onsdag 22. juni 2011

Litt shopping... og litt annet


Da slenger jeg meg ned, med kaffekanne, og... nei, det var visst ikke noe i matboksen.
Jeg har tenkt å bake, i hele dag. Fordi minste heidisønnen har bursdag i morgen.
Men han liker jo ikke kaker,.. den eneste som egentlig liker kaker i familien (unntatt barnebarna) er meg... så da blir det å bake en kake, jeg kan sitte og spise....
Kanskje finne på noe annen måte og feire..Bestemor har vel gentlig bestilt å lage grillselskap for han på lørdag....
Og siden han er minstemann, og er 5 og ett halvt år yngre enn sin søster, og  1 og 3/4 år, yngre enn sin bror... så tør jeg ikke si hvor gammel han er.. For da kan noen finne på å regne ut hvor gammel jeg er.. Og her inne har jeg tenkt å stå fram som ung , slank og fremmadstormende .. Og da kan jeg jo ikke røpe at han fyller 22, og jeg er 46...
Det hadde jo blitt helt villt,
Nei her skal jeg framstå som... som.. ehh

Ahh kalenderpiken på cola.kalenderen jeg har kjøpt i dag
Sånn.. der har dere meg, nesten.. Så er det avklart
eller kanskje var det mer sånn??
(Lånt i fra Tilda,no)
jaja, det spiller ikke så  stor rolle ,,

Jeg har kjøpt meg sykkel i dag også da... men om jeg blir slankere av den, er vel heller tvilsomt..Men søt var den


Og i samme slengen så tok jeg med meg et spann og en boks...




Og en liten bestikkskuff, som jeg helt sikkert trengte.. til..tja... syskrin kanskje :-)

For jeg har jo nesten ikke bokser i fra før!!


Dette var noen av dem :-)))

Og som skrevet før... en badedame-cola-evighetskalender.. til 19 kroner... og det andre var det like morsomme priser på.. Så da går det an å gjøre noen helt unødvendige investeringer



Jeg har hatt nesten håndarbeidsfri i dag. bare sitter med litt garn, strikkepinner, og heklenåler, og prøver meg fram på bærestykke (heklet eller strikket) til kjoler/barnebukser, som jeg skal sy ... Men det er mest hviledag, rusler mellom sofa, veranda, og ett og annet blomsterbed, mellom regn og tordenbyger

Nå tenkte jeg at jeg skulle slutte av... og da holdt på å glemme denne :-)
Jeg lovte dere historien om, Ugla og Glefsegompen her i dag .....


De er i boka Sikksakk som jeg skrev om i går :-))
De ble sydd i full fart, mens jeg slet med å få symaskinen til å slutte med å spise tråd, og å leke seg, og være vrang .

To små venner som er der for hverandre

Ugla er ikke som andre ugler i ugleskogen Han liker ikke å være opp om natta og rope "Uhuuu!" Mørket er forferdelig skummelt, synes han, og den uhuulyden, når den kommer ut av nebbet hans.. ja da blir han livredd. Da flyr han å gjemmer seg så godt som bare en mørkredd ugle kan. Gang på gang må bestevennen Glefsegompen lokke han fram igjen, og si hundrevis av ganger at det er helt naturlig for ugler å si uhuuu, og at det slett ikke er farlig,
 Ugler kan ikke si hihiiiiii, uansett hvor mye de øver seg. Det må bare ugler akseptere, sier Glefsegompen. Begge er enig om at livet er best om dagen. Da ser man alt uansett hva man holder på med, og ingenting er skummelt.

PS: Glefsegompen er ganske mørkredd selv også, men det vil han aldri innrømme. Aldri!! Han sier heller aldri at det meste er skummelt uten Ugla. Derfor er de alltid sammen. Han later som det er fordi han passer på Ugla. Og det er ugla glad for. Sammen er de sterke, I hvertfall om dagen

Sånne venner skulle alla ha

Men nå lister jeg meg stille ut, for jeg regner med at dere har sovnet under nattahistorien......

Så må dere nyte den lyseste natten i året, Nå har solen snudd (i går kl 17.16, tror jeg noen sa) Men vi har likevel hele sommeren(nesten) foran oss..
Og pass dere for flyvende hekser i morgen....... de skal vel til Bloksberg på ST.Hans natten.. og flyr de bare denne ene dagen i året, kan jeg tenke meg de ikke har helt kontroll...



Bildet er lånt i fra gruppen Gratis reise til Blokksberg, på Facebook)

3 kommentarer:

Elis lille rede sa...

Hehe, nå fikk jeg meg en god latter. Ugla og Glefsegompen:D Du skriver så morsomt og levende, at det alltid er morsomt å besøke bloggen din! Hvor har du kjøpt den bestikkskuffen??? Har leita etter sånn lenge! Og den sykkelen? Kjempesøt! Jeg har også lyst på....alle skal få;) I dag har det vært en helt nydelig dag. Sittet i skyggen med venninnebesøk og gaflet kaker.....er nok en mellomting mellom cola-girl og Tilda, men hvis jeg ikke passer meg, blir det mer og mer Tilda-former, og det passer seg ikke nå som det nærmer seg strand-besøk. Vi blogges igjen snart, ellers møtes vi på Blokksberg;) Klem fra Eli.

Unknown sa...

hehe.. takk for det Eli. bestikkskuffen, boksene og sykkelen er kjøpt på price lagerbutikke, eller noe sånt i Krokstadelva/Mjøndalen. De får inn sånne interiørting til en billig penge i blandt. Kjempemoro å gå der, Det er egentlig en matbutikk, med en avdelig for gaver og litt interiør, og tar inn til pallesalg. Det er nok noe feilvarer også tror jeg Betalte 98 for den skuffen,
Jeg føler meg nærmest Tilda om dagen.. men men... hehe.. Skal se om jeg får startet kosten i morgen. Lenge siden jeg fløy sist-- og du så bilde av hvordan det gikk hihi
Ha en god natt, så snakkes vi
Stor klem til deg

Maria Isabel sa...

Hehehe, så utrolig søt historie om Ugla og glefsegompen!!

Du har jo virkelig gjort noen varp da!! Alt var jo kjempefint! Jeg samler på cola produkter, så jeg ble jo nesten litt euforisk av den kelndertavla, for den var jo dødskul!!!!!!

Den sykkelen til å ha planter i var jo kjempefin, tror mamman min hadde elsket den, midt i blinken på hytta, om vi hadde hatt muligheten til å være der oftere, og vi ikke var redd for at den skulle bli stjålet :) Jeg elsker jo bokser og den slags, så er helt med deg når jeg sier at bokser kan brukes til det meste!!

Takk for en utrolig koselig hilsen inne på bloggen min, det er virkelig hjertevarmende!! Og jeg setter utrolig stor pris på det :)

Virker som om du har hatt en fin dag i dag da, for shopping er utrolig gøy når man finner fine ting :)

Stor klem :O)