onsdag 13. juli 2011

En sommerdag....


Jippi.... sommeren har kommet. Endelig en dag med solskinn, og sommer. Deilig, så da slipper vi klage over alt regnværet..

 Da kan vi begynne å klage på varmen i stedet ..hihi

Jeg trives jo egentlig slik været har vært, ikke for varmt, ikke plaget av for mye soleksem, og ikke trenger jeg å vanne i hage,,
Og hagen blomstrer som aldri før-- Plantene blir nesten for stor, om det er noe som heter det..

Her er blomstene på noen av de utolig mange forskjellige pelargoniaene, og som jeg har noen av- jeg har ikke noe greie på blomster, men prøver å lære meg om disse. Og noen av de har blitt utrolig store---
I dag har jeg sittet og sydd litt, Jeg venter på å skulle ha jentene i helg, og da er det greit å lage litt nytt før de kommer
I tillegg har jeg prøvd meg på å sy med dobbel-nål-- Morsomt å lære seg nytt...



Det ble en kjole i velur, med bomullermer, og en kjole i bomull, med velurermer i str 5- år....

Litt "nytt " i bruktbutikke, til å ha i det nye teltet, og campingvogna
Ole Brumm kopper, en lampe, en bolle, og glass, i tillegg til vinglass i keramikk. Har du en gang drukket rødvin av keramikk glass. blir det aldri det samme i vanlige glass igjen

Har dere prøvd keramikk??

Tilslutt en liten gave jeg fikk av min kjære, heidimannen.. og som jeg synes er helt skjønn

Ha en flott kveld

post signature

5 kommentarer:

Elis lille rede sa...

Hehe, koselig gave fra mannen;) Ja, dette har vært en skjønn dag. For noen blomster du har! Så frodig og fine! Jeg måtte kaste alle stemorsblomstene mine nå. De hadde fått både for mye vann og for mye gjødsel, så de ble til monster-blomster. Det gjorde at de ble så tunge at de hang, men da ble potta helt flat oppå, og det var ikke mye pent. Kjøpte meg et par nye, men nå får det være bra for sommer. Blir nok litt utbytting når høsten kommer. Ha en fin kveld, så får vi håpe at formen, kroppen og været er med deg når ferien deres starter! Klem fra Eli:)

Bondekona sa...

Og hvor i all verden har du funnet det nydelige eple-stoffet?

Anonym sa...

Så skjønne kjoler du har sydd !
Du er superflink.
Kan ikke noe om blomster , men alle de pelargoniaene, da ? De er jo så flotte.
Ha en deilig helg og kos deg med jentene.
Klem:)

Barbros lille atelier sa...

Så skjønne kjoler du har sydd! Kjempefine stoffer!

Tusen takk for koselig hilsen!

Klem

Siri sa...

Så flotte kjoler! Også så fine blomsterbilder! Jeg må se til å få ordnet meg med noe sånn fotoprogram jeg også så jeg kan lage sånne bilder. Det blir jo så fint:-) Hilsen Siri:-)