torsdag 9. juni 2011

Fru surrehode, og frk bukseløs......



Det var en gang en moromor, som så gjerne ville sy en fiiiin bukse till sitt kjære lille barnebarn. Hun fant et fint mønster i den flott bok, som alle de herlige bloggerne på internett har laget....
Stoffer ble funnet fram, det samme med papir, blyant og saks....

Hun tegnet og klipte, ordnet og klipte litt til....

Og når hun satt seg for å sy, så viste det seg at to av de 4 delene var klippet feil vei, og så klipte vi litt til.... og endte jammen med samme feilen en gang til.
Så nå har jeg tre av den høyre bakdelen, ingen venstre, og ferdig front.. i bare grønn, fordi... ja fordi det plutselig ikke ble noen i plommefarge likevel....helt enkelt....
dette ble omtrent som han i julesangen som endte opp med en smørefjel til julegaven til mor...
Kanskje blir dette en gang en bukse med strikk i livet.
Men nå ville jeg heller se på blomstene etter regnet.. Slik at ikke både symaskiner, sakser og alt annet, går seg en liten tur ut i regnet :-))


Denne mormoren var nok snill, men det hender hun er litt vel surrete i hodet. Og det hender hun tar på seg ting, litt over evne...Og da bør hun finne på litt annet ...
hihi

Også har hun en sønn som var så snill å ta livet av slankekuren i dag.. Og det smakte godt...













Så siden det ikke ble noe bukse å vise fram her inne. så ble det en liten titt på mors trening med macroen på den store linsen-...
Ha en fin kveld
Klem

5 kommentarer:

Elis lille rede sa...

Haha, jeg kan ikke annet enn å le:D Ja, da var det kanskje like greit å ta seg en tur ut til blomstene.... Jeg har så lyst til å sy meg en luftig sommerkjole, men har ikke funnet det rette stoffet eller fargen enda. Det er kanskje litt mer fristende når sola kommer igjen. Du snakket om hodepine, du. Den jeg hadde i dag gjorde meg nesten invalid. Det kommer visstnok av fibromyalgien. Hørte jeg slankekur??? Nei, jeg hørte nok feil, eller rettere sagt jeg vil ikke høre på det øret, hihi. Bikinisesongen er faretruende nær. Spørs om jeg ikke må få meg en hold-in, push-up og stay-up badedrakt;) Ha en toppers kveld! Klem fra Eli:)

Unknown sa...

Slankekur... det er visst noe i fremmedordboka her.. hehe.. synes jeg ser oss i bikini med hold-in hihi..
Høres ikke god ut den hodepinen. Håper formen din er bedre. Skal ha laget litt til meg selv jeg også, men kommer liksom ikke i gang... finner ikke noe jeg kommer i gang med . Var ett par fine kjoler i nye sy.magasinet, men spørs om jeg finner noen stoffer jeg vil sy de i :-)
ha en fin kveld
klem tilbake til deg

Unknown sa...

Hoho, surrehue ja, det e nå visst eg og :o)

Vett du at i går då eg var på et kjøpesenter og hadde ein del årend, så hadde eg klart å glømme å lukke bildøra!
Då eg kom tebake og den stod på vidt gap, trudde eg det hadde vore innbrudd. Tilfeldigvis kom dama som hadde parkert på likt med meg og hu kunne fortelle meg at eg ikkje hadde lukka igjen døra...

Nedtur ja... nederlag. Det føles som det aldri ska bli bra, men erfaringsmessig blir det jo bedre innimellom da. E veldig lei nå og føle meg ensom rett og slett. Ein dårlig dag...

Duse Pasteller sa...

Hei du!
Bare innom for å si god natt!
Hatt en lang og travel dag, så får komme innom og lese historien senere;)
Takk for kos kommentar♥
Nattaklem

Maria Isabel sa...

Hahaha :) Ja kjenner meg igjen der.. særlig den biten hvor symaskinen & Co nesten tar seg en liten tur ut i regnet! Det er en grunn til at jeg ikke har prøvd å sy på over 15 år :S :S Men.. i den tiden jeg ahr fulgt deg, så pleier du alltid å finne på noe, så det kommer vel noe ut av dette også.

Blomsterbildene var jo helt nydelige!! Eeeelsker de fargene på blomster, gjør så mye ut av seg :)

Ønsker deg og dine en fortryllende pinsehelg :)

Stor klem :D