torsdag 28. juni 2012

symaskin og skattepenger....

Da  har jeg fått satt meg litt ved symaskinen igjen. Planene har blitt mange etterhvert, når jeg ikke har fått gjort noe på en stund. Så nå har jeg begynt øverst i bunken med planer.

Jeg får starte litt forsiktig opp igjen. Og har begynt med noen enkle plagg..


En helt enkelt softis-kjole, i jerseystoff i lyssturkis, med hvit prikker.
det er ikke så godt med gode bilder av palggene, uten en liten 5 åring, til å putte inni. men jeg skal nok få tatt bilder når hun kommer tilbake til helga.

 Mønstret er i fra Symagasinet  fra juni





jeg har også laget ei tesjkorte med puffermer og påsatt blondekant. (jeg har igjen å legge den opp i nedkant)
Dette mønsteret er hentet i fra et ottobre i fra 2007
Og stoff i fra stoff og stil,
Begge plaggene er sydd i litt lange 6 årsstørrelser,for barnebarnet som er 5,1/2, men lang for alderen



Bildene ble ikke helt gode i halvmørket, så jeg skal se om det kan bli noen bedre i dagslys i morgen..
I juni utgaven av symagasinet, (det som kom i mai) var det mange flere fine klær, så jeg har en kjole til, som er nesten ferdig klippet... Den gleder jeg meg til å prøve på

Samtidig som jeg fikk kjøpt med meg litt stoffer og diverse i fra bruktbutikken på tirsdag, som  jeg skal prøve å vise i morgen


Ellers går det i rolige dager her i heimen.
Siste innspurt for datteren, som antakelig er inne i ny leilighet før helga. Kan tenke meg hun gleder seg til det.
Og jeg har så roliger dager som jeg får til, Lader til småjentene er tilbake til uka.

I mens har Altinn og skatteetaten var snille med meg i år.. i år..Og det gjør godt med litt kroner i kassa...
Og jeg har brukt en del av de til å invistere i en tilhenger. Ikke det mest spennende å blogge om, men siden jeg er avhengig av rullestolbilen min, så er det godt å få en egen, Slippe å låne hver gang jeg skal på camping, eller andre steder der jeg har behov for den. Heidimammaen har vært utrolig snill å låne oss en...


 
Denne er jeg veldig fornøyd med,ikke så veldig høy å kjøre opp rullestolbilen på skinnene som jeg har

Nå venter jeg bare på netting-lemmer som jeg har bestilt til den,,


Og han far har fått seg nye dekk og felger til "gliset". jeg lovte jeg måtte ta med det.

Mors hemmeligedrømmer for skattepengene... om det ble noe igjen etter å ha hjulpet heididatteren med litt innbo, regningsbunken.. og egenandelen til brillene mine....er



 Om du går inn HER kommer du inn til Fru Rosas Landhandel, og kan se alle de nydelige dukkehusene
Men.... jeg får nok fortsette å drømme om både dukkehuset og overlockmaskinen litt til

I mens skal jeg kose meg med det jeg har, og se om ikke den maskinen som er her, klarer å trylle fram flere plagg....


Også avslutter jeg med et bilde av klaserosene mine, som står i full blomst nå......


Ha en fin torsdag
klem i fra
post signature

Ingen kommentarer: