søndag 8. januar 2012

Månestrålegenser




Jeg skulle lage et innlegg om den lille dukken, og noen julegaver jeg bare elsker, og litt ting jeg er glad i..
Og intensjonene har vært veldig gode. Faktisk bedre enn kreftene til å gjøre det. Bilder er tatt, og alt er klart. Unntatt alle ordene jeg skal skrive i  blogginnlegget

Men genseren jeg skulle blogge om, kommer det et par bilder av
En genser i litt buserullfasong.
Eller da jeg tegnet den og lette etter rette mønster.. En månestrålegenser.
Mens jeg venter på det nyeste Ottobre-bladet,  måtte jeg lage en liten ekstragave til barnebarnet som vi skal i 5 års bursdag til.. Og dette synes jeg egentlig ble litt fint selv..





Hetten satt jeg strikk i , i stedet for å sette i snor,
og i splitten i halsen, heklet jeg løkker, som jeg har satt i en lisse, krysset i fra løkke til løkke.
Egentlig hadde jeg tenkt å lage hull, men fant ikke redskapet til å sette i ringer...

Den er sydd i lille velour i fra Stoff og Stil, Også har jeg slått meg løs med dekorsømmer overalt, i stikksommer, og i kanten på splitten og rundt hetten. Vrangbordene nederst på armene ble i samme stoff som resten av genseren..
Jeg er spent på om den passer.
Så nå skal denne og de røde fleece-kjolene pakkes inn.

Enkelte dager i året, er det greit å slippe å være alene,
Dagen i dag, er en slik dag,
Min far ville hatt fødselsdag i dag.

 Det er 8 år siden han ble borte, men jeg vet at for min mor, er ikke dette noen god dag å sitte alene medalle tankene.
 Heidimannen og jeg , har hvert år på denne dagen, og den dagen vi mistet han, tilbrakt noen timer sammen med mamma. Ikke for å lage oe ut av dagen, men det er en fin dag, oå dele minner, eller gjøre noe helt annet, for å få tankene litt på andre spor.

I dag, skal heidimammaen tilvbringe dagen med oss, i det vi reiser til Telemark for å feire 5 åringen. Jeg synes det er en koselig tradisjon, å kunne besøke hverandre på denne dagen. Og det å feire min fars, oldebarn, på hennes 5 årsdag, er ekstra koselig..

Og ingen av oss blir sittende alene med tankene...
Så får jeg utsette skrivingen om de tingene jeg haddde bestemt meg for, litt til-Ogh kanskje ta noen få av gangen...
Her er en smugtitt..




Ha en fin søndag
.Klem i fra
post signature

Ingen kommentarer: