så ble det litt sent i seng. og sent opp på morgenen i dag
. Men det betydde en lang kveld med å lese de kjempekoselige tilbakemeldingene jeg får på bloggen min, Og jeg vil samtidig få ønske velkommen til nye følgere. Jeg setter utrolig pris på dere alle


Når jeg så hadde funnet ut at jeg hadde klart å få den smarte telefonen min på lydløs..igjen.. Jeg kan ikke skjønne at en slik smart telefon kan finne ut av seg selv, at det ikke er noe smart at jeg har den på lydløs når jeg har døtre og mammaer som gjerne vil prate med meg i telefonen...

Jeg skjønte nå etterhvert at jeg måtte gjøre tingene selv, for det hadde ikke den smarte telefonen min tenkt
Så jeg ringte opp igjen til heididatteren.. og jeg fikk det glade budskapet at alle vonde ting i fra den siste tiden var henlagt... Helt ubegrunnede beskyldninger... jeg har jo visst det i mamma og mormor hjertet mitt hele tiden. Men det er deilig når saken er avsluttet, og vi kan se framover , etter noen vonde månder..
selv om ikke alt er som det en gang var.. det er tross alt en del litt følelser som er litt verkende enda.. så er det deilig å kunne slappe av...

Så i dag har jeg puslet med våren.....
Deilig med sol, og varme dager, glade barn, og barnebarn....:-)

I gårkveld, da jeg og den lille herlige hvite pelssaken min, Idefix, gikk tur, Møtte vi årets første grevling.
Så nå har den kommet ut av vinterdvalen sin...
enda et vårtegn, Selv om jeg kanskje ikke syntes at det er av de mest morsomme

Og i dag har jeg vannet blomsterbedet mitt for første gang...

Det ligger inn mot kjøkkenveggen, ligger litt høyere enn alt annet, og har solen på mye av dagen...


Tulipanene spirer der, løytnanthjertet spirer, og rosene setter knopper, så det er på tide å følge med så det ikke tørker
Men bilder glemte jeg å ta... så da blir det noen bilder av blomstene inne i stuen i stedet.. som påskeliljene. engelsk pelaronia og hortensiaen....



Jeg skal prøve å ta med meg kameraet ut i dagslys i morgen.. Og kanskje ta noen bilder igjen av alt som spirer og gror i stuevinduene....




Jeg har sydd litt i gårkveld og i dag, innemellom hvile, og blomsterpusling.....
Bambien på sparkebuksen synes ikke så veldig... men den er der..

Og siden det drysser ut med små, søte babyer i familie og vennekrets, og da for det meste jenter.. unntatt den lille gutten, som lot som han var jente, gjennom ultralydene..

Så har jeg klipt til 4 bodyer til, i ulike farger og stoffer...

Og enda har jeg et par liggende klar til klipping-..

Men de skal få ligge litt nå. Nå skal jeg slappe av, lese litt på nettet, og lade,
I morgen får jeg besøk av en jente/dame.. som jeg ikke har sett på minst 30 år, men som bor bare noen km unna meg nå. Jeg gleder meg masse til å skravle litt med henne igjen..

Alltid spennende med mennesker man ikke har sett på mange år
Ha en flott natt, og en fin torsdag, med sommervarme, i midten av mars..

Snipp, snapp og en liten våt hundesnute... Så var denne dagen over

klem i fra
post signature

1 kommentar:

Elis lille rede sa...

Jaaa, endelig noen ordentlige vårtegn! Ikke bare fant jeg hestehov i haven, jeg fikk øye på en blomstrende stemor på bakken. Stakar, den hadde frødd seg i fjor, og var ivrig;) Så utrolig nydelig den sparkebuksa med bambien er! Ser akkurat ut som kjøpt! Så godt at alt går bra med barn og barnebarn. Du fortalte jo ikke alt, men jeg leste mellom linjene, så jeg tror jeg har skjønt det. Har intuisjon og antenner som er litt sterkere enn normalt....både på godt og vondt. Ikke alt man har lyst til å vite eller føle bestandig, men er en god menneskekjenner pga det. Enda en grunn til at jeg har sluttet med politikk, hehe. Nå omgås jeg bare folk som er bra for meg, og ikke de som vil ha noe eller ha meg til å gjøre, si, mene osv. Tilbake til det vanskelige.....misunnelse og spekulasjoner kan få folk til å gjøre de merkeligste ting. Til sitt forsvar sier de at de vil hjelpe, men skjønner ikke at de skader mer enn de hjelper! Nå kan du puste ut, kose deg med vårsola og pusle om den begynnende haven din som jeg VET blir overfylt i løpet av kort tid, hehe. Jeg har ikke orket å blogge, ta bilder eller noe de siste dagene. Ikke før var jeg ferdig med mavevirus, så fikk jeg kjevebetennelse. Nå er det 10 dager på penicillin. Ingen vin på meg:( Det positive er at hånda er ganske bra, så det er tydelig at det er noe betennelsesgreier der som de ikke finner ut av. Ha en riktig god natt og en fin morgendag, Heidi!

Klem fra Eli:)