mandag 25. juni 2012

Mandag.............

pelargonia-appelblossom.... jeg synes denne er så nydelig, at jeg begynner innlegget med den.
Etter e litt tung helg, så ser alt litt lysere ut i dag. Selv om formen ikke er så mye å skryte av, og jeg så føler jeg meg litt mer positiv.
Heidimammaen kjørt meg til lege i dag, og vi tok oss en kaffekopp, og koste oss litt etterpå.

En liten gave i fra heidimannen hjalp også på..
På Fretex dukket dette nydelige fatet opp
Et ordentlig gammelt bestemor-fat.. krakelert, og sjarmerende slitt. Jeg tror jammen jeg må begynne å servere litt kaker nå

Ellers har jeg fått et par deilige sitteputer i fra Jysk.. med et gammelt brudd i halebeinet, så er det aldri godt å sitte på harde underlag, og da hjelper det å ha et par fine puter å kunne ta med seg å sitte på

En rulle med barbapappa stoff, på 5 meter ble også med hjem.
Litt skuffende er det vel at ikke engang datteren på 28 visste hvem barbapappa var.. hihi.. sier litt om hvor lenge siden jeg har hengt med på barnetv kanskje
Men jeg tenkte dette var fint til både kjoler, skjørt, shorts, bleieposer, og soveposer...


Ellers prøver jeg å pusle litt i hagen mellom regnskurene, men det er ikke lett. Klippe plenen har jeg bare kunnet glemmer.
Men rosene står sprekkferdige av knopper.. de første har sprunget ut på både klatre-, klase-, og stilkrosene har kommet.. nærbilder kom i forrige innlegg. jeg prøvde bare å få fanget størrelsen på klatrerosen, jeg plantet i fjor vår. Den har blitt enorm allerede..
Og sprøytingen med  1liter vann, 1 ts bakepulver, og 1 dl grønnsåpe har hjulpet på både lus, meldugg, og rust

det er litt varmt og tørt i veggen, så de har lett for å dra på seg litt



I morgen er planen å prøve meg litt på symaskinen, om formen holder. Så da skal jeg bla litt på bloggene her inne, og snart krølle skrotten under dyna.

Ha en god natt, og en fin tirsdag
Klem

post signature

Ingen kommentarer: