lørdag 12. februar 2011

Lørdagskos



Igjen kom Herr Vinter på besøk-. Akkurat nå er jeg glad jeg bor i en helt ny, og ikke så stor leilighet. Med gasspeis, med termostat og godt med isolasjon i veggene. jeg har bodd annerledes tidligere, men er heldigvis ferdig med det nå :-)
Strømregninger har jo vært vinterens store "snakkis". Men her har det heldigvis ikke bydd på noen overraskelse, annet enn den overraskelsen at den ikke ble så stor som jeg var redd den skulle bli :-))

Denne uka har vi passet på å handle i god tid før helga. jeg var en liten tur ute i går, men det var bare en "rusle og kose seg " tur.
O i dag her det vært deilig med å kose seg inne, når termometeret så slik ut i kveldingen
Nå er det 25,6 kalde ute.
Pus og Idefix synes også det var helt greit med en innedag




Kosegutt


Han ligger egentlig og lurer på de som bor på neste bildet..... fiskene


Noen som snakket om meg???




meg og min lille gris.... med verdens herligst grynting

Mors sy-og-rot-prosjekt

 


 

Så da har jeg fått trent litt på symaskinen i dag også. og se om jeg kommer i gang med stoltrekkene igjen over helga
jeg har stig en liten unnskyldning for å drøye :-))
I morgen er det morsdag, og jeg tenkte jeg skulle lage en ostekake, og besøke  min mor






Dette er ett krydderskap, jeg kjøpte på loppemarked for flere år siden, og har malt. Nå synes jeg at det var mer bruk for det til smådeler, enn krydder
Her driver jeg egentlig å ordner, slik at det skal bli litt system i sakene, når hyller og slikt er i orden
 







Jeg hadde egentlig masse mer jeg skulle skrive, men nå er det visst slutt på det meste her for i dag, så jeg får ta det igjen senere
ha en flott, og lørdagskveld, og håper alle har det varmt og godt i kveld
klem

Mitt siste "loppefunn"

2 kommentarer:

Elis lille rede sa...

Takk for tipset om Ica Maxi. Jeg tror ikke jeg har en sånn butikk i nærheten....har jo ikke bodd her så lenge.... Jeg fikk en kaffekjele av mamma som er etter besteforeldrene mine, og i dag har jeg kjøpt en termokanne i sølvfarve, så da greier jeg meg;) Sølv er sølv, hehe. Jammen var det kaldt hos deg, her er det bare 19 minus:P Jeg har startet på et kjempeprosjekt, nemlig å hekle sengeteppe. Det kan nok ta sin tid, og mannen regner med at jeg er ferdig til høsten, hvis jeg blir ferdig.....er kjent for å gå fort lei. Meeeen, jeg ønsker meg et sånt teppe, og det er for dyrt å kjøpe, så da må jeg hekle sjøl. Jeg SKAL bli ferdig, og det faderlig fort. Kan nesten ikke vente med å legge det på:) Er så heldig at vi har flyttet fra gammelt trekkfullt hus til nesten helt ny leilighet vi også, og har varmekabler i hele første etasje som oppvarming. Regnet med at strømregninga ble skyhøy, men neida, den ble værre der vi bodde før enda vi fyrte med ved....hm. Vi har et flyttbar gasspeis i beredskap i tilfelle strømmen skulle gå, og til sene kjølige høstkvelder ute. Kjekt! JA, er det ikke koselig med blomster?! Jeg gleder meg sånn til å fylle krukker og potter ute til sommeren, ta masse bilder og blogge. Godt vi har noe å se frem til! Ha en fortsatt fin lørdagskveld. Klem:)

Hage foto og natur sa...

Så koselig innlegg!
Artig at du utforsker din symaskin. Det vil sikkert bli din gode venn snart.
Kom til å tenke på at jeg har en Tilda engel jeg skal sy sammen.
Her våknet vi opp til -21grader i dag,så det er perfekt for inneaktiviteter.
Takk for linken til Hekleguri!:)
Ha en strålende Søndag!
klem