lørdag 28. april 2012

Tid for kjærlighet


vår og blomster april 2011 015
Rosene i fra min mamma
Holder seg like fine
I det jeg går igjennom alle slags følelser og opplevelser
i min reise li livet
Som gleder, skuffelser,overraskelser, forferdelse, sorg og kjærlighet
holder jeg et spørsmål, som et ledende lys
”Hva er det jeg virkelig trenger akkurat nå, for å være glad?`”

Og svaret jeg får,
Gang på gang
Er at kvaliteter som dyp og ekte kjærligher,
gode forbindelser,
god og kjærlig familie,
ekte vennskap og vennlighet….
Vil være det eneste som gjør meg varig lykkelig…..





vår og blomster april 2011 010


En deilig vårdag, endelig, med sol, og løfte om varmere dager.
Løytnathjertene springer ut, og jeg tar det som et tegn på tiden vi er inne i

aprilbesøk 044


Denne uka har stått i barnebarns tegn. Etter samlivsbrudd hos mammaen og pappaen, er det godt å kunne trå til med det lille jeg kan får gjort, med den lite samarbeidvillige kroppen jeg har.

Jeg må aller først si at jeg skulle ønske at det ikke var blitt som det ble Jeg skulle gjerne se at dette ikke kom
For jeg er glad i de alle sammen. men respekterer avgjørelsene, som kommer etter en lang periode med problemer, hvor de har stått ganske alene
Men når det først har blitt slik, så får en finne gleder, og prøve å glede seg over det positive
og ikke minst glede seg over at det praktiske ser ut til å falle på plass, fortere enn vi kunne håpe…
. Det at man kan være det trygge og vanlige for to små, hvor verden forandrer seg litt mer enn de liker. Og selv om kroppen ikke er helt enig, er jeg glad heidimannen og jeg har muligheten, og evnen til å kunne trå til.
Betalingen er, trygghet,  styrkede bånd, og å kunne gjøre ting litt lettere for de en er glad i.. slikt kan ikke måles i kroner
aprilbesøk 050             aprilbesøk 053
I går hadde vi bollebaking, og det var to jenter som som koste seg …..


aprilbesøk 062
Og bollene gikk unna….. Og var ferske og varme til mamma kom hjem i fra jobb


aprilbesøk 002aprilbesøk 019               














Det var også tid til litt kos i armkroken til bestefar…
Oldemor var inneom på besøk, og hadde kjøpt både noen nye klær, og en video, til å se på i regnskurene.
Selv om det ikke var noe moro å prøve klærne i fra oldemor med en gang, så var de visst ikke til å ta av igjen, når de først var kommet på….

aprilbesøk 028


aprilbesøk 060








Ballspill og lek med bestefar….

Også er det moro å se at genserene jeg har sydd, passer og er i bruk… Her av ei som elsker å stå å vaske seg på fingrene… eller leke med vann heter det vel…..







I dag er det en stille og rolig dag, hvor kroppen ikke er venner med meg, og da er det deilig med mange morsomme minner.. og planlegging av syprosjekt, bestemt av 5 åringen..
vår og blomster april 2011 013
Disse stoffene skal bli til kjole og tights, Det lyse med prinsesser , skal bli kjole/tunika/overdel til 5 åringen, og det rosa jersey stoffet, tilhørende bukse..

Minnie stoffet, kjole/tunika/overdel til 2 åringen, med sort jersey med fargede prikke…..
Nytt syblad i posten i fra Ottobre i dag, og det nyeste symagasinet, setter iallfall fantasien i sving…
Imens vi nyter vårdagen,

vår og blomster april 2011 006
 
Hengejordbærene , har overlevd vinteren, og har fått sin første blomst….vår og blomster april 2011 005
Og mens andre lufter hundene sine. Lufter jeg blomstene mine

her har jeg satt pelargonier ut i skyggen, til lufting..
Nå skal det klippes stiklinger, og pottes om resten …



DET ER VÅR!!!!



Ha en flott lørdagskveld, og helg, alle sammen

Nå skal jeg inn og lese blogger, og fortsette å gjøre ingenting.

Klem Heidi

4 kommentarer:

Maria Isabel sa...

Så mange koselige bilder!! Syns det var så søtt med bilde hvor minstejenta satt i armkroken til bestefar, så herlig :)

Samlivsbrudd er vanskelig, og selv hvor det ikke er barn å ta hensyn til, så er det ofte noe som hele familien merker, særlig hvis det er noen som har vært lenge sammen.. Men da er det godt å ha en mormor og bestefar som er gode og trygge :) Og er helt sikker på at barna dine er glade og setter veldig pris på det du gjør for dem og det du stiller opp :) Man gjør så godt man kan med det man kan tilby :)

Du får kose deg masse med vårblomster, lyder og lukt.. syns alltid våren har lukta så godt :)

Ønsker deg og dine en strålende helg :)

Elin sa...

Jeg syns du får gjort masse jeg. :-) Veldig synd når forhold går i stykker, men av og til blir det bare sånn. Bra dere får gjort det meste ut av det og normalisert situasjonen for jentene.

Ha en avslappende søndag!

(her var det morgen kl 05.55 i dag, noget for tidlig, spør du meg! )

Mormorfarmor Inger sa...

Det viktigste når forhold ryker, er at alle parter får det bra, og det ser jo veldig bra ut med dine barnebarn! Unger tenker anderledes enn oss voksne, og godtar forandringer mye lettere. Og hvis mamma og pappa har det bra, så har de det bra!
Godt å kunne stille opp, godt å ha barnebarn! Det er virkelig livets dessert ♥
Heldige planter som bor hos deg, de har det også bra!

Stubbetufsa sa...

Jeg liker deg!
Klem!