søndag 17. juni 2012

Stille søndag

Helg og campingliv.
Denne helgen skulle være en ordentlig avslappings helg.
Vi har litt småtteri som skulle vært gjort her ute, med bla å tilpasse plattingen litt bedre til teltet, og pusse en benkeplate...

Jeg har med meg stoffer, og mønstre, jeg tenkte jeg skulle få sydd litt.
Men det blir visst bare kos og avslapping. Og det kjennes ut til at det behøves.


Været er ikke det aller beste. med regnbyger, som kommer ganske tett, vind, og noen små gløtt av sol.
men jeg synes jeg dette er paradiset, uansett.
Vi har overlatt huset til ungene, og nyter tosomheten her ute, med stillhet, fiske, og ro.

Det er ganske stille her ute om dagen også. Det er ikke så mange som tilbringer helgene på camping,mens regnet siler, og vi venter på sommeren.
Men noen er det her. Og jeg synes det er kjempekos og treffe mennesker og skravle litt, når formen tilsier det. men det er for det meste stille og avslapping, og litt god mat her i vogna hos oss.

Litt fiske har vi fått til. Vi har ikke fått satt på motoren på båten enda, selv om den er på vannet, men det har ikke vært så mye vær, som gjør at det frister å sitte midtfjords enda.
Det blir derforfiske i fra land. men det er ordentlig kos, det også, med kaffekopp,og fiskestang


Idefix er trofast med, år vi er ute og fisker. Og når mor fikk opp en makrell, så satt han og passet den fra måkene, til vi var ferdige

To Makrell, en sei, en sjørret, og en litentorsk, harblitt helgens fangst foreløpig

Kosen, og roen med å stå å fiske, er likevel det viktigste. jeg kan ikke tenke meg noe bedre avkobling


Det er deilig her ute, men jeg klarer ikke helt å formidle den vakre naturen på bildene mine. Men det kommer kanskje av at det meste av skjønnheten sitter i følesene mine.

Jeg har som nevnt tidligere fått ødelagt speilreflekskameraet mitt, og nytt dukker nok ikke opp før skattepengene, eller heidimannens feriepenger, dukker opp. Så bildene er heller ikke så fine som de kunne ha vært

I dag,søndag, skinner solen, og det er helt nydelig temperatur, så dagen skal nytes, og vi skal slappe av, før en ny uke, med ettermiddagsskift for heidimannen, og barnebarna, som kommer tilbake i fra pappaen sin i morgen kveld, da er det full fart igjen :-)
Nesoddenferga, har også avlagt fjorden et besøk i helga. Antakelig i forbindelse med at Kongeskipet skal på besøk her til uken.
 Dessverre så jobber heidimannen ettermiddagsskift, så jeg får ikke vært her og sett det...



Jeg avslutter med noen bilder i fra i forrige sommer her ute, siden jeg ikke har så mange fine i fra i år...

Ha en flott søndag alle sammen



post signature

1 kommentar:

Elis lille rede sa...

Hei! Å, det er så koselig på campingen hos deg. Den som hadde hatt en vogn der!!!
Takk for koselig kommentar hos meg også. Ja, jeg skjønner godt hva du mener. Man er jo først og fremst ute etter idèer, derfor zapper vi rundt fra blogg til blogg. Det å måtte kommentere hos alle hver gang, lar deg simpelthen ikke gjøre. Det tar i såfall hele dagen.
Synd å høre om datteren din, da. Jeg har vært med på det der jeg også. Fått både eksen og hele eks-svigerfamilien mot meg. Masse stygge rykter ble satt ut, og enden på visa var at jeg og ungene måtte flytte til et annet fylke.

Ellers er det endelig godt med litt sol! Kjente på kroppen at det ble forandring. Jeg har fått tatt MR av den hånda som er værst, men har ikke fått svar på det enda. Har i grunnen ikke vært så værst i det siste, det er vondest når været slår seg av og på, av og på osv. Det har ikke blitt de helt store kreasjonene her hos meg heller, bare småting. Mannen har vært sykemeldt i 2 mnd, så jeg har vært opptatt med ham;) Nå begynner han på jobb igjen denne uka, så nå blir det litt rart. Mellomste sønnen som går på høyskole har kommet hjem på ferie da, så stille i huset er det ikke fare for at det blir, hehe.
Ha en fin dag, Heidi! Kos deg i finværet!

Klem fra Eli:)