mandag 23. april 2012

Litt gammelt nytt


Her skjer det fremdeles ikke så mye å skrive hjem om, Unnatt litt hekling innimellom, så skosamlingen vokser.

Jeg har hatt en kjempekoselig visitt av svigerdatteren min i dag. vi koser oss og skravler. herlig med sånne impulsive, og koselige besøk

Yngste heidisønnen har startet i ny jobb i dag, og heididatteren har fått seg jobb i nærheten av heidiheimen (hun og barnebarna flytter hit, Så nå er det ikke lenger over 2 timers kjøring for besøk). og hun starter på onsdag.

Da kjenner jeg at jeg kan slappe av litt. Så får leilighet, møbler innventar.., barnehageplass osv for datter og barnebarn, komme etterhvert.
Vi får støtte opp og hjelpe hverandre. Det er så deilig å vite at vi har hverandre, og kan støtte , og hjelpe hverandre når det trengs.

I dag er det er bare godt med gode nyheter.. De skal nytes nå
En ny start for mange av de jeg er glad i


april 2011 024

Ellers fortsetter hverdagene som  normalt.. med at skosamlingen vokser De er morsomme og enkle å hekle. Så får jeg se om jeg får i gang noen andre "modeller" etterhvert


mars 2011 303mars 2011 324mars 2011 299
mars 2011 305april 2011 015


Blomstene mine  spirer, og blomstrer, Flere av pelargoniaene har begynt å blomstre.
Spesielt nydelig er den øverst til venstre, Dronning Ingrid..

Jeg skal og skulle ha tatt avleggere av mange av de store pelargoniene, men jeg må vente til det blir litt varmere, for jeg får ikke plass til alt inne. Når jeg kan få de største ut i det lille drivhuset, så blir det enklere

 Rosene setter blader,  og frø-spirene inne, vokser i fra pottene sine
Selv om jeg har klart å ta knekken på noen av de små spirene. men jeg lærer vel etterhvert
Ute blomstrer nelliker og små stemorsblomster som har frøet seg, og hvert øyeblikk kommer tulipanene.
Våren er herlig, Og jeg koser meg med alt det jeg klarer å pusle med det. Og planlegger og nyter synet av alt, de dagene jeg ikke klarer å pusle med det.
Jeg skal ta litt mer hage, og blomster når jeg har litt mer bilder utenifra

Siden jeg ikke har masse nylaget å vise fram, så kan jeg vise fram noen av de seneste bruktkjøpene som jeg ikke har vist før. De er kjøpt litt nå og da...

Helgen som var, var jo av de virkelig store loppemarkedhelgene, De spratt opp overalt. Men dessverre kom jeg meg ikke på noen av de. jeg prioriterte å være sosial  med venner og familie i stedet. Og det angrer jeg ikke på

april 2011 029april 2011 028

En sengekant, til noen som ønsket seg en å ha på hytta Smilefjes Så får vi se om den fortsetter å være OleBrumm, eller om vi trekker den med Hello Kitty. En ildfast form.. (som om jeg ikke har et par i fra før!! men vi bruker de en del i matlagingen, og denne var så dekorativ)

april 2011 013april 2011 030

Et lite koppestell, hvor 4 små dukkemammaer og dukker kan ha selskap sammen…
Og en bok, med mønsterark, med ulike jente, og gutte-festdrakter


april 2011 019
Og sist men absolutt den største skatten- 3 ulike stoffer på ca en meter..
Disse får jeg vel ikke sydd av med det første, de må nytes,og brukes med andakt og følelse.
lurer litt på om bambistoffet ikke blir klippet, og bruker ett og ett mønster som dekorasjon på klær. Da varer det lengst. Vi får se..
Nå skal jeg øyeblikkelig på lading. I morgen blir det besøk hos øyelege i Asker, Gleder meg til å få litt hjelp til synet, og til å skjerme øynene litt.
Ha en god natt,, og en fin tirsdag, Så skal jeg fortsette planleggingen av…. av… ett eller annet
klem i fra Heidi

2 kommentarer:

Unknown sa...

Heia vennen!
Plutselig komme litt bedre dager tenke eg. Sol og varme pleie å hjelpa litt :o)

Hærligenminhet så skjønne dei hekla skoene var da!!!
Du har ikkje oppskrift å dele vel? :o)

God klem og varme tanker herfra.

Tins roser sa...

Dette hørtes bra ut, Heidi. Du er flink! Og de søte skoa da, aldeles vakre jo!