tirsdag 12. juni 2012

Kosedager



Tirsdag, og enda en stille dag, i heimen. Barnebarna har reist til pappaen sin, og alle de andre har vært på jobb, både i dag og i går.
Jeg kjenner at skrotten min har godt av slike dager, de ukene jentene er hos pappaen sin, .
Det meste av dagen har gått til å prøve å bevege i gang kroppen min, men med masse gode tanker om uka med jentene, så får jeg finne meg i det.
Dette er bare en overgangsperiode, for en liten stund, og vi bygger opp noe varig og fint med jentene.

Sofaen på verandaen
 Det har gått langt på dag før den har fungert både i dag og i går. men det er nydelig vær om dagen, og da kan man tusle ut på sofaen på verandaen,  pusle litt i hagen i hagen.
og litt med symaskinen

Blomstene kommer seg, og en del av pelargonianene står i blomst. Rosene vokser seg store... Veldig store, i år. Og de er i ferd med å springe ut. Nå har jeg letet fram oppskriften på å sprøyte rosene, mot lus, og litt annet som kommer i solveggen,

Denne er mot meldugg, men fungerer også på lus.

1 l vann
1 dl flytende grønnsåpe
1 toppet ts bakepulver
Bakepulveret løses opp i litt varmt vann før det blandes med de andre ingrediensene, ellers tetter partikler til sprederdysene.


Denne fungerer også...

2 ss matolje
2 ss Zalo eller grønnsåpe..
1-2 ss rødsprit
1 l vann

Så nå er det bare for meg selv å komme i gang....


Jeg har puslet med symaskinen, og endelig våget å klippe i dette jerseystoffet, som jeg for lenge siden bestilte i fra Ottobre.. Det har tatt sin tid, før jeg våget..
Det ble en t-skjorte-tunika, til 5 åringen, etter et mønster i det siste  ottobrebladet. med litt egne justeringer



Nå har jeg funnet fram stoff til å lage tights til Svart med prikkeri de samme fargene som i tunikaen, jeg mangler bare litt energi. Men det er ikke noe som haster.

På dagen i dag hadde jeg koselig, og overraskende besøk, av to herlige jenter. En stor og en liten dame- som jeg ikke ser så ofte, men det er desto koseligere når vi treffes

Også fikk vi luftet lekene i dag også.
En kjempekoselig dag



I natt hadde jeg besøk av lille herr pinnsvin. En skål med kattemat og litt vann. Og han var fornøyd. Smattet, slafset og gryntet, og forsvant .

Nå skal jeg se om jeg får lest litt blogger, og klippet mønsteret til en liten tights, før det blir en tidlig kveld
Ha en flott kveld, alle sammen
Klem i fra

post signature

Ingen kommentarer: