tirsdag 3. august 2010

Turliste


Snekret meg en liten liste over hva jeg må huske hvis jeg skal ut en liten tur:






- handlelapp (skrevet i rekkefølge etter hvor i butikken varene befinner seg, og på en dag jeg faktisk husker hva jeg skal ha...)

- penger, kort, og husnøkler (sjekk at jeg faktisk låste døren også...)

- blokka mi (i tilfelle jeg møter noen som lager en avtale, eller sier noe jeg bør huske...)

- papirlommetørkler (hvis noen sier noe morsomt som jeg får hysterisk latteranfall av...)

- GPS (så jeg vet hvor jeg befinner meg, og ikke går meg bort flere ganger på hjemstedet mitt - hvor jeg har bodd i 25 år til sammen...)

- hvordan er mulighetene for å finne et toalett i nærheten av dit jeg skal?

- hvem kan komme å hente meg dersom jeg ikke fikser å komme meg hjem igjen?

- har jeg husket å ta av tøflene?

- er jeg sikker på at det er rett uke, dag og tidspunkt for avtalen? (lei av at folk kikker rart på meg etter en time på venteværelset til legen...)

- mobilen min (sånn at jeg kan ringe hjem når jeg likevel har glemt lommebok, veske og avtaleboka...)

komme en dag for tidlig. (skjer veldig ofte). en dag for seint, glemme av en uke, ikke huske hvilket år vi er i. glemme avtaler.



En liten en fra meg:
Vær bevisst dine tanker, for de blir dine ord.
Vær bevisst dine ord, for de blir dine handlinger.
Vær bevisst dine handlinger, for de blir dine vaner.
Vær bevisst dine vaner, for de blir din personlighet.
Vær bevisst din personlighet, for det blir din skjebne.
Så - vær bevisst dine tanker.

- ukjent -

Ingen kommentarer: