onsdag 8. juni 2011

Lastebil neste??

Jeg lurer på om denne går an å få i lastebilutgave, eller kanskje en henger hadde vært en idè, om det hadde vært lov da

Idag har jeg altså sluppet løs, med lommebok, og bankkort...

Etter et koselig besøk av heidi-mammaen på formiddagen, så skulle jeg egentlig ha meg en hvil, ettersom formen ikke er helt på topp om dagen,.. Jeg har nok vært litt vel aktiv, samtidig som det trykkende været, terger både cluster-hodepinen og migrenen..
Men da jeg fant ut at jeg var tom for ett av slagene med hjertemedisin, og hodepinene hadde tatt en pause, så måtte jeg ut en tur.

Heidimannen er avgårde hele uka på kurs, men jeg kunne fått noen til å kjøre for meg, Jeg hadde bare egentlig lyst på en liten tur på egenhånd, og fant ut at jeg ikke hadde tenkt å høre på skrotten min, som skrek etter å få komme ned i horisontalen..
Solen tittet til og med igjennom de svarte skyene da jeg reiste ut med rullestolbilen. Og jeg lurte på om det var dumt å reise ut uten paraply, eller regntøy... Det gikk bra :-))

.. Da jeg kom ned til sentrum, traff jeg en kjempetrivelig dame, som har samme sykdom som meg selv.  Og vi ble sittened å skravle leeenge
Det er ikke mange gangene jeg prater med mennesker ansikt til ansikt, med samme sykdom, så dette blir spesielt, og følelsesladet. Og kjempetrivelig, Så jeg er glad jeg ikke hørte på kroppen min i dag.
jeg hadde plan om en tur i bruktbutikken, men gav opp og tråkke der, uten å kjøpe noe.
På sentret, der jeg var på apoteket, kan jeg kjøre inn, så der fikk jeg brukt penger... hihi.

En liten tur på nille, Europris, og blomsterbutikken, i tillegg til nøstefruene(garnbutikk).. og rullestolen var fullpakket


En tur hos nille, ble til 2 voksduker, 2 tekopper, og 2 små kjølebager Og servietter på europris


Koselig ble det på verandaen, med litt farger
Kjølebager til 25 kr stk, og vokdsuker til 25 kr stk, synes jeg er brukbart....


Stauder var det tilbud på, så det ble ett par stykker... Fant en pitte liten åpning, i den "store" hagen til å sette de  :-)
Hengejorbær, + en del andre planter. Nydelig smak på jordbærne





Nå skal Idefix, Lurifax, og jeg ta igjen den hvilen vi ikke tok tidligere, med "bestemorsfrukthave"te i den nye koppen, pute, teppe, og radioen- Og bla litt rundt i vernensveven........
Ha en flott kveld alle sammen
Ha en fin kveld alle sammen

8 kommentarer:

Elis lille rede sa...

Du skulle nok hatt en rullestol-pickup;) Da kunne du shoppet og fylt lasteplanet, hehe. De tekoppene har jeg også vært å sett på. De hadde et nydelig toetasjes kakefat i samme serie også, men jeg måtte legge bånd på meg, siden jeg allerede har mange kopper og liten skapplass. Derimot har jeg bestemors frukthage-te i skapet. Den er jo bare såååå god og sommerlig:) I dag har jeg fått markise over terrassen, og det skal bli deilig når sola kommer igjen. Ha en toppers kveld, og plei deg selv ordentlig godt nå, da! Klem fra Eli:D)

Stubbetufsa sa...

Du hadde visst en fin tur, når jeg ser og leser om utbyttet!
Og du har en veldig koselig veranda/hageflekk!
Ha en fin dag i morgen!

Anonym sa...

Gu så koselig du har ordnet. Gjorde seg med rosa :). Har også fått handlet duk til ute, som skal på i morgen når det endelig melder oppholdsvær. Prisene på Nille var nå forlokkende,, kan hende jeg må ta en tur dit også ;).

Skjønner så godt at det gjør seg med prat med noen som kjenner sykdommen du har. Har selv hatt kreft og setter pris på å prate med likesinnede. Det er noe med det.

Håper du får avslappende god dag i morgen. Måtte nå le til rullestolbilen og lasten :)

Klem :)

Malu sa...

Tusen takk for kommentaren hos meg.
Ble kjempe glad :o)
For noen deilige og fargefulle ting.
Elsker de kjølebaggene.Kommer nok til å kopiere deg der.
Haven din er helt herlig.Der ville jeg også ha likt å sitte å drømme meg bort og drikke te.

God natt og :o)

Lindas hobbyhjørne sa...

Hehe... en liten tilhenger hadde jo vært bra :) Så herlig at du klarte å komme deg en tur ut og treffe folk... selv om dagen ikke var bra! Det er mange ganger sånn syntes jeg og da sitter man igjen med en fin følelse... at ikke bare ble dagen bra, men man klarte å komme seg ut også :) Du har jo en sånn herlig uteplass og gjort det så fint rundt deg :)
Ha en god natt, klem.

Laila -Karin sa...

Hei .
Vi har samme kjøretøy vi .
Kunne nok vært greit med tilhenger .
Så koselig du har det rundt .
Søte tekopper du har kjøpt.
klem

Maria Isabel sa...

Nå har ikke jeg en sånn sykdom som tilsier at jeg trenger en sånn liten rullende stol, men har siden barndommen av hatt veldig lyst på en, hehe! Nå strømmer alle mine barnlige tendenser tilbake, jeg så jo på stolbilen som en mini karusell, du vet sånne biler som kjører opp og ned for de små barna, hehe :) Merker at jeg fortsatt vil ha en ;) Selv om jeg nå som voksen skjønner at man ikke har sånne for morro!!
Så sånn står det til inne i hodet mitt, hehe :)

Håper du får en fin uke videre :)

Klem :D

Sonjazz sa...

Den duken kjøpte jeg og , for å sprite opp verandan. Til og med mannen så at det var noe nytt denne gangen. (Bytta gardiner på do for en uke siden og det er det ingen som har set haha. Ps jeg skal stå i Hokksunddagene til lørdagen, så om du er der kan du jo svinge bortom :)