søndag 29. januar 2012

Besøkshelg

januar 2012 011
januar 2012 006




















Denne helga har vi hatt besøk av barnebarna. og da er det ikke så mye annet som foregår,
Det er liksom nok å henge fingrene i, med ei på 5 og ei på 2. Men det er helt utrolig koselig.
I tillegg skulle vi feire 2 års dagen til lille Andrea  her på søndagen,¨når mamma’n og pappa’n kom for å hente.

Å komme til mormor og bestefar, på besøk er som et langt pysjamasparty, av med langbukser, og så rase i strømpebuksa, eller aller helst finne pysjbuksa, og få på den..
Her har Anlek i snøen 138drea fått på seg den tynneste av fleesegenserene som mormor har sydd, og ei pyajbukse,
Funnet fram cdspilleren, og barnesang.cden, tegnesakene og lagt seg plek i snøen 135å krakken ved kjøkkenbordet,  begge to er i gang og tegner..

Christine i sin genser i fra mormor, <og det å posere er moro

Vi var å fikk kjøpt nye akebrett på fredagskvelden, slik at alt var klart til utedag på lørdagen- Det er måkt store snøhauger inne på gårdsplassen, mellom husene her…

lek i snøen 091
lek i snøen 010
lek i snøen 022lek i snøen 094
lek i snøen 018En kjempemorsom dag ute i snøen, og deilig å komme inn igjen og kose seg med litt god mat.
Bestefar…. kan du brette sånn flypapir til meg??
Vet du at pappa har skattekart på telefonen mormor???
Ha kan finne hvem veier hans skal kjøre for å komme dit han vil med det skattekartet altså:::……(Christine 5 år)

Mormor laget ferdig et par gensere etter ottobre-mønster, og av et stoff i fra Textart
januar 2012 014
Jeg har også fått klippet litt av de andre stoffne jeg har kjøpt, men det skal jeg ta litt etterhvert når jeg kommer igang igjen etter denne helgen Smilefjes


januar 2012 001januar 2012 008
I dag har vi firet litt Andrea’s 2 årsdag, med besteforeldre, oldemor, onkler og tanter.. Kjempekoselig
Christine og Andrea var med å bakte boller før gjestene kom.

Og Andrea hjalp med å gjøre  rent januar 2012 012Stor flink jente











januar 2012 020


Stas når oldemor kommer, og kan være med å lese bok… En bok som Andrea fikk i gave, og som inneholdt både bilder og lyder… en som er bestemo og oldemor, til smått og stort.... og til små hunder, spm bare elsker henne
lek i snøen 129
Nå skulle jeg ha lagt ut masse bilder av Andrea som midtpunkt i et fint selskap, med alle gjestene,
Alle de fine kakene, som mormor og oldemor har bakt..
alle de fine gavene som hun fikk,
Men jeg har glemt å ta noen flere bilder, etter at oldemor kom...
Så dere får nøye dere med et bilde av mormmor og Andrea, så  skal jeg krølle meg i på sofaen, og kikke litt rundt på nett, før natten kommer,Og kose meg med masse minner og morsommekommentarer i fra to små herlige jenter

Ha en fin natt. og en feiende flott ny uke alle sammen….

4 kommentarer:

Elis lille rede sa...

Ser ut som om du har hatt en travel helg, Heidi;) Ser ut som du har koset deg også, da! Skjønne unger! Håper du får hvilt deg godt ut nå. Kroppen er nesten snill mot meg om dagen nå, men jeg lengter mot vår og litt varmere så det går an å sitte mer ute. Ha en fin-fin dag.

Klem fra Eli:)

Maria Isabel sa...

Ser ut som dere har hatt en travel OG koselig helg!! Man har alltid noe å gjøre når man har to små på besøk ja, har en del smånisser i familien min også, ikke et stille øyeblikk :)

Ha en kjempefin uke videre :)

Klem :O)

Tins roser sa...

En skikkelig sammensveisa familie, det er godt for ungene det. En bestefar som aker og leker, ei bestemor som syr og koser. Det går ikke an å ha det bedre!

Klem fra Unn :)

I drømmeslottet sa...

Du lager så utrlig mye fint hele tiden, og kikker stadig innom deg. Har du en god nettside du finner mønstre hos? Feks ottobre? Savner flere mønster..