tirsdag 3. april 2012

Stille hjemmepåske

Påske 026

Her i heidiheimen er det en rolig påskefeiring hjemme i år.

Ikke det at jeg noen sinne har vært på noen påskeferie . Som gårdbruker i mange år, så ble det ikke mye tid til påskeferie.

Og nå synes jeg det er deilig å feriere hjemme disse vårdagene., i påvente at campingsesongen starter om ca en måned. Da er det få helger man er hjemme, før midten av september.
Og det er deilig om man kan bruke disse dagene til å kose seg, og gjøre litt i stand til sommeren, kose seg med å lage god mat, med familie, og gode venner

Akkurat nå er formen min slik at det er visst ikke så mye av dette jeg får gjort. Men vi koser oss hjemme her likevel.
Det er heidimannen og jeg gode på,,,, kose oss


Heidimannen gjør bilen sommerklar, og fikser noen småting til EU godkjenning av bilen. Og jeg ligger her og forsøker å strikke litt innimellom..

Jeg har funnet fram litt babyull, og strikker til Amandaprosjektet, som er strikkeprosjekt til premature, og andre nyfødte, som trenger litt ekstra hjelp.. Og da er luer, votter, sokker og tepper noe som behøves for varmen-- Dette er noe som kan skje i alle familier, og det er derfor godt å kunne stille opp, når en har anledning
Her er en liten kyse, og en liten lue.. nesten ferdig.. Må feste noen tråder, Og så holder jeg på med et bølgeteppe etter oppskriften  som ligger HER

Påske 004Påske 008

Om jeg ikke er på fjellet, så har jeg funnet fram Mariuskoppen min, og kan ligge under Kvikklunsj-teppet, med strikkekopp.....
Under dokumenter på fjesboksiden til Amandaprosjektet,, ligger masse oppskrifter, om det er noen som trenger det,til premature.. man kan også strikke i nyfødtstørrelse, da det også trengs til små med ekstra behov.

Påske 022Påske 024
Jeg har ikke klart å sitte noe særlig ved symaskinen i det siste, men fikk til å sette på kantingen i skrittet på disse 4 bodyene, og gjort det siste på kjolen i fra Ottobre 4/2011, laget i babycord i fra Textart
Jeg har så masse ideer som jeg prøver å få ned på tegneblokka, som skal settes i live på symaskinen, så jeg får nok se å bli i bedre form...

Men i mellomtiden kan jeg pusle litt med plantene mine, mens jeg venter på at varmen skal komme tilbake.. Det er utrolig deilig i sola på dagen, men kveld, natt og morgen er så kald at nå har jeg flyttet hele hyllen, som også er drivhus inn, I natt krøp den mistenkelig nedover mot -10 på gradestokken, og da hjelper ikke det enkle drivhuset....

Påske 005Påske 017Påske 018
 Ikke så godt å se spirene, men det gror... Og noen av pelargoniane er blitt store og fine...Løytnanthjertene kommer også fint. men jeg er litt bekymret med kulda, så jeg legger et teppe over bedet om natten når det er så kaldt.. det samme gjør jeg med hortensiaen som har overlevd vinteren ute..
Påske 023Påske 019
 Denne cerise-rosa pelargoniaen, med svarte spetter i blomsten, er nydelig.. og har allerede blitt stor. Den får stå ute i varmen på verandaen om dagen..

Jeg vi avslutte med et nydelig dikt av Andre Bjerkè

På jorden et sted
Påske 024
Tro ikke frosten som senker en fred
av sne i ditt hår.
Alltid er det på jorden et sted
tidlig vår

Tro ikke mørket når lyste går ned
i skumringens fang.
Alltid er det på jorden et sted
soloppgang
Og et ønske om en fin påske til alle de som er innom og leser på bloggen min

Stor påskeklem i fra Heidi
Klar for påskelunsj





3 kommentarer:

I en Sving sa...

Påsken er til for å kose seg. Ikke de store prosjektene på tapetet her heller. Har noen tepper til Amandaprosjektet på pinnene jeg også :) Et flott tiltak :)
Ha en riktig god påske :)

Elis lille rede sa...

Så synd at ikke formen er helt der nå, Heidi. Jeg vet jo at du hadde mange planer. Sånn er det jo når man har en uforutsigbar sykdom eller fler! Godt å høre at dere koser dere allikevel. Viktig det! Jeg synes du er ganske så produktiv selv om du sitter/ligger mye. Jeg er oppe og går, men bare suser rundt og får ikke gjort stort, hehe. Nå har jeg hatt mellomste studenten hjemme på besøk sammen med kjæresten sin, og eldstemann på middag et par ganger, så vi har vært 6 stk på det meste. I dag blir mannen og jeg nesten alene. Minsten er jo hjemme, men alltid ute og mekker bil et eller annet sted, så vi får nok alene-tid. I morgen skal vi til Geilo på dagstur hvis været holder, ellers blir det hjemme-påske. Ha en fin-fin dag!

Klem fra Eli:)

Maria Isabel sa...

Påsken er jo for å kose seg med sine nærmeste, så det er ikke meningen man skal slite seg ut :)

Ønsker deg og dine en strålende påske :) Med masse godt vær og mye kos :)

Klem :)