torsdag 26. januar 2012

titt titt


Stikker nesen innom, for å si at jeg ikke har sviktet helt
januar 2012 003

Hei, og hopp.
jeg titter innom, for å fortelle at det står til liv. Jeg snødde ikke ned, eller gikk meg ikke bort i snøværet jeg skrev om sist. Selv om det kom masse snø, og jeg synes det var helt greit å holde meg inne ved peisen, og kikke på når snøen ble brøytet Smilefjes
Eneste jeg virkelig ønsker meg nå, det er en deilig skitur på skauen. Det hadde vært deilig.
Her har det vært rolige dager, Så det har ikke skjedd så mye å skrive hjem om,
På Tirsdagen var jeg sammen med heidimammaen på Frokostpraten, Et arrangement som frivillig sentralen har hver tirsdags morgen, Kjempekoselig, med litt varierende antall, og med mennesker i ulik alder, noen er hjemmeværende, noen pensjonister og noen er innom før de skal på jobb.
Kjempetrivelig måte å møte mennesker, og være sosial på. Istedet for å sitte over frokostbrødskiven alene. Så kan en få selskap og skravle litt over frokosten de tirsdagene jeg orker
Jeg har vært en snartur innom bruktbutikken også-
Det grønne emaljefatet over her, , med glassklokken, og et lilla emaljert fat, ble med hjem-
Inne i glassklokken puttet jeg litt sy-rom-saker som skal inn i dukkehuset mitt etterhvert, sammen med litt blonder, og annet syutstyr som noen gamle fingerbøller, nålesker og en veskelås, ble det fin pynt..
januar 2012 024januar 2012 015januar 2012 017
januar 2012 019
Det grønnefatet var akkurat samme fargen som lysestaken jeg fant for en stund siden
Diss to lampene og skjermene fant jeg også. jeg skal først skifte ledning på de, for sikkerhetsskyld, og så får jeg se om jeg setter se opp her, eller legger de klar til å ha i campingvogna..
En skjerm til og to små keramikk-vinduslamper  fant jeg også

Jeg har bestilt meg, og fått i posten noen nye mønstre, og litt stoffer. Jeg er litt usikker på hvordan de er, så bestiller litt av hvert nå, og kan heller bestille mer, når jeg nå har funnet ut at de bare er herlige…
januar 2012 004
januar 2012 010januar 2012 008

Jeg har allerede begynt, og klippe litt, og planlegge for resten… Gleder meg til å pusle med dette :-0
Men det skal dere få se i morgen eller i helgen
Nå har vi hatt kjempekoselig besøk til middag, Helt enkel hverdagsmiddag. jeg synes det er koselig å be til litt mat, når jeg klarer og orker, Det er dessverre alt for sjelden
Idag skulle vi ha hjemmelaget levergryte, med kålstuing, Og hjemmelaget is til dessert. En oppskrift jeg prøvde for første gang, Og den slo visst an, for alt er borte Smilefjes
Og i morgen kommer småjentene min. De herlige barnebarna og skal være i helgen, og feire den minstes 2 årsdag
Da ønsker jeg alle en fin kveld, Nå skal jeg slappe av og lade til i morgen… og kanskje bla litt her inne
Klem i fra Heidi

2 kommentarer:

Lindas hobbyhjørne sa...

Så utrolige nydelige stoffer du har kjøpt og de mønstrene ser jo bare så fine ut!
Ha en forsatt fin kveld, klem.

I en Sving sa...

Så heldig du var med bruktfunnene din. Og jammen var det noen herlige bunker med stoff også.
Ha en riktig flott helg :)